Μάθετε τα πάντα για το GPS…

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ GPS

Με τη βελτίωση των διαφόρων συσκευών πλοήγησης που βασίζονται στη χρήση GΡS (αλλά και 3G δικτύων), οι μετακινήσεις μας μέσα στην πόλη, αλλά και οι εκδρομές μας έχουν γίνει παιχνιδάκι. Και αν για πολλούς που είχαν καλή αίσθηση του προσανατολισμού το να βρουν το δρόμο τους με τη βοήθεια ενός χάρτη ήταν σχετικά απλή υπόθεση, δεν είναι και λίγοι εκείνοι που κάθε λίγο και λιγάκι χάνονταν. Πλέον, οι συσκευές πλοήγησης είναι παρούσες σχεδόν σε κάθε αυτοκίνητο, αλλά και σε πλοία, σκάφη ή ακόμα και στην τσέπη ορειβατών και περιπατητών.



Οι συσκευές
Αν είστε από αυτούς που ακόμα δεν έχουν αποκτήσει κάποιον πλοηγό, τώρα που πλησιάζουν οι διακοπές αξίζει να το σκεφθείτε. Πριν όμως ξεκινήσετε για να διαλέξετε τη συσκευή που σας ταιριάζει από κάποιο κατάστημα, θα πρέπει να έχετε αποφασίσει για τι ακριβώς τη χρειάζεστε. Οι περισσότερες προτάσεις αφορούν συσκευές για πλοήγηση στην πόλη με αυτοκίνητο και στην κατηγορία αυτή υπάρχουν τόσο απλές και οικονομικές λύσεις όσο και ακριβότερες επιλογές που εκτός από GΡS συνδυάζουν λειτουργίες τηλεφώνου, μουσικής ή ακόμα και προβολής ταινιών. Προσοχή όμως, γιατί κατά κανόνα οι προτάσεις αυτές δεν κάνουν για μοτοσυκλετιστές, οι οποίοι θα πρέπει να στραφούν σε πιο εξειδικευμένα GΡS.

Ακριβότερα και με προχωρημένες λειτουργίες είναι τα GΡS θαλάσσης, καθώς διαθέτουν συνήθως μεγάλες οθόνες (για να μπορεί κανείς να διαβάζει με άνεση τους χάρτες) και αδιάβροχο πλαίσιο. Τα περισσότερα από αυτά συνεργάζονται και με άλλα απαραίτητα όργανα σε ένα σκάφος, όπως είναι το βυθόμετρο ή το σόναρ. Αντίθετα, πιο φθηνές λύσεις είναι οι συσκευές χειρός που απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε ορειβάτες. Ως επί το πλείστον, τα GΡS χειρός είναι και αυτά αδιάβροχα, μικρά σε διαστάσεις και χωρίς δυνατότητα προβολής χαρτών. Τέλος, για αθλητές υπάρχουν ρολόγια GΡS, τα οποία μπορούν να υπολογίζουν αποστάσεις, να καταγράφουν διαδρομές ή τους σφυγμούς της καρδιάς και να υπολογίζουν τις θερμίδες που έχει κάψει κανείς. 

Το λογισμικό
Βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός πλοηγού GΡS δεν πρέπει να είναι μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Αντίθετα, προσοχή χρειάζεται και ως προς το λογισμικό που χρησιμοποιεί και τους χάρτες που έρχονται ενσωματωμένοι ή μπορούν να εγκατασταθούν. Ειδικά το λογισμικό, όσο και αν είναι παραγνωρισμένο από τους περισσότερους χρήστες, είναι αυτό που τελικά καθορίζει πόσο εύχρηστη και λειτουργική είναι μια συσκευή. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να δοκιμάσει σε ένα κατάστημα τις λειτουργίες των διαφόρων συστημάτων, ώστε να μπορεί μόνος του να κρίνει τι του ταιριάζει.

Τip

Οσοι χρησιμοποιούν το GΡS τους εκτός Ελλάδας, ενδιαφέρον έχει να ελέγξουν και τι έξτρα λειτουργίες μπορεί να είναι διαθέσιμες, όπως λ.χ. ενημέρωση για την κίνηση στους δρόμους, επικινδυνότητα συγκεκριμένων διαδρομών και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ GPS;

Το παγκόσμιο δορυφορικό σύστημα εντοπισμού αποτελείται από 24 τεχνικούς δορυφόρους που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τη Γη και επιτρέπουν στους δέκτες GPSνα παρέχουν ακριβείς πληροφορίες για τη θέση ενός σημείου, το υψόμετρο του, την ταχύτητα και την κατεύθυνση της κίνησης του. Χάρη σε σχετικό λογισμικό χαρτογράφησης, οι πληροφορίες μπορούν να απεικονιστούν και γραφικά. Οι δορυφόροι βρίσκονται σε ύψος 12.552 μιλίων και πραγματοποιούν δυο περιστροφές γύρω από τη Γη κάθε 24ωρο.

