Επερώτηση «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου» για το Καλό Νερό – Τσακώνα

Επερώτηση με θέμα: «Γιατί κ. Περιφερειάρχη παραπέμπετε στις καλένδες το Καλό Νερό – Τσακώνα;», κατέθεσαν προς τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου», Θανάσης Πετράκος και Δημοσθένης Δρούγγας.

Η επερώτηση αναφέρει αναλυτικά τα εξής:



«κ. Πρόεδρε, κ. Περιφερειάρχη,

Είναι γνωστό ότι η Δυτική Μεσσηνία και ιδιαίτερα η Τριφυλία είναι μία από τις πιο σημαντικές περιοχές της χώρας μας και για την αγροτική οικονομία και για τον τουρισμό. Οι πολύ μεγάλες επενδύσεις που έχουν γίνει στον τομέα των οπωροκηπευτικών και όχι μόνο μπορούν να δώσουν στην περιοχή χωρίς καμιά υπερβολή τον τίτλο «το περιβόλι της Ελλάδας». Επιπλέον οι πόλεις της Τριφυλίας, όπως και οι πόλεις της Νότιας Πυλίας, έχουν δυνατότητες για πολύ μεγαλύτερη απ’ ό,τι μέχρι σήμερα τουριστική ανάπτυξη.
Είναι γνωστό ότι το πιο μεγάλο εμπόδιο στην περαιτέρω ανάπτυξη είναι η έλλειψη σύγχρονων οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών.

Αντί λοιπόν, κ. Περιφερειάρχη, να θέσετε σε προτεραιότητα το σχετικά ώριμο μελετητικά έργο για την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, παρατηρούμε ότι το έχετε στα «αζήτητα» και παραπέμπετε την κατασκευή του στις Ελληνικές καλένδες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από 15 μέρες περίπου, απαντώντας σε ερώτηση της εφημερίδας «Θάρρος», με αφορμή τον «μπλε διάδρομο», είπατε ότι το Καλό Νερό – Τσακώνα έχει μόνο τοπική σημασία για τη Μεσσηνία και πρέπει πρώτα να γίνει το Πύργος – Καλό Νερό.

Με δεδομένα όμως ότι:

α) Το Πύργος – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Τσακώνα είναι τμήμα του Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, με ποιο δικαίωμα κατατμήσατε σε δύο τμήματα το έργο και με ποιο δικαίωμα θέσατε ότι είναι προτεραιότητα το Πάτρα – Πύργος, όταν είναι γνωστό ότι το Καλό Νερό – Τσακώνα είναι μελετητικά πιο ώριμο από το Πάτρα – Πύργος;

β) Το αποκορύφωμα όμως είναι όταν, απαντώντας στην ερώτηση του εκπροσώπου του Εμπορικού Συλλόγου Κυπαρισσίας, για το τι θα γίνει με το Καλό Νερό – Τσακώνα, είπατε ότι το Καλό Νερό – Τσακώνα δεν έχει καν μελέτη, ενώ είναι γνωστό ότι το Καλό Νερό – Τσακώνα έχει εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Μελέτη Οδοποιίας και ότι εκκρεμεί μόνο η δημοπράτηση των υποστηρικτικών μελετών (τεχνικά, αποχέτευση, αποστράγγιση, σήμανση, ηλεκτρομηχανολογικά) καθώς και οι απαλλοτριώσεις, διότι το 2011 το δημόσιο δεν κατέθεσε εντός 18 μηνών το προσωρινό ποσό.

Συνεπώς, το Καλό Νερό – Τσακώνα είναι σχετικά ώριμο, οπότε αντί να λέτε ότι δεν έχει καν μελέτες, οφείλατε εδώ και 2,5 χρόνια, που συνεχώς θέτουμε το ζήτημα, να είχατε πιέσει να είχαν δημοπρατηθεί οι εκκρεμείς υποστηρικτικές μελέτες και να είχαν λυθεί τα νομικά θέματα των απαλλοτριώσεων.

Υπενθυμίζω, όχι βέβαια για εσάς, αλλά για τους πολίτες και το ΠεΣυΠ ότι η ΜΠΕ έχει εγκριθεί από το Νομαρχιακό Συμβούλιο την περίοδο που ήσασταν Αντινομάρχης Υποδομών. Άρα το να ψεύδεστε σήμερα είναι επιεικώς απαράδεκτο.

Εκτός εάν ισχύει αυτό που κυκλοφορεί ευρέως, ότι κατά την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στην Κυπαρισσία, συμφωνήσατε ότι αρκούν κάποιες μικροβελτιώσεις για το Καλό Νερό – Τσακώνα και το πετάξατε, χωρίς να υπάρχει φυσικά καμία απόφαση κανενός συλλογικού οργάνου, στον κάλαθο των αχρήστων. Διότι δεν μπορώ να υποθέσω κάτι άλλο, διότι είναι βέβαιο ότι θυμάστε τη συνεδρίαση και την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Μεσσηνίας.

Σας ρωτάμε λοιπόν:

1) Γιατί είπατε ανακρίβειες στον εκπρόσωπο του Εμπορικού Συλλόγου, ότι δεν υπάρχει καν μελέτη, ενώ γνωρίζετε ότι αυτό που είπατε δεν είναι αλήθεια;

2) Δεν γνωρίζετε ότι ο δρόμος Καλό Νερό – Τσακώνα μπορεί να αποτελέσει φυσική συνέχεια και του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Τσακώνα – Καλαμάτα;

3) Με ποια λογική και με ποια απόφαση συλλογικού οργάνου καθορίσατε ότι προηγείται το Πύργος – Καλό Νερό από το Καλό Νερό – Τσακώνα;

4) Αυτή την περίοδο, κ. Περιφερειάρχη, γίνεται από την Αποκεντρωμένη βέβαια, βελτίωση και πέφτει νέος ασφαλτοτάπητας στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό. Γιατί δεν διεκδικήσατε να υπάρξει βελτίωση και στον ασφαλτοτάπητα, αλλά και να γίνουν τα αναγκαία τεχνικά και στο τμήμα Καλό Νερό – Κυπαρισσία, καθότι ο δρόμος δεν σταματάει το Καλό Νερό, αλλά είναι Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Κυπαρισσία. Όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι έχουν γίνει αρκετά δυστυχήματα στο συγκεκριμένο τμήμα Καλό Νερό – Κυπαρισσία και σήμερα με τη λειτουργία και πολλών πολυκαταστημάτων, το συγκεκριμένο τμήμα έχει γίνει ακόμα πιο επικίνδυνο.

5) Επίσης, θα θέσετε επιτέλους σε προτεραιότητα την κατασκευή του δρόμου Τσακώνα – Καλό Νερό – Κυπαρισσία;

Προηγούμενο άρθροΓιορτάζει ο Άγιος Χαράλαμπος στο χωριό Πάπαρη
Επόμενο άρθροΕρώτηση Βελόπουλου για την απώλεια θέσεων εργασίας στη Μεγαλόπολη από το κλείσιμο λιγνιτικών μονάδων
Αργύρης Καρδαράς
Δημοσιογράφος, Δημοτική Ραδιοφωνία Τρίπολης 91,5