Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Πελοποννήσου- Δημοπρατήριο (vid)

Σε ποιο σημείο βρίσκεται το Δημοπρατήριο

Για τη σύσταση «Αγροδιατροφικής Σύμπραξης στην Πελοπόννησο» συζήτησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου στη χθεσινή του συνεδρίαση. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, που αφορούσε κυρίως στην ενημέρωση για το τι θα είναι ακριβώς η σύμπραξη αυτή και στη σύσταση του προσωρινού διοικητικού συμβουλίου μέχρι να γίνει η Γενική Συνέλευση των μελών που θα συμμετάσχουν στην Σύμπραξη υπήρξαν ενστάσεις από πλευράς μειοψηφίας. Ενστάσεις που σχετίζονταν κυρίως με την «βιασύνη» και την ταχύτητα με την οποία προχώρησε η Περιφέρεια στο εν λόγω θέμα και επισημάνθηκε ότι θα πρέπει να υπάρξουν πρώτα αποφάσεις άλλων οργάνων, όπως είναι τα Δημοτικά Συμβούλια, αφού στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που είναι η Σύμπραξη θα συμμετάσχουν και δήμοι της Περιφέρειας, εκτός των Επιμελητηρίων και των ενώσεων αγροτών.



Τονίστηκε από πλευράς περιφερειακής αρχής ότι θα πρέπει να προχωρήσουν στο θέμα, γιατί χωρίς την Αγροδιατροφική Σύμπραξη δεν μπορεί να προχωρήσει ούτε το καλάθι των αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας. Τελικά ορίστηκε το προσωρινό ΔΣ αφού κρίθηκε από όλους σχεδόν η σπουδαιότητα και η σημασία του έργου στην ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας.

Για το θέμα μίλησε σήμερα σε συνέντευξή της η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα έργο στο οποίο «μπήκε μπροστά η Περιφέρεια Πελοποννήσου και έρχονται να ακολουθήσουν και άλλοι».

«ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΓΩΝΑ ΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΡΙΟ»

 Απαντώντας σε σχετική ερώτησή μας για το πού βρίσκεται η υπόθεση με το δημοπρατήριο αγροτικών προϊόντων, το οποίο έχει σχεδιάσει η περιφέρεια να γίνει στην Κορινθία η κα. Νικολάκου ανέφερε ότι «δίνουμε πραγματικό αγώνα με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για να προχωρήσει το όλο ζήτημα το οποίο έχει μπλοκάρει στο χώρο που έχει σχεδιαστεί να λειτουργήσει το δημοπρατήριο». Σημείωσε δε πως το έργο αυτό θα είναι πολύ σημαντικό για τους παραγωγούς αφού θα σταματήσουν να υπάρχουν οι μεσάζοντες και θα υπάρχει μικρότερη ψαλίδα στην τιμή παραγωγού και στην τιμή καταναλωτή, αφού οι ίδιοι οι παραγωγοί θα πουλούν τα προϊόντα τους…

Το έργο του δημοπρατηρίου έχει «κολλήσει» στο θέμα του χώρου λόγω της συγχώνευσης της Αγροτικής Τράπεζας με την Τράπεζα Πειραιώς αφού ο χώρος άνηκε στην Αγροτική και πρέπει να ρυθμιστούν κάποιες λεπτομέρειες για να γίνει παραχώρησή του από τη νέα διοίκηση της Τράπεζας.

Δείτε βίντεο με τις δηλώσεις της κ. Νικολάκου, ενώ μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά και τα στοιχεία που αφορούν την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

 Εισαγωγή

Η γεωργία και η αγροτική παραγωγή βρίσκονται στο επίκεντρο της κοινωνίας και της περιφερειακής οικονομίας, συμβάλλοντας στη διατροφική επάρκεια, παρέχοντας ανανεώσιμες πρώτες ύλες, προστατεύοντας το περιβάλλον, δημιουργώντας θέσεις απασχόλησης και διατηρώντας ζωντανό και υγιή τον κοινωνικό και οικονομικό ιστό της περιφέρειας.

