Έκλεψαν κουφώματα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Μάναρη

Οι δολιοφθορές, οι διαρρήξεις, οι κλοπές και γενικότερα η εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, λόγω της ανενεργού γραμμής, είναι γνωστά και έχουν πολλές φορές επισημανθεί σε ρεπορτάζ και άρθρα δημοσιογράφων σε ΜΜΕ πανελλήνιας εμβέλειας.

Το τελευταίο κρούσμα, συνέβη πριν λίγες μέρες και αφορά στην αφαίρεση από τον σταθμό Μάναρη στην Αρκαδία των κουφωμάτων. Και πρόκειται για ένα σταθμό που με τον φωτισμό της γέφυρας είχε αλλάξει όψη.



Σύμφωνα μάλιστα με αναφορές σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης τα κρούσματα κλοπών στον εν λόγω σταθμό και όχι μόνο πληθαίνουν και όπως αναφέρεται η Αστυνομία δεν μπορεί να κάνει πολλά.

Πρέπει λοιπόν να ληφθεί μέριμνα για την προστασία των σταθμών και γενικότερα του σιδηροδρομικού υλικού από κάθε υπεύθυνο, γιατί διαφορετικά δεν πρόκειται να μείνει τίποτα και πρόκειται για δίκτυο που αναβαθμίστηκε σχετικά πρόσφατα και δόθηκαν πολλά εκατομμύρια, χρήματα που ήταν του Ελληνικού Λαού.

Να σημειώσουμε πως το δίκτυο της Πελοποννήσου χρονολογείται από το 19ο αιώνα και αποτελείται, εκτός από μετρική γραμμή, από μια σειρά σιδηροδρομικών σταθμών ανεκτίμητης ιστορικής αξίας.

Συνολικά, το δίκτυο της Πελοποννήσου περιλαμβάνει 153 σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις. Από αυτούς τους σταθμούς και στάσεις, οι 79 έχουν χαρακτηριστεί μνημεία, γεγονός το οποίο, όμως, δε διασφαλίζει και τη συντήρησή τους. Συγκεκριμένα, το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς έχει εδώ και πολύ καιρό απευθύνει επιστολή προς όλους τους αρμόδιους φορείς, εκφράζοντας ανησυχία για την «εγκατάλειψη και λεηλασία του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου».

Πρόκειται για δίκτυο που κάλυπτε 750 χιλιόμετρα, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από τους σταθμούς, ποικιλία κτισμάτων, όπως είναι λιθόκτιστες μεταλλικές γέφυρες, τούνελ και αποθήκες εμπορευμάτων.

Προηγούμενο άρθροΣτην Τρίπολη το άφθαρτο χέρι του Αγίου Χαραλάμπους (vid, ph)
Επόμενο άρθροΜεγάλη διάκριση για το Νοσοκομείο Καλαμάτας!