Μαρινάκος: Οινοτουρισμός, γαστρονομία και πολιτισμός μια χρυσή ευκαιρία για την Πελοπόννησο

Μαρινάκος: Ο οινοτουρισμός σε συνδυασμό με την γαστρονομία και τον πολιτισμό αποτελούν μια “χρυσή” ευκαιρία για την διαμόρφωση ενός ποιοτικού τουριστικού προϊόντος για την Πελοπόννησο…

Ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία το 3ο Συνέδριο Οινοτουρισμού που πραγματοποιήθηκε 1-3 Απριλίου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου με πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του ΕΟΤ.



Στα πλαίσια του συνεδρίου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μια ξεχωριστή εμπειρία μέσα από ένα “ταξίδι” στον οίνο στην ιστορία και στον πολιτισμό του τόπου αλλά και την ευκαιρία να γνωρίσουν τις τοπικές ποικιλίες της Πελοποννήσου, να ξεναγηθούν σε επισκέψιμα οινοποιεία σε Αργολίδα, Κορινθία, Αρκαδία, να επισκεφθούν αρχαιολογικούς χώρους και να συμμετάσχουν σε αγροτοτουριστικές δραστηριότητες της αμπέλου.

Από το πάνελ του συνεδρίου στο οποίο συμμετείχε ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Επίκουρος Καθηγητής του Παν/μίου Δυτικής Αττικής κ. Κων/νος Μαρινάκος αναφορικά με το Πρότυπο Τουριστικής Ανάπτυξης αλλά και τις συνέργειες που πρέπει να αναπτυχθούν στην Πελοπόννησο επεσήμανε:

«Αρχικώς είναι πολύ σημαντικό, οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενοι με την τουριστική ανάπτυξη φορείς (του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) αλλά και όλες οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου, να συμφωνήσουν προς ποια κατεύθυνση θέλουν να στρέψουν την τουριστική ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση το πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης το οποίο θεωρούμε ότι θα πρέπει να στηρίξουμε και στο οποίο θα μπορούμε να στηριχτούμε, θα πρέπει να είναι αυτό που θα συντίθεται από έναν τουρισμό ήπιας ανάπτυξης και τον αγροτοδιατροφικό τομέα, με στραμμένο πάντα το νου μας στην καινοτομία, στις νέες τεχνολογίες και στο περιβάλλον.

Τα μέσα για να το επιτύχουμε δεν είναι άλλα από τα ίδια τα ανταγωνιστικά στοιχεία της ταυτότητας της ευρύτερης περιοχής. Επιπλέον η Πελοπόννησος διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι οι δύο αυτοί τομείς (αγροτική παραγωγή και τουρισμός) μπορούν να συμπλεύσουν εντός των ίδιων γεωγραφικών ορίων προσδίδοντας ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων τοπικών οικονομιών οι οποίες χαρακτηρίζονται είτε αμιγώς τουριστικές είτε αμιγώς αγροτικές.

Ειδικότερα για την ανάπτυξη του οινοτουριστικού προϊόντος απαιτείται μια οριζόντια οργάνωση ανάδειξης και αξιοποίησης των πόρων και των απαραίτητων υποδομών υπό τη μορφή οινοτουριστικών διαδρομών στο εσωτερικό των επιμέρους εδαφικών ενοτήτων της Πελοποννήσου, αλλά και κάθετη οργάνωση με την ένταξη αυτών των οριζόντιων οινοτουριστικών διαδρομών στις τοπικές και περιφερειακές αλυσίδες άλλων συμπληρωματικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Τέλος, ουσιαστικός παράγοντας κρίνεται και η ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ των εμπλεκόμενων (stakeholders) με την τουριστική ανάπτυξη φορέων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα στο πλαίσιο μιας στρατηγικής διακυβέρνησης για τον τουρισμό . Μέσα από μια τέτοια διαδρομή, λειτουργώντας όλοι μαζί σαν μια “επιχειρηματική” μονάδα, θα είμαστε σε θέση να κινητοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλους τους διαθέσιμους ανθρώπινους και υλικούς πόρους, ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε νέα τουριστικά προϊόντα αλλά κυρίως σε προστιθέμενη κοινωνική αξία, σε εισοδήματα, απασχόληση και σε ποιότητα ζωής για τους πολίτες των περιοχών μας και κατ’επέκταση και για τους επισκέπτες μας».

Προηγούμενο άρθροΗ απαγόρευση εισαγωγής άνθρακα από τη Ρωσία, μεταξύ των έξι μέτρων που προτείνει η ΕΕ
Επόμενο άρθροΣ.Ε.Ε.Ν.Π | Η κατασκευή σκουπιδοεργοστάσιου στη Σκάλα Λακωνίας δεν πρέπει να γίνει