Τα ιδιαίτερα κοινωνικά, πολιτισμικά και παραγωγικά χαρακτηριστικά της περιοχής μας, αποτελούν ταυτόχρονα και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μας. Σε αυτά τα πλαίσια η στήριξη του αγροδιατροφικού τομέα που είναι άρρηκτα δεμένος με τον πρωτογενή, αποτελεί στρατηγική επιλογή για ένα ισχυρό αναπτυξιακό και παραγωγικό μοντέλο, αναδεικνύοντας το όραμα μας για βιώσιμη ανάπτυξη που θα δημιουργεί θέσεις εργασίας, ασφάλεια και ευημερία στους κατοίκους της Περιφέρειας.

Αναγνωρίζοντας την οικονομική και κοινωνική σπουδαιότητα της αγροδιατροφικής αλυσίδας και της σύνδεσης της με τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τον τουρισμό, την εστίαση και την απασχόληση, η περιφερειακή αρχή πιστεύει ότι η ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα αποτελεί το μεγάλο πρώτο βήμα προκειμένου να αποτελέσει πόλο βιώσιμης ανάπτυξης και υψηλής ανταγωνιστικότητας.

Ο δεσμός ενός προϊόντος, ενός τόπου και των κατοίκων του δεν αντιπροσωπεύει απλά μια κληρονομιά που πρέπει να διατηρηθεί, αλλά αποτελεί μια σημαντική αυτοτελή οικονομική αξία, καθώς οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την ποιότητα που συνδέεται με τη γεωγραφική προέλευση και την τοπική παράδοση.

Η πρωτοβουλία της αιρετής περιφέρειας είναι να υποστηρίξει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και παραγωγούς, στην προσπάθεια ανάδειξης και προώθησης των χαρακτηριστικών ιδιότυπων προϊόντων, ώστε να εκμεταλλευόμενοι τις καταναλωτικές τάσεις για ασφαλή ποιοτικά ιδιότυπα τοπικά προϊόντα και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία και το αγροτικό εισόδημα.

Διάρθρωση και χαρακτηριστικά γεωργίας – κτηνοτροφίας

Η συμμετοχή της Περιφέρειας Πελοποννήσου στα εθνικά μεγέθη της γεωργίας είναι σημαντική. Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (έτους 2007), η Περιφέρεια Πελοποννήσου διατηρεί το 12,6% των γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων της χώρας, κάτι που τη κατατάσσει στη δεύτερη θέση μετά τη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στην οποία εδράζεται το 14,4% των γεωργικών εκμεταλλεύσεων της χώρας. Απεναντίας, η συνολικά χρησιμοποιούμενη γεωργική έκταση ανέρχεται στο 10,6% της συνολικά χρησιμοποιούμενης γεωργικής έκτασης της χώρας, κάτι που κατατάσσει την Περιφέρεια Πελοποννήσου στη τέταρτη θέση μεταξύ των Περιφερειών, μετά τη Κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Ο πολυτεμαχισμός και το μικρό μέγεθος του κλήρου αποτελεί διαρθρωτικό πρόβλημα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθώς σε κάθε εκμετάλλευση αντιστοιχούν κατά Μ.Ο 34,5 στρέμματα, έκταση ιδιαίτερα χαμηλή, που τη κατατάσσει στην ένατη θέση, αρκετά χαμηλότερα από το Μ.Ο. της χώρας (41,2 στρέμματα ανά εκμετάλλευση).

Στη Περιφέρεια Πελοποννήσου παράγεται σημαντική αξία της φυτικής παραγωγής της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (2007) η Περιφέρεια είναι η πέμπτη μεγαλύτερη παραγωγός της χώρας, καθώς σε αυτή παράγεται το 10,5% της συνολικής αξίας της φυτικής παραγωγής της χώρας. Συγκεκριμένα, η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι η μεγαλύτερη παραγωγός Περιφέρεια Νωπών φρούτων, Εσπεριδοειδών, τροπικών φρούτων, σταφυλιών και κρασιού και η δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγός Βρώμης και μειγμάτων θερινών δημητριακών, Ελαιούχων σπόρων και καρπών, Πατάτας, φρούτων και ελαιολάδου.

