ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: Συνεδρία με θέμα “Παιδεία, Έρευνα και Οικονομία της Γνώσης” (live)

Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή την ώρα η ειδική συνεδρία που γίνεται στο πλαίσιο του 10ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση.

Η ειδική συνεδρίαση έχει ως θέμα “Παιδεία, Έρευνα και Οικονομία της Γνώσης”. Συντονιστές της συζήτησης είναι ο Αντιπεριφερειάρχης κ.Μαντάς και ο κ.Κατσίρης, συντονιστής έργων και αποτελεσματικότητας Αρκαδίας.



Παρακολουθήστε τα σημαντικότερα σημεία της συνεδρίας σε κείμενο (συνεχής ανανέωση) και ζωντανά σε βίντεο ολόκληρη την συνεδρία.

κ. Γαβρόγλου (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):

Υπάρχει μια αντίληψη στην κοινωνία πως τα παιδιά που πάνε στα ΕΠΑΛ είναι ενός κατώτερου θεού. Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα για την αναβάθμιση τους.

Είμαστε πολύ αισιόδοξοι πως οι πρωτοβουλίες μας θα δώσουν μια νέα δυναμική και θα δώσουν λύσεις.

Καταλαβαίνω τη χαρά των τοπικών κοινωνιών όταν έχουν κάποιο ΤΕΙ ή ΑΕΙ στον τόπο τους. Όταν κάποιος πάει να κάνει έναν σχεδιασμό για μετακίνηση, τότε οι τοπικές κοινωνίες θυμούνται τι έχουν να προσφέρουν. Καλό θα ήταν αυτά να τα σκέφτονται από πριν. Αυτό που λέω δεν σημαίνει πως έχουμε στο μυαλό μας να μετακινήσουμε κάποιο ΤΕΙ ή ΑΕΙ ή να κλείσουμε κάποιο.

Θέλω να ακούσω όλα τα τοπικά προβλήματα.

Κλείνω με την υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση. Πριν από 61χρόνια η διδασκαλική Ομοσπονδία της Ελλάδας ζήτησε να καθιερωθεί η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, κάτι που καθιερώθηκε μόλις χτες. Με το που έγινε αυτό, άρχισε μια ολόκληρη ιστορία πως θα κλείσουν παιδικοί σταθμοί και θα μείνουν πολλοί άνεργοι.

Με όποιον υπολογισμό και να κάνετε θα δείτε πως μένουν χιλιάδες παιδιά εκτός παιδικών σταθμών. Εμείς λοιπόν λέμε πως τα τετράχρονα θα πηγαίνουν στα νηπιαγωγεία και θα ανοίξουν χιλιάδες θέσεις. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην πηγαίνει ένα δίχρονο παιδί για παράδειγμα σε παιδικό σταθμό.

Κάνουμε μια έκκληση αντιπολιτευτικά παιχνίδια να μην παιχτούν πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Μπαξεβανάκης (Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):

Έχουμε το παράδοξο στην Ελλάδα οι περισσότεροι μαθητές μετά το Γυμνάσιο να επιλέγουν τα Γενικά Λύκεια. Αυτό πρέπει να το αντιστρέψουμε, γιατί αυτό είναι το λογικό. Είναι παράδοξο στην Ελλάδα να μπορούμε εύκολα να βρούμε δικηγόρου και γιατρούς και όχι έναν τεχνικό. Πρέπει οι μαθητές να γνωρίζουν τι δρόμο θέλουν να ακολουθήσουν.

Αλλάζουμε τη δομή των ΕΠΑΛ για να είναι ελκυστικά για τους μαθητές και να μην υπάρχει πρόωρη εξειδίκευση.

Νέα προγράμματα σπουδών για όλα τα διδακτικά αντικείμενα.

Από φέτος το ποσοστό πω παιδιών από ΕΠΑΛ που θα εισάγονται στο Πανεπιστήμιο ανεβαίνει από το 1% στο 5%, για να είναι ανοιχτός ο δρόμος και για τους μαθητές αυτούς.

Θεσμοθετούμε πως σε όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορούν να δημιουργηθούν κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης υπό την ομπρέλα των ιδρυμάτων, τα οποία θα παρέχουν διετή προγράμματα σπουδών. Ο απόφοιτος του ΕΠΑΛ λοιπόν που δεν θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα έχουν τρεις ισότιμους δρόμους να ακολουθήσουν (ΙΕΚ, πρόγραμμα μαθητείας και από του χρόνου τα διετή προγράμματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ).

Μπορούμε να περηφανευόμαστε για τον τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, για τη διετία που έχει περάσει. Ο αγιασμός σε αυτά τα σχολεία έγινε ταυτόχρονα με τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας, κάτι που δεν το πίστευαν οι συνάδελφοι μας, γιατί δεν είχε ξαναγίνει ποτέ.

Οι προσλήψεις αναπληρωτών έγιναν πριν τις 11 Σεπτεμβρίου και έτσι δεν ανοίξαμε τα σχολεία σαν κουφάρια, αλλά στελεχωμένα.

Έχουμε σοβαρά προβλήματα στο θέμα της μεταφοράς μαθητών. Και σε αυτό το πρόβλημα εμείς δεν λέμε δεν φταίμε εμείς και φταίει η Περιφέρεια. Πρέπει να βοηθήσουμε όλοι. Θέλουμε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση.

Αγγελόπουλος (Γενικός γραμματέας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων):

Δεν πρέπει να περιμένουμε να υπάρξει ένα συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης και εμείς να έρθουμε μετά να το στηρίξουμε με ένα εκπαιδευτικό σύστημα. Πρώτα παράγουμε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό που χρειάζεται το κάθε μοντέλο ανάπτυξης.

Εμείς στο Υπουργείο Παιδείας λέμε ότι χρειάζεται να παράγουμε μορφωμένους ανθρώπους που θα συμβάλλουν στην τοπική ανάπτυξη. Σε αυτή τη λογική πρέπει να δούμε τη διαφορά της κυβέρνησης αυτής σε σχέση με την περίοδο 2010 -2015, όπου τότε υπήρχε μείωση των πόρων για το Υπουργείο Παιδείας, συρρίκνωση των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, απολύσεις εκπαιδευτικών κ.α. Εμείς λέμε πως τελείωσε αυτή η φάση και περνάμε στην φάση ανάπτυξης του εκπαιδευτικού συστήματος, κάτι που έχει ήδη ξεκινήσει.

Για να γίνει κάτι εφικτό στην εκπαίδευση πρέπει να βασίζεται στην τοπικότητα, να απαντά στις τοπικές ανάγκες και να υλοποιείται σε κάποιο βαθμό από τις τοπικές δυνάμεις με την ενίσχυση της Πολιτείας.

Ο κ.Κατσίρης σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης ενημέρωνε με παρεμβάσεις του τόσο τον Υπουργό όσο και τους άλλους ομιλητές, για τα προβλήματα που υπάρχουν σε ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση, όπως αυτά έχουν καταγραφεί για ολόκληρη στην Πελοπόννησο.

Σε παρέμβαση προχώρησε ο κ. Πετρόπουλος Παναγιώτης (Περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Πελοποννήσου), ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων:

– Στην προσχολική αγωγή έχουμε προχωρήσει σε καταγραφή για το πόσα τετράχρονα παιδιά μπορούμε να δεχτούμε. Πράγματι σε αυτή την έρευνα που κάναμε είδαμε πως μπορούμε να δεχτούμε στους περισσότερους δήμους της Πελοποννήσου τετράχρονα παιδιά στα νηπιαγωγεία και επομένως μπορούμε να προχωρήσουμε σε αυτό που νομοθετήσατε χτες.

– Η Περιφερειακή διεύθυνση έχει ξεκινήσει συνεργασίες και με το ΤΕΙ και με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

– Το ΠΕΚ που πριν την δική μου θητεία υπολειτουργούσε, αυτή τη στιγμή υλοποιεί σεμινάρια με συμμετοχή εκατοντάδων εκπαιδευτικών.

– Σε συνεργασία με την αυτοδιοικητική περιφέρεια Πελοποννήσου έχει βγει πρόσκληση για 2,2 εκατομμύρια ευρώ για εξοπλισμό σε σχολεία. Αυτό προχωρά και μέχρι το τέλος της χρονιάς ο εξοπλισμός αυτός θα είναι στα σχολεία.

– Η μαθητεία στα ΕΠΑΛ είναι αναπτυξιακό μέτρο. Τα παιδία ξέρουν τώρα σε όλη την Πελοπόννησο πως τελειώνοντας το σχολείο μπορούν να κάνουν και κάτι άλλο και όχι να κάτσουν στα σπίτια τους ή να πρέπει να πάνε στην Αθήνα για να βρουν δουλειά.

– Έξι ψυχολόγοι θα τοποθετηθούν στα ΕΠΑΛ της Πελοποννήσου.

– Λειτουργούν πλέον περισσότερα στελεχωμένα τμήματα ειδικής αγωγής στη Μεσσηνία.

– Στο ΕΕΕΕΚ Αρκαδίας υπάρχει συνεργασία με το Δήμο για να λυθούν τα όποια προβλήματα.
– Ικανοποιήσαμε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου όλα τα αιτήματα για νοσηλευτές που μας ζητήθηκαν.

Σε παρεμβάσεις προχώρησαν και οι παρακάτω:
– Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας ΑΜΕΑ Πελοποννήσου Νίκος Καραλής, ο οποίος ζήτησε μεταξύ άλλων τη μεταφορά του ΕΕΕΕΚ Μαντινείας μέσα στην πόλη της Τρίπολης
– Ο κ. Γρηγόρης Τσώνης, ενεργό μέλος του Κέντρου Ρομποτικής και Προγραμματισμού Καλαμάτα

– Ο κ. Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος, από το Επιμελητήριο Αρκαδίας και την ΟΕΒΑ

– Η κα Παναγιωτοπούλου Ελένη, θεματική Αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου

– Η κα Καρλάφτη Στέλλα, περιφερειακή σύμβουλος και πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας

– H κα Πυργάκη Ελένη διευθύντρια του ΚΕΚ Κορινθίας

– Ο κα. Καπόλος Ιωάννης, πρύτανης του ΤΕΙ Πελοποννήσου

– Ο κ.Κατσής Αθανάσιος, πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

– O κ.Παπαδημητρίου Γιώργος, πρόεδρος του σωματείου ΑμεΑ Κορινθίας

– H κα.Γκίκα Βασιλική, εκπρόσωπος της “Στέγης Αριστοτέλη”

– Ο κ.Νίκος Παπάς, δάσκαλος

– Η κα. Βαϊνά Αλεξάνδρα, πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου νοσηλευτικής Σπάρτης

– Η κα.Κεκροπούλου Μαρία, σχολικός σύμβουλος Ν.Αρκαδίας

, ενώ ακολούθησαν πολλές ακόμα παρεμβάσεις…

Προηγούμενο άρθροΣτην Τρίπολη ο Υπουργός Παιδείας – Η επίσκεψη του στα ειδικά σχολεία (ph/vid)
Επόμενο άρθροΗ επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης – Μίλησε για έμφαση στην ποιότητα και στις συνεργασίες (vid, ph)