Σήμερα το GPS προσφέρει ακρίβεια εντοπισμού 2 μέτρα , ενώ ως το 2014 αναμένεται η απάντηση στο GPS το EGNOS GALILEO, το όποιο θα υποστηρίζεται από 30 δορυφόρους και θα παρέχει ακρίβεια κάτω του μέτρου.

Το σύστημα GPS προσφέρει μεγάλη η άριστη ακρίβεια εντοπισμού θέσης σε ειδικούς δέκτες GPS σε οποιοδήποτε μέρος της Γης και φυσικά πρωταρχικός σκοπός του είναι η παροχή των υπηρεσιών του στον αμερικανικό  στρατό.

Θα έχετε διαπιστώσει ότι σε μερικές περιπτώσεις καθυστερεί πολύ ο εντοπισμός του σήματος των δορυφόρων από τις συσκευές. Την πρώτη φορά που ενεργοποιούμε το GPS θα πρέπει να μένει αρκετή ώρα, περίπου 15-30 λεπτά ακίνητο σε ανοικτό ορίζοντα, σε εξωτερικό χώρο, έτσι ώστε να κατεβάσει από τους δορυφόρους μια βάση δεδομένων με τις θέσεις τους. Αυτή θα μείνει επίκαιρη για μερικούς μήνες. Μαζί με τη βάση δεδομένων ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατεβαίνει και η λίστα Ephemeris, η οποία περιλαμβάνει μικροδιορθώσεις στις θέσεις των δορυφόρων.

Όταν βάζουμε το GPS σε κατάσταση αναμονής και το ενεργοποιούμε πάλι σε λίγα λεπτά, τότε βρίσκει άμεσα τους δορυφόρους. Εάν το ενεργοποιήσουμε έπειτα από μερικές ώρες, θα πρέπει να κατεβεί πάλι το αρχείο Ephemeris, οπότε θα χρειαστεί να περιμένουμε περίπου ένα λεπτό ανάλογα με το αν έχουμε άμεση πρόσβαση στον ουρανό. Εάν το αφήσουμε για μεγάλο διάστημα κλειστό, η πρώτη εκκίνηση θα χρειαστεί πάλι δέκα με δεκαπέντε λεπτά.

ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ GPS

Σήμερα σε αντίθεση με το παρελθόν με τον όρο GPS εννοούμε συσκευές όλα -σε- ένα, όπως για παράδειγμα, κινητά τηλέφωνα και PDA με GPS και κυρίως τα αυτόνομα μοντέλα που προορίζονται για το αυτοκίνητο και αναφέρονται ως Personal Navigation Assistant (PNA) αλλά και Personal Navigation Device (PND).

Όπως αναφέραμε τα PNA είναι στην ουσία PDA με Windows Mobile, τα οποία δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να τρέχουν την εφαρμογή πλοήγησης με τους χάρτες και οτιδήποτε άλλο θέλει να  προσφέρει ο κατασκευαστής ως προστιθέμενη αξία (π.χ. αναπαραγωγή μουσικής).

Που απευθύνονται.

Για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα από την αρχή τα PDA και τα Smart phones  με GPS απευθύνονται κυρίως σε χομπιστες και επαγγελματίες και γενικά σε όσους θέλουν να επενδύσουν αρκετά χρήματα σε μια συσκευή όλα σε ένα. Βέβαια υπάρχουν και φτηνά μοντέλα PDA με GPS όπως για παράδειγμα το Mio P360 το οποίο είναι ένας πλήρης υπολογιστής παλάμης με χάρτες Ελλάδας και κοστίζει γύρω στα 340 ευρω. Συσκευές PDA με κινητό τηλέφωνο, GPS και χάρτες απαιτούν γύρω στα 700 ευρώ για την απόκτηση τους ενώ τα πιο φτηνά Smart phones με GPS της Nokia στοιχίζει περίπου 300 ευρώ.

Τα PNA ξεκινούν από 99 ευρώ και αγγίζουν τα 300 ευρώ (τα ακριβά μοντέλα) ενώ προορίζονται κυρίως για χρήση στο αυτοκίνητο.

Σίγουρα μια συσκευή όλα σε ένα είναι αρκετά ελκυστική, αλλά για να μην γίνουν συμβιβασμοί σε κάποιον τομέα θα πρέπει να διαθέσουμε περίπου 700 ευρώ.

Οι περισσότεροι από εμάς θα στραφούμε στα PNA, τα οποία και πανεύκολα είναι στη χρήση τους αφού τα πάντα γίνονται αγγίζοντας απλώς την οθόνη της συσκευής, και σχετικά οικονομικά.

Το μόνο κακό στην επιλογή τους είναι ότι θα πρέπει να κουβαλάμε άλλη μια συσκευή από /προς το αυτοκίνητο μας, ενώ σε γενικές γραμμές παντρευόμαστε τους χάρτες που ενσωματώνουν. Επειδή σχεδόν πάντα η χαμηλή τιμή κρύβει κάποιες παγίδες, τα  PNA αν και στην καρδιά τους χτυπάει ένα PDA είναι πολύ κλειστά συστήματα αφιερωμένα στην πλοήγηση. Αν δεν το επιτρέψει ο κατασκευαστής τους δεν είναι δυνατή η εγκατάσταση κάποιας άλλης εφαρμογής πλοήγησης εκτός από την αρχική.