Στο επίπεδο της παραγωγής σε τόνους, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (2009), διακρίνεται η σημαντικότητα της παραγωγής δενδροκομικών προϊόντων (π.χ. πορτοκάλια, βερίκοκα), αμπελουργικών προϊόντων και κηπευτικών καλλιεργειών.

Από την άλλη πλευρά, η συμβολή της Περιφέρειας στην κτηνοτροφική δραστηριότητα της χώρας υπολείπεται της αντίστοιχης γεωργικής. Η αξία της ζωικής παραγωγής της Περιφέρειας το 2007 τη κατατάσσει στην όγδοη θέση μεταξύ των Περιφερειών της χώρας, διατηρώντας το 7,3% της συνολικής αξίας των κτηνοτροφικών προϊόντων που παράγεται στην Ελλάδα. Παρά ταύτα θα πρέπει να σημειωθεί το γεγονός ότι η Περιφέρεια είναι η τρίτη μεγαλύτερη παραγωγός Περιφέρεια αυγών.

Ιδιαίτερα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της τοπικής κι εθνικής οικονομίας αποτελούν στην Ευρώπη εδώ και χρόνια τα καλάθια αγροτικών προϊόντων κάθε περιφέρειας.

Στη Πελοπόννησο έχει εγκριθεί ήδη από το Σεπτέμβριο του 2011 η πρόταση για το καλάθι προϊόντων της Περιφέρειας, το οποίο αποτελείται από το σύνολο των χαρακτηριστικών προϊόντων της περιοχής, τα οποία καλλιεργούνται παραδοσιακά, αναδεικνύουν την ταυτότητα της περιοχής, έχουν ισχυρή φήμη και μπορούν ν’ αποτελέσουν πόλο έλξης και την «αιχμή του δόρατος» για την ανάπτυξη της περιοχής.

Τα προϊόντα αυτά:

• Παράγονται σε κρίσιμες ποσότητες

• Συνδέονται με το διατροφικό πρότυπο της περιοχής

• Είναι βιώσιμα και

• Έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό ή να καλύπτουν επισιτιστικές  ανάγκες τόσο της περιοχής όσο και της χώρας

Ο στόχος του καλαθιού προϊόντων Περιφέρειας Πελοποννήσου είναι:

• Η προώθηση των προϊόντων άριστης ποιότητας, με ταυτότητα Περιφέρειας

• Η βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων

• Η ανάδειξη της περιοχής

• Η προώθηση της πράσινης ανάπτυξης (βιολογική καλλιέργεια, ολοκληρωμένη διαχείριση, ΠΟΠ, ΠΓΕ, παραδοσιακά προϊόντα)

Tο καλάθι πελοποννησιακών αγροτικών προϊόντων προσδιορίζεται από εννέα πτυχές, οι οποίες είναι η εξής:

1. Προσδιορισμός του καλλιεργητικού πλάνου της περιφέρειας

2. Προώθηση στις αγορές των προϊόντων μέσω των αγροδιατροφικών συμπράξεων

3. Συμβολαιακή γεωργία και κτηνοτροφία

4. Η ίδρυση δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων με στόχο οι αγρότες να πωλούν άμεσα την παραγωγή τους στους λιανέμπορους και να απολαμβάνουν καλύτερη τιμή στα προϊόντα τους

5. Πιστοποίηση προϊόντων ποιότητας με σκοπό την ασφάλεια και την υγιεινή των προϊόντων

6. Δόμηση υπηρεσίας στήριξης σε κάθε Νομό (αξιοποίηση κτηνιάτρων και γεωπόνων των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ, της Περιφέρειας, των Δήμων)

7. Σύσταση ερευνητικής πλήρης αγροκτηνοτροφικής μονάδας εφαρμοσμένης έρευνας σε επίπεδο Περιφέρειας

8. Οργάνωση των αγροτών σε συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών για κρίσιμα προϊόντα

