Erasmus+ | Κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών σχολείων της Τρίπολης

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ και της Βασικής Δράσης ΚΑ1- Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων, Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης τρεις εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ταξίδεψαν στη Φλωρεντία και παρακολούθησαν δομημένο κύκλο μαθημάτων με θέμα:

Facing Diversity: Intercultural Classroom Management – Αντιμετώπιση της πολυμορφίας: Διαπολιτισμική διαχείριση της τάξης.



Η επιμόρφωση είχε διάρκεια 6 μέρες (9-14/12/2019) και αφορούσε στα παρακάτω θέματα:

  • Ανάλυση των αναγκών και συνθετική απεικόνιση των χαρακτηριστικών της τάξης.
  • Ενασχόληση με αντιπροσωπευτικά προβλήματα διαχείρισης πολυπολιτισμικής τάξης.
  • Συμμετοχική ακρόαση, ενσυναίσθηση, ενσυνειδητότητα, προς ένα σχολείο ανοιχτό σε όλους,
  • Επικοινωνιακές ανάγκες, Γλώσσα για να εγκαθιδρύσουμε σχέσεις, Γλώσσα για να μελετήσουμε, Γλώσσα για πλήρη ενσωμάτωση.
  • Τάξεις μεικτών δυνατοτήτων.
  • Μέθοδοι διαφοροποίησης και Συνεργατική Μάθηση.
  • Οικογένειες και σχολεία, Ενδυνάμωση σχέσεων, Δόμηση Περιβάλλοντος ανοιχτού σε όλους, από τις Πολυπολιτισμικές Τάξεις στις Διαπολιτισμικές Τάξεις.

Για τα μαθησιακά αποτελέσματα των εκπαιδευομένων υπήρξε Ευρωπαϊκή πιστοποίηση μέσω ΕΟΠΠΕΠ.

Θα ακολουθήσει ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων της 1ης αυτής κινητικότητας.

1η ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ERASMUS+ 2019-21 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ & ΣΤΟ 3ο
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Στο πλαίσιο υλοποίησης του Σχεδίου Συμπράξεων ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Erasmus+ διετούς διάρκειας 2019-2021, με τίτλο «Ways to a Greener Europe», πραγματοποιήθηκε η 1η Σύντομη Κινητικότητα/Ανταλλαγή μαθητών με την εκπαιδευτική αποστολή 9 εκπαιδευτικών και 16 μαθητών/τριών από τις 09/12/2019 έως και 13/12/2019 στο 3ο Γυμνάσιο Τρίπολης.

Τα συνεργαζόμενα εταιρικά σχολικά συγκροτήματα που συμμετέχουν στο Σχέδιο και επισκέφθηκαν τη χώρα και το σχολείο μας είναι (χώρα, πόλη,επωνυμία φορέα):
1. Ελλάδα, Τρίπολη, 3οΓυμνάσιο Τρίπολης
2. Πορτογαλία, Barcelos, Agrupamento De Escolas De Barcelos
3. Kύπρος, Πάφος, Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης
4. Ρουμανία, Brașov, Scoala Gimnaziala Nr 2 Diaconu Coresi
Συντονίστρια χώρα: Finland, Nurmo, Nurmon yläaste

Οι συντονιστές των πέντε σχολείων συναντήθηκαν για δεύτερη φορά και έδωσαν έμφαση στουςπρώτους στόχους του Σχεδίου, όπως συμφωνήθηκαν στην πόλη Nurmo της Φινλανδίας τον Οκτώβριο 2019, ως εξής:
 Συγκριτική έρευνα και παρουσίαση των αποτελεσμάτων ερωτηματολογίων
σχετικά με την υγιεινή διατροφή, τη διαβίωση σε έναν υγιεινό πλανήτη και τις
προσδοκίες από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα των μαθητών των πέντε
συμμετεχόντων σχολείων
 Παρουσίαση της Μεσογειακής Πυραμίδας και των ωφελειών της Μεσογειακής
Διατροφής
 Γνωριμία με τον τρόπο ζωής, τα ήθη και έθιμα και την καθημερινότητα των
Ελλήνων μαθητών μέσα από τη φιλοξενία των επισκεπτών μαθητών/τριών σε οικογένειες της πόλης μας
Κατά τη διάρκεια της 1 ης Σύντομης Επίσκεψης/Κινητικότητας μαθητών υλοποιήθηκαν οι
εγκεκριμένες δραστηριότητες για το πρώτο μέρος του προγράμματος & τέθηκαν οι βάσεις για την προετοιμασία και οργάνωση των δραστηριοτήτων της 2 ης Σύντομης Επίσκεψης/Κινητικότητας μαθητών στην Πάφο της Κύπρου από 30/3-3/4/2020. Η 1η Κινητικότητα αποτέλεσε ποιοτικήσυνέχιση υλοποίησης του Σχεδίου & μοναδική εμπειρία σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο στο σχολείο μας, καθώς συμμετείχαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς.

Σε αυτήν την προσπάθεια δεν ήμασταν μόνοι. Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γυμνασίου Τρίποληςεκφράζει θερμές ευχαριστίες στο Δήμο Τρίπολης, στην ΚΕΔΥΤ Τρίπολης, στο Ξενοδοχείο «Μαίναλον», στο Vlassis Travel, στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Τρίπολης, στην εταιρεία «Εντύπωση Λ. Παναγιωτίδης & ΣΙΑ ΕΕ», στην εταιρεία «Greece Private Transfers» και, φυσικά στις οικογένειεςτων μαθητών/τριών του σχολείου μας που φιλοξένησαν τους επισκέπτες μας, καθώς πέρα από την εγκάρδια Ελληνική φιλοξενία, οι φιλοξενούμενοί μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας μας και μέρος της πλούσιας κουλτούρας & ιστορίας της.

Προηγούμενο άρθρο«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»: Γιατί καταψηφίσαμε τον π/ϋ της Περιφέρειας
Επόμενο άρθροΜαθηματική Εταιρεία Αρκαδίας | Νέος μαθητικός διαγωνισμός «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ»