Δ. Γορτυνίας: Αναφορά από τους πολίτες προβλημάτων ηλεκτροφωτισμού μέσω διαδικτύου

Ο Δήμος Γορτυνίας εμπλουτίζει συνέχεια με νέες πληροφορίες και δυνατότητες την Υποδομή Γεωχωρικών Δεδομένων που έχει αναπτύξει και έχει συνδυάσει με την Πύλη Ανοιχτών Δεδομένων, υλοποιώντας στην πράξη όσα ορίζουν οι νόμοι 3882/10 και 4305/15, με σκοπό την ελεύθερη ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου και τελικά, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των δικτύων πρόσβασης, στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Μέσω της πύλης, που βρίσκεται στην διεύθυνση http://gis.opendatagortynia.gr, υπάρχει πλέον η δυνατότητα αναφοράς των προβλημάτων ηλεκτροφωτισμού, όπως καμένες λάμπες, τρεμάμενος φωτισμός, κλπ. Η διαδικασία πραγματοποιείται διαδραστικά από την αντίστοιχη καρτέλλα με τον τίτλο «Αναφορά προβλήματος ηλεκτροφωτισμού» με απλά βήματα:



Από το αναπτυσσόμενο μενού υπάρχει η δυνατότητα άμεσης μετάβασης στον οικισμό (εικόνα 1). Με «κλικ» στην φράση «Αναφορά προβλήματος ηλεκτροφωτισμού» και μετά επιλογή με «κλικ» του στύλου ηλεκτροφωτισμού εμφανίζεται η φόρμα υποβολής του προβλήματος, όπου υπάρχει χώρος για περιγραφή του προβλήματος (εικόνα 2). Αν στο σημείο που εντοπίσατε δέν υπάρχει το σύμβολο του στύλου, τότε ενημερώνεται το σύστημα ότι στο σημείο αυτό υπάρχει κολώνα φωτισμού που δεν είναι καταγραμμένη.

Η εφαρμογή θα ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο ότι η αναφορά του έχει καταχωρηθεί και αργότερα ότι έχει ανατεθεί σε συνεργείο και ότι έχει αντιμετωπιστεί. Με βάση την εμπειρία από την λειτουργία της εφαρμογής αυτής προβλέπεται να γίνει επέκταση και σε άλλους τομείς, όπως προβλήματα του οδικού δικτύου, των δικτύων ύδρευσης κλπ, με ανάλογες καρτέλες που θα προστεθούν στην υποδομή (εικόνα 3).

Τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής είναι πολλαπλά, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως ο δήμος μας, όπου τα συνεργεία συντήρησης πρέπει να καλύψουν πολλά χιλιόμετρα για την αποκατάσταση λαμπτήρων, επισκευή των φωτιστικών σωμάτων κλπ, ενώ θα υπάρχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα και εξαγωγή στατιστικών στοιχείων από τα οποία θα διερευνηθούν και τυχόν προβλήματα του δικτύου ηλεκτροδότησης, που συνήθως είναι η αιτία για συχνές βλάβες.

Τα ελεύθερα ανοιχτά δεδομένα (open data) και οι υποδομές γεωχωρικών πληροφοριών (όπως αναφέρεται και στην διεύθυνση http://www.getmap.eu/sdi_gortynia_additionalapplications/) είναι «ζωντανοί» μηχανισμοί, που απαιτούν εποπτεία, συντήρηση και εμπλουτισμό σε δεδομένα και λειτουργίες ώστε να παραμένουν σύγχρονοι, ουσιαστικοί και χρήσιμοι για τον πολίτη.

Οι ψηφιακές υπηρεσίες που υλοποιεί ο Δήμος, με την απαραίτητη συμμετοχή των δημοτών και την άμεση και αμφίδρομη ενημέρωση μεταξύ των υπηρεσιών του Δήμου και των πολιτών, καλλιεργούν σχέσεις εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας στα θέματα «καθημερινότητας». Προβλήματα όμως που η επίλυσή τους είναι ιδιαίτερα σημαντική και απαραίτητη για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, ώστε η «ξεχασμένη επαρχία» να αποτελέσει παρελθόν για την Γορτυνία.

Προηγούμενο άρθροΡαδιομαραθώνιος unicef 2017: Δώσε ζωή και ελπίδα στο παιδί! (trailer)
Επόμενο άρθροΗ επικοινωνία του δημάρχου Τρίπολης με τους δημότες! (vid)