9. Μεταποίηση αγροτικών προϊόντων

Εφοδιαστική Αλυσίδα αγροδιατροφικών προϊόντων

Η αλυσίδα εφοδιασμού αγροδιατροφικών προϊόντων αποτελεί τον καίριο κρίκο για τη βιωσιμότητα όχι μόνο της γεωργίας, αλλά της οικονομίας στο σύνολό της και είναι γεγονός αποδεκτό από όλους ότι η ομαλή λειτουργία της αγροδιατροφικής αλυσίδας από το γεωργό έως τον καταναλωτή, προσφέρει εγγύηση για τη διατήρηση χιλιάδων θέσεων εργασίας σε ένα ασταθές και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Η αγροδιατροφική αλυσίδα στην Ελλάδα αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, τα σημαντικότερα εκ των οποίων είναι α) η έλλειψη αποτελεσματικής συνεργασίας και κατανόησης ανάμεσα στους κρίκους της αγροδιατροφικής αλυσίδας, β) η μειωμένη διαπραγματευτική δύναμη των αγροτών- παραγωγών αγροτικών προϊόντων, γ) οι μεταφο-

ρές και δ) ο αυξημένος βαθμός μονοπωλιακής δύναμης της Ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών. 

«Αγροδιατροφική Σύμπραξη περιφέρειας Πελοποννήσου» Α.Μ.Κ.

Το επόμενο βήμα μετά τη συμφωνία για τα προϊόντα που θα περιλαμβάνονται στο καλάθι προϊόντων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, γίνεται με την ίδρυση της Αστικής μη Κερδοσκοπικής εταιρίας με την επωνυμία «Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Πελοποννήσου», το καταστατικό της οποίας έρχεται προς διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Σύμφωνα με το Άρθρο 9 του Ν.4015 με πρωτοβουλία των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων της Χώρας μπορεί να συνιστώνται αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες με σκοπό:

·          Την ανάδειξη, προβολή και προώθηση των διατροφικών προϊόντων που παράγονται στα διοικητικά όρια της κάθε Περιφέρειας.

·          Την παροχή υπηρεσιών τεκμηρίωσης, υποστήριξης και προώθησης των “καλαθιών της περιφέρειας”.

 Οι εταιρείες του άρθρου αυτού φέρουν επωνυμίες στις οποίες περιλαμβάνονται οπωσδήποτε ο όρος “Αγροδιατροφική Σύμπραξη”, συνοδευόμενος από το όνομα της οικείας Περιφέρειας.

Για την ίδρυση των εταιρειών του άρθρου αυτού μπορεί να συμπράττουν:

α) Οι δήμοι της οικείας κάθε φορά Περιφέρειας.

β) Οι Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις της Περιφέρειας.

γ) Φορείς της βιομηχανίας, του εμπορίου, του τουρισμού, της εστίασης και των καταναλωτών (νομικά και φυσικά πρόσωπα), που δραστηριοποιούνται στην οικεία Περιφέρεια και στο χώρο των διατροφικών αγροτικών προϊόντων.

δ) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα, τα οποία εδρεύουν στην οικεία Περιφέρεια ή δραστηριοποιούνται σε γνωστικά και ερευνητικά πεδία σχετικά με το σχετικό κάθε φορά “καλάθι της περιφέρειας”.

Το Ταμείο Γεωργίας και Κτηνοτροφίας μπορεί με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του, να χρηματοδοτεί αγροδιατροφικές  συμπράξεις της Περιφέρειας, που υποβάλουν σχετικό αίτημα, με σκοπό την ενίσχυση του έργου τους.

Η νομική βάση της εταιρείας είναι ο Ν. 3852/2010 ΑΡ. 196 §1, ο Ν. 4015/2011 Αρ. 9 §1, ο Αστικός Κώδικας και συγκεκριμένα τα άρθρα 741 – 784 και ο Ν.4171/2013.

Η εταιρεία αυτή φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και με τον τρόπο αυτό να «θωρακίσει» και να προωθήσει τα αγροδιατροφικά προϊόντα αναπτύσσοντας συνέργειες με την εστίαση και τον τουρισμό.

Το πεδίο δραστηριοποίησης της θα είναι ο πρωτογενής, ο δευτερογενής τομέας (παραγωγή και πρώτη μεταποίηση), η εστίαση και η συνέργεια με τον τουρισμό, η οργάνωση της θα είναι λιτή, «δωρική» με ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και η λειτουργία της θα διέπεται από ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Προκειμένου η αγορά να την αποδεχτεί σαν ένα θεσμικό και αποτελεσματικό εταίρο πρέπει να κινηθεί με στρατηγική επικοινωνίας προσανατολισμένη σε αξίες και έργο, ενώ οι υλικοτεχνικές της υποδομές και η οργάνωση της εταιρείας πρέπει να είναι τέτοιες ώστε να πληρούνται τα υψηλότερα διεθνή standards για τις υπηρεσίες που θα προσφέρει.

Σκοποί της ΑΜΚ «Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Πελοποννήσου»

Οι σκοποί της εταιρείας είναι:

α) Η παροχή γνωμοδοτήσεων προς την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Πελοποννήσου αναφορικά με την προσθήκη των τοπικών γεωργικών προϊόντων υψηλής εμπορικής και διατροφικής αξίας στο αντίστοιχο «Καλάθι της Περιφέρειας Πελοποννήσου, το οποίο συνιστά γενικό επιχειρησιακό σχέδιο για την υποστήριξη της παραγωγής, τυποποίησης, μεταποίησης, διάδοσης και εν γένει εμπορίας των σχετικών προϊόντων στην τοπική και περιφερειακή αγορά, την εθνική και τη διεθνή.  Για το σκοπό της τοποθέτησης των προϊόντων στις τοπικές αγορές (ξενοδοχεία, εστιατόρια, αλυσίδες λιανικής πώλησης, λαϊκές και δημοτικές αγορές, δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων κλπ) συνάπτει συμφωνίες με τους αντίστοιχους συλλογικούς φορείς ή τις μεμονωμένες επιχειρήσεις για τους τρόπους προώθησης των τοπικών προϊόντων σε κάθε δραστηριότητα των παραπάνω επιχειρήσεων. Επίσης οργανώνει την ενημέρωση των καταναλωτών για τα πλεονεκτήματα κάθε παραγόμενου είδους διατροφής, συμμετέχει σε εθνικές και διεθνείς εκθέσεις και προγράμματα προώθησης των προϊόντων εθνικής ή κοινοτικής προέλευσης. Προχωρά σε διμερείς επαφές σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο με αντίστοιχους φορείς, επιχειρήσεις, περιφέρειες ή άλλες εθνικές ή υπερεθνικές οντότητες για των προώθηση των προϊόντων της οικείας περιφέρειας, και

β) Η διατύπωση προτάσεων και εισηγήσεων προς κάθε αρμόδιο και ενδιαφερόμενο αποδέκτη αναφορικά με τα κίνητρα υποστήριξης και την αξιοποίηση των εθνικών και κοινοτικών πόρων με σκοπό την ανάδειξη και προώθηση των σχετικών με το «Καλάθι της Περιφέρειας» πολιτικών».

Για την επίτευξη του σκοπού της η εταιρεία προτίθεται να αναπτύξει τις εξής δραστηριότητες: 

Α) Τη συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση  κάθε αρμόδιου και ενδιαφερόμενου αποδέκτη, με συνέδρια, σεμινάρια, διαλέξεις και συναντήσεις, 

Β) Τη συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών με ελληνικά και ξένα ιδρύματα με συναφές αντικείμενο, καθώς και με κρατικά ιδρύματα και οργανισμούς στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης

Γ) Την ανάληψη πρωτοβουλιών, τη διενέργεια επιστημονικών και ενημερωτικών εκδηλώσεων, την έκδοση πάσης φύσεως εντύπων και διαδικτυακών αναρτήσεων με σκοπό την υποστήριξη και διάδοση των σχετικών με το «Καλάθι της Περιφέρειας» πολιτικών,

Δ) Την εκπόνηση μελετών και ερευνητικών προγραμμάτων με σκοπό τη διαφήμιση και διάδοση των αγροτικών προϊόντων που έχουν περιληφθεί στο Καλάθι της Περιφέρειας».

Στόχοι της Υπό Σύσταση Εταιρείας

Οι στόχοι της υπό σύσταση εταιρείας είναι:

·          H προσφορά τοπικών προϊόντων ποιότητας και υψηλής ασφάλειας, με ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα την τοπικότητα και την πολιτιστική κληρονομιά.