Αυτοί οι περιορισμοί δεν υπάρχουν στα PDA  με Windows Mobile όπου ο χρήστης εγκαθιστά και απεγκαθιστα εφαρμογές κατά βούληση.

Η τιμή των PNA αυξάνεται όσο μεγαλώνει η οθόνη τους ( 3,5 η 4,3 ίντσες ) αλλά και όταν προσφέρουν αναλυτικούς χάρτες Ευρώπης μαζί με αυτούς της Ελλάδας.

Κριτήρια επιλογής GPS.

Στην περίπτωση των PDA με GPS και κινητό τηλέφωνο, ο καθένας θα στραφεί σε συγκεκριμένα μοντέλα ανάλογα με τον προϋπολογισμό του. Εάν τα χρήματα είναι λίγα θα προσανατολιστεί σε μερικά Mio. Εάν τα χρήματα είναι πολλά θα επιλέξετε κάποιο από τα ακριβότερα μοντέλα HTC, Mio, HP κλπ.

Εάν θέλει μια συσκευή όλα σε ένα που θα κάνει καλά τη δουλειά της σαν GPS με έμφαση στις διαδρομές πεζών σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και φυσικά της Ελλάδας, μπορεί να καταφύγει σε κάποιο smart phone της Nokia της σειράς N με GPS.

Εφόσον καταλήξετε στο ότι τα PNA είναι αυτά που σας ταιριάζουν καλύτερα, θα πρέπει να κάνετε την επιλογή σας με βάση τα κριτήρια που ακολουθούν με την συγκεκριμένη σειρά:

  1. Να έχουν την νεώτερη δυνατή έκδοση της εφαρμογής πλοήγησης για παράδειγμα MioMaps V3.3 η ανώτερη.
  2. Να προσφέρει δωρεάν αναβαθμίσεις της εφαρμογής πλοήγησης και ειδικά των χαρτών.
  3. Να παρέχουν χάρτες της Ελλάδας με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο οδικό δίκτυο (πλοηγησιμα χιλιόμετρα) και όσο γίνεται περισσότερες πόλεις με πλήρη στοιχεία δρόμων με ελληνικές γραμματοσειρές, χωριά και σημεία ενδιαφέροντος.
  4. Να προσφέρουν αναλυτικούς χάρτες της Ευρώπης. Μερικά PNA αναφέρουν ότι έχουν χάρτες της Ευρώπης, αλλά εφόσον η τιμή τους είναι χαμηλή αυτοί περιλαμβάνουν μόνο μεγάλους οδικούς άξονες σε κάθε χώρα.
  5. Να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οθόνη ( 4,3 ίντσες )

Τέλος, δεν θα πρέπει να αγοράσετε PNA από το εξωτερικό, αφού αυτά δεν περιλαμβάνουν, εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις, αναλυτικούς χάρτες της Ελλάδας.

Εντυπώσεις.

Τα PNA έχουν μια πολύ μεγάλη ευκολία χρήσης, ειδικά στα αυτοκίνητα.

Όπως και να το κάνουμε, έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί ως ολοκληρωμένο προϊόν, ενώ έχει βελτιστοποιηθεί ο χειρισμός τους με το ένα δάχτυλο, ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας σύντομης στάσης του αυτοκίνητου σε έναν κόκκινο σηματοδότη. Ένα PNA μπορεί να το χειριστεί ακόμη και η γιαγιά μας ο πατέρας μας η η   άσχετη τεχνολογικά φίλη μας.

Με ένα άγγιγμα της οθόνης προσθέτεις αγαπημένες διαδρομές στο Destinator 7 η που με δυο αγγίγματα μπορείς να δεις ποια βενζινάδικα, παρκινγκ και εστιατόρια βρίσκονται γύρω μας στο Navigon. Επίσης το Nokia Maps δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στις διαδρομές των πεζών αλλά είναι μεγάλες και οι βοήθειες που παρέχει στον προσανατολισμό σε μια ξένη πόλη, καθώς και στον εντοπισμό σημείων ενδιαφέροντος.

Ξενοδοχεία, εστιατόρια, παρκινγκ, βενζινάδικα, βουλκανιζατέρ, φαρμακεία, εμπορικά κέντρα, αξιοθέατα κ.α. εμφανίζονται στο χάρτη του GPS τριγύρω σας, ενώ με μερικά κλικ μπορείτε να κατευθυνθείτε άμεσα προς ένα εστιατόριο, για παράδειγμα, στη περιοχή όπου βρισκόσαστε και ας μην έχετε ιδέα για τους δρόμους που σας περιβάλλουν.

ΠΟΣΟ ΒΟΛΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ GPS ΣΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ;

Μόλις αγοράσατε ένα ολοκαίνουργιο σούπερ κινητό με ενσωματωμένο δέκτη GPS και δεν ξέρετε πώς να το χρησιμοποιήσετε; Μην ανησυχείτε, είