Ημερίδα στην Τρίπολη για τα ΕΠΑΛ

Μια νέα προσπάθεια ανάπτυξης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ένας νέος ρόλος για τα ΕΠΑΛ.

Οι βιομηχανικές χώρες της Δύσης στήριξαν σε μεγάλο βαθμό την οικονομική τους ανάπτυξη, στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών τους συστημάτων και ιδιαίτερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η επαγγελματική εκπαίδευση είναι, στις χώρες αυτές, απαιτητική ως προς τους στόχους της και οργανωμένη με σύγχρονες ποιοτικά υποδομές. Στη χώρα μας, παρά τις αυξημένες ανάγκες για μια τεχνική εκπαίδευση-στήριγμα της οικονομικής ανάπτυξης, δόθηκε πάντα ιδιαίτερη βαρύτητα στην λεγόμενη γενική εκπαίδευση περιθωριοποιώντας ουσιαστικά τις δυνατότητες και τη σημασία ανάπτυξης της πρώτης.



Η περιθωριοποίηση αυτή εκφράζεται με διάφορους τρόπους: υποβάθμιση του πλαισίου σπουδών, αναντιστοιχία επαγγελματικών-οικονομικών αναγκών και προγραμμάτων σπουδών, ελαχιστοποίηση έως ανυπαρξία βασικών ερευνητικών εργαλείων για τον προσανατολισμό της τεχνικής εκπαίδευσης στα σύγχρονα δεδομένα και τις τάσεις, υποβάθμιση του ρόλου και της σημασία της σε αξιακό επίπεδο… η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δέχεται όσους μαθητές «δεν παίρνουν τα γράμματα»!

Δεδομένων των έντονων πιέσεων που θα δεχτεί η χώρα μας τα επόμενα χρόνια, όπως δείχνουν όλες οι μελέτες, σχετικά με τη δομή της εργασίας που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς, θα χρειαστεί το ίδιο ταχύτατη αλλαγή σε νοοτροπίες και στάσεις σχετικά με την εκπαίδευση και ιδιαίτερα την επαγγελματική. Μια τέτοια αλλαγή απαιτεί μεγαλύτερη και ποιοτικά διαφορετική εμπλοκή των εκπαιδευτικών στον προσανατολισμό των μαθητών, με τρόπους ώστε να απαλειφθούν όλοι εκείνοι οι παράγοντες που οδηγούν στην αδιαφορία, στο χαμηλό επίπεδο εκμάθησης και στις προβληματικές συμπεριφορές μέσα και έξω από το σχολείο.

Με τα δυο βασικά  εργαλεία της ΜΝΑΕ (Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ) και της «Μαθητείας», η νέα προσπάθεια για την αναβάθμιση και ισχυροποίηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της Επαγγελματικής εκπαίδευσης και Κατάρτισης και να οδηγήσει σε ένα νέο σύγχρονο αναπτυξιακό ρυθμό αυτό το σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης. Οι νέες τάσεις διεθνώς αλλά και οι προεργασίες για την εναρμόνιση της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας με τα νέα δεδομένα, παρουσιάζονται σε ημερίδες που διοργανώνονται σε ολόκληρη τη χώρα από το Υπ. Παιδείας.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Πελοποννήσου (Διευθυντής κ. Π.Πετρόπουλος), έχοντας ήδη στο ενεργητικό της μια πλούσια εμπειρία διοργάνωσης ενημερωτικών συναντήσεων και δράσεων, διοργανώνει στην Τρίπολη ημερίδα σχετική με τα θέματα αυτά και την παρουσίαση του «Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την ΕΕΚ» φιλοδοξώντας να συμβάλει, με την ημερίδα αυτή, στην προσπάθεια ενημέρωσης,
διαλόγου και ευαισθητοποίησης όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας. Η ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης είναι ζήτημα όλων των πολιτών και αποτελεί σημαντικό κομμάτι του προοιμίου για την κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του 4ου Γενικού Λυκείου Τρίπολης (Ακαδημίας 12, ΤΚ 22100 Τρίπολη), την Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018 (10:30-14:00).
Οι Πυλώνες του προγράμματος “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – από τα 9 πιλοτικά ΕΠΑ.Λ. στην καθολική εφαρμογή»

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α
10.00 – 10.30 Προσέλευση – Εγγραφή συμμετεχόντων
Συνεδρία 1: Χαιρετισμοί, εισαγωγικά
Συντονίστρια: Γιούλη Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
10.30-10.40 Χαιρετισμός
Πετρόπουλος Παναγιώτης, Περιφερειακός
Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Πελοποννήσου
11.40-11.00 Εισαγωγικά
Το πρόγραμμα ΜΝΑΕ: Στόχοι, πνεύμα,
πυλώνες, εφαρμογή – Από τα 9 πιλοτικά
ΕΠΑΛ στην καθολική εφαρμογή
Θέμης Κοτσιφάκης, Πρόεδρος της
Συντονιστικής Επιτροπής Έργου
Συνεδρία 2: Οι πυλώνες του ΜΝΑΕ: Ψυχολόγοι, Σύμβουλος καθηγητής και
Συνδιδασκαλία Συντονίστρια: Γιούλη Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργ

11.00-11.20 Ψυχολόγοι
Άννα Λαμπίδη, Ψυχολόγος
Συζήτηση
11.30-12.00 Σύμβουλος καθηγητής
Θεοδώρα Μπακογιάννη, Εκπαιδευτικός ΠΕ06
3ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Αγίων Αναργύρων
Αντώνης Χαλικόπουλος, εκπαιδευτικός ΠΕ 83,
Συντονιστής ΜΝΑΕ 2ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ.
Χαλκίδας
Συζήτηση
12.00-12.30 Συνδιδασκαλία
Θανάσης Στράντζαλος, Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ
Γιούλη Χρονοπούλου, Συντονίστρια
Εκπαιδευτικού Έργου στο 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής
12.30-12.45 Διάλειμμα
Συνεδρία 3: Οι πυλώνες του ΜΝΑE: Σχέδια δράσης και η Δικτύωση των σχολείων
Συντονίστρια: Θεοδώρα Κουλίνου, Διευθύντρια του 3ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων
12.45-13.30 Σχέδια Δράσης και Δικτύωση των σχολείων
Θεοδώρα Κουλίνου, Διευθύντρια του 3ου
Εσπερινού ΕΠΑΛ Αγίων Αναργύρων
Αναστάσιος Νταμπίζας, Συντονιστής της ομάδας έργου ΜΝΑΕ / Σχέδια Δράσης του ΝΟΗΣΙΣ
Συζήτηση
Συνεδρία 4: Κλείσιμο ενημερωτικής συνάντησης
Συντονιστής: Γιώργος Μπαγάκης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
13.30-14.00 Καταληκτικά Σχόλια: Γιούλη Χρονοπούλου,
Θεοδώρα Κουλίνου, Θέμης Κοτσιφάκης
Συζήτηση – για το σύνολο του ΜΝΑΕ

Προηγούμενο άρθροΔ.Κ Τρίπολης | Γνωμοδότηση για τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό και τις εκδηλώσεις
Επόμενο άρθροΣυζήτηση για τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στο Δήμο Ν. Κυνουρίας