·          H επιστροφή των ίδιων των κατοίκων της Περιφέρειας στην παραγωγή και κατανάλωση αυτού που είναι ποιοτικό, υγιεινό, αειφορικό, παραδοσιακό και ντόπιο.

·          H αύξηση της βιολογικής και ολοκληρωμένης  παραγωγής (γεωργία – κτηνοτροφία

·          H αύξηση της μεταποιητικής δραστηριότητας των γεωργικών προϊόντων και την πιστοποίηση τους.

·          H διάσωση & προώθηση των τοπικών ποικιλιών, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις απειλούνται με εξαφάνιση.

·          H ενίσχυση της απασχόλησης, η αύξηση του εισοδήματος του παραγωγού και επιχειρηματία του αγροτοδιατροφικού τομέα καθώς η ενίσχυση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων του τομέα.

·          Η διασύνδεση του αγροτικού και του τουριστικού τομέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Μέλη της εταιρείας μπορούν να είναι τα ιδρυτικά μέλη της εταιρείας. Για την εγγραφή νέου μέλους απαιτείται η υποβολή αίτησης ενδιαφερομένου στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, το οποίο την αποδέχεται εφόσον κατά την κρίση του συντρέχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις και ιδίως η συνάφεια με το αντικείμενο και τις πολιτικές του «Καλαθιού της Περιφέρειας».

Τέλος, πόροι της εταιρίας, εκτός από την εισφορά των εταίρων για το σχηματισμό του εταιρικού κεφαλαίου, μπορούν να είναι και η εισφορά εγγραφής νέων μελών, η ετήσια εισφορά των μελών, έκτακτες εισφορές που ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση και το Δ.Σ., συνδρομές των μελών της εταιρείας, ως και των υποστηρικτών της, κάθε πρόσοδος από την εν γένει λειτουργία της, όπως από διαλέξεις και σεμινάρια, τα οποία θα διοργανώνει η εταιρεία, κάθε φύσεως επιχορηγήσεις εθνικών και κοινοτικών αρχών ή Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού και Δημοσίου Δικαίου του Ελληνικού Κράτους και της ΕΕ, τυχόν χορηγίες προς την εταιρεία από ιδιώτες, κάθε δωρεά, κληρονομιά η κληροδοσία υπέρ της εταιρείας.

Ξεκαθαρίζεται βέβαια πως το σύνολο των εσόδων της εταιρείας από κάθε πηγή θα διατίθεται για την εξυπηρέτηση των σκοπών της και δεν θα διανέμεται σε καμία περίπτωση στους εταίρους ως κέρδος, γιατί είναι μη κερδοσκοπική.

Οφέλη

Τα προσδοκώμενα οφέλη για την Περιφέρεια Πελοποννήσου από τη σύσταση και λειτουργία μιας τέτοιας εταιρείας είναι τα εξής:

 

  • Η προώθηση, προβολή κι ανάδειξη των τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας στην υπόλοιπη Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Η προβολή της παραγωγικής και διατροφικής ταυτότητας της περιοχής  κι η ανάδειξή της ως τουριστικό και γαστρονομικό προορισμό.
  • Η ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης της Περιφέρειας και η αύξηση των πηγών χρηματοδότησής της.
  • Η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός της πρωτογενούς και δευτερογενούς παραγωγής στην περιοχή.
  • Η διατήρηση των υφισταμένων και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
  • Η αύξηση και η βελτίωση της παραγωγής κι η ενίσχυση των εξαγωγών.
  • Η ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος, ακόμα και παραγωγών που μέχρι τώρα δεν ήταν επιλέξιμοι.

 

  • Η προστασία των καταναλωτών και η ποιοτικότερη και πιο οικονομική κάλυψη των διατροφικών αναγκών των κατοίκων της περιοχής.

Προηγούμενο άρθροΘέμης Αδαμαντίδης: Στην καρδιά (νέο τραγούδι)
Επόμενο άρθροΣτη δυτική, κεντρική και τη νότια Ελλάδα τα σημαντικότερα καιρικά φαινόμενα