Λίγος ο καθαρός χρόνος παιχνιδιού, πολλά τα φάουλ και οι καθυστερήσεις στην Super League

Κυριακή, 18 Απριλίου 2021 12:31

Tο ποσοστό του καθαρού χρόνου παιχνιδιού, αλλά και τους λόγους που προκαλούν τη διακοπή του, αναλύει η τελευταία πανευρωπαϊκή μελέτη του CIES, διεθνούς κέντρου αθλητικών σπουδών, που βρίσκεται στο Νοσατέλ και δημιουργήθηκε σε συνεργασία της FIFA και του Πανεπιστημίου της ελβετικής πόλης,  εξετάζοντας από 1/7/2019,  37 ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, τις 30 κορυφαίες κατηγορίες της UEFA, ανάμεσά τους και την ελληνική Super League, τις β’ κατηγορίες των big-5 πρωταθλημάτων, καθώς Champions και Europa League

Όπως διαπιστώνεται η Super League διακόπτεται συχνά, παρουσιάζοντας σε ανάλυση 403 αγώνων, ποσοστό καθαρού χρόνου παιχνιδιού, μόλις 57,5%, 4η από το τέλος στη σχετική κατάσταση, μπροστά μόνο από την αγγλική Championship (35η-57,2%),την τσεχική Fortuna Liga(36η-56,8%) και την ισπανική Segunda division (37η-55,9%)
Κατά μέσο όρο, ο καθαρός-πραγματικός χρόνος παιχνιδιού που καταγράφηκε στα 37 πρωταθλήματα που αναλύθηκαν ήταν 61,3%. Οι υψηλότερες τιμές παρατηρήθηκαν στο Ισραήλ (66,9%), Ολλανδία (65,6%) και στη Ρωσία (65,4%).



Ο καθαρός χρόνος παιχνιδιού στο Champions League  είναι 64,7% και στο Europa League 62,5%.

Η ισπανική LaLiga (59,3%) είναι το μόνο από τα big-5 πρωταθλήματα, με αξία κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στην ελληνική super League ο μέσος όρος παιχνιδιού (90’ και καθυστερήσεις) είναι 97’54’’ και κατατάσσεται 3η στην σχετική κατάσταση, πίσω μόνο από την τούρκικη Super Lig (1η-99’) και την αγγλική Championship (2η-98’).

Κατά μέσο όρο, ένας αγώνας στα 37 τουρνουά που αναλύθηκαν διαρκεί 96’14”.

Οι διαιτητές στην κορυφαία τουρκική κατηγορία προσθέτουν τον περισσότερο επιπλέον χρόνο, κατά μέσο όρο 9’.

Αντίθετα, στη Σλοβακία, ο επιπλέον χρόνος που προστίθεται από τους διαιτητές είναι μόνο 4’25’’.

Ο επιπλέον χρόνος κατά μέσο όρο, για το Champions League είναι 6’12’’ και στο Europa League 6’00’’.

Ως κύριος λόγος για τη διακοπή του παιχνιδιού, είναι όταν η μπάλα είναι εκτός αγωνιστικού χώρου-παιχνιδιού.

Στην Super league το ποσοστό αυτού του χρόνου, είναι 19,5% και βρίσκεται στην 27η θέση ανάμεσα στα 37 πρωταθλήματα που αναλύθηκαν.

Συνολικά στα 37 τουρνουά, αυτή η κατάσταση αντιπροσωπεύει λίγο περισσότερο από το ένα πέμπτο του συνολικού χρόνου αγώνα.

Η τιμή που καταγράφηκε για το Champions League είναι η τέταρτη χαμηλότερη (18,2%), στο Europa League είναι 20,1%.

Η ανάλυση επισημαίνει, αφενός, τα πρωταθλήματα όπου οι παίκτες δεν έχουν την τάση να επαναφέρουν γρήγορα την μπάλα στο παιχνίδι (Αγγλία, Σκωτία και Ιταλία), και από την άλλη, εκείνα όπου οι ποδοσφαιριστές έχουν αντίθετη στάση (Αυστρία, Ρωσία, Ισραήλ, Λευκορωσία, Σερβία).

Οι φάουλ αποτελούν τον δεύτερο σημαντικότερο λόγο διακοπής του παιχνιδιού.

Εδώ η Super League καταλαμβάνει την 1η θέση, με ποσοστό 19%.

Τα φάουλ κατά μέσο όρο, αντιπροσωπεύουν το 14,8% του συνολικού χρόνου αγώνα, στα 37 πρωταθλήματα της μελέτης.

Τα πρωταθλήματα της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης είναι μεταξύ εκείνων όπου ο χρόνος που χάθηκε λόγω φάουλ είναι χαμηλότερος, ενώ τα πρωταθλήματα της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης, βρίσκονται στην αντίθετη κατάσταση.

Το Champions League (13,6%) και το Europa League (13,9%) είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως και η αγγλική Premier League (12,5%) και η γερμανική Bundesliga (13,0%).

Ο μέσος αριθμός των φάουλ ανά αγώνα για όλους τους αγώνες που αναλύθηκαν είναι περίπου 28.

H Super League με 33,8 φάουλ ανά αγώνα, βρίσκεται στην 2η θέση, πίσω από την κορυφαία κατηγορία της Σερβίας (35,6), ενώ τα λιγότερα (21,5) έχει η αγγλική Premier League.

Κατά μέσο όρο, κάθε φάουλ οδηγεί σε χρόνο διακοπής 30,6 δευτερολέπτων.

Στην Super League, που είναι 5η στη σχετική κατάταξη, ο χρόνος  αυτός είναι 33,1’’, με την τουρκική Super Lig να είναι 1η με 35,1’’ και την Premier League της Λευκορωσίας 37η (25,6’’), δηλαδή με το λιγότερο χαμένο χρόνο διακοπής για φάουλ.

Α. Bαζογιάννης
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ.