Γενική Συνέλευση ΕΛΜΕ Αρκαδίας – Με πρόταση η “Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών”

Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου 2020 10:49

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, με ανακοίνωσή της, κάνει την ακόλουθη πρόταση στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Αρκαδίας που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου , στις 6.30 το απόγευμα, στο  4ο ΓΕΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:



Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

  1. Η κυβέρνηση της ΝΔ τις τελευταίες μέρες, όπως και όλο το προηγούμενο διάστημα, προσπαθεί να παρουσιάσει μία πλαστή εικόνα κανονικότητας σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων, μέσα μάλιστα στην περίοδο της πανδημίας με τον αριθμό των κρουσμάτων να αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Η πραγματικότητα όμως, είναι πεισματάρα και οι πραγματικοί αριθμοί (κι όχι οι μέσοι όροι) λένε την κυνική αλήθεια. 70 δις για την ενίσχυση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων από τη μία, φροντίδα να διασφαλιστούν 4 δις για το ταμείο του ΝΑΤΟ κατ’ έτος, και ούτε ένα ευρώ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων από την άλλη. Πώς θα διασφαλιστεί ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα που συστήνουν οι επιστήμονες (τη στιγμή που στην Τρίπολη πάνω από το 60% των τμημάτων έχουν πάνω από 24 μαθητές). Σε Πανελλαδικό επίπεδο οι μόλις 21.065 προσλήψεις αναπληρωτών δε φτάνουν ούτε για «ζήτω», ώστε να δουλέψουν τα σχολεία. Αυτές οι προσλήψεις δεν έφταναν για να καλύψουν τις ανάγκες προ κορωνοϊού, πόσο μάλλον τώρα.

Από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές με μαζικές, μαχητικές διαδηλώσεις και κινητοποιήσεις έχουν αναδείξει τα συγκεκριμένα αιτήματά τους σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.

Η απάντηση της κυβέρνησης ήταν να στριμώχνει μαθητές σε κοντέινερ, να ψηφίζει την αύξηση του αριθμού των μαθητών Πρωτοβάθμια έως 25 μαθητές, να διατηρεί το απαράδεκτο 25 συν 10% μαθητές στην Δευτεροβάθμια. Να «παρέχει» μια μάσκα, ένα παγουρίνο και μπόλικη ατομική ευθύνη, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία, τη χρονιά που ξεκινάει.

Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, καμία τάξη πάνω από 15 μαθητές – νέες σχολικές αίθουσες – μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών

  1. Οι κουτσουρεμένες προσλήψεις αναπληρωτών, που γίνονται με το νόμο-σφαγείο 4589/19, καλύπτουν κάτι παραπάνω από τις μισές θέσεις που είχαν καλυφθεί την περσινή χρονιά από αναπληρωτές. Σε μια χρονιά μάλιστα που τα κενά είναι πολύ περισσότερα από πέρσι, αν λάβουμε υπόψη και τις 3.500 περίπου συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Η υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου κατά γράμμα από τη Νέα Δημοκρατία εντείνει την ανασφάλεια για τη δουλειά, το συνεχές κυνήγι προσόντων, τις τεράστιες ανακατατάξεις, και την πολυκατηγοριοποίηση. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία της αναπλήρωσης είναι βολική για το κράτος μια και μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει.
  2. Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών.

Η κυβέρνηση σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, ν. 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσμικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιμο σχολικών μονάδων. Η πείρα από όλες τις χώρες της ΕΕ, που έχει εφαρμοστεί, είναι αποκαλυπτική.

Μέσα από το ν. 4692/2020 προσαρμόζει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειμένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες, χτυπά το ενιαίο του αναλυτικού προγράμματος. Όχι μόνο διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο αλλά, πάνω σε αυτόν, προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, προετοιμάζει το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζει ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Η κατάσταση, βέβαια, δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, μεταξύ αυτών και της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που εφάρμοσε την συνέχεια του κράτους στα κενά στα σχολεία, στην υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης και την αδιοριστία χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Η πραγματική μας δύναμη βρίσκεται στην συσπείρωση στα πρωτοβάθμια σωματεία, στην κοινή δράση με τα σωματεία των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με τα σωματεία των καθαριστριών, με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές μας. Γιατί το δικαίωμα στη μόρφωση και τη δουλειά είναι υπόθεση όλου του λαού.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας:

  • Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές.
  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές. Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
  • Να προχωρήσουν όλες οι διαδικασίες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να λυθεί οριστικά το κτιριακό πρόβλημα στα ΕΠΑΛ της Τρίπολης.
  • Να καταργηθούν τώρα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστική αρένα και ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
  • Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
  • Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
  • Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
  • Πραγματοποιούμε στις 18 Σεπτέμβρη πανελλαδική ημέρα δράσης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, στην Τρίπολη  13:00 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου.
  • Παίρνουμε απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με βάση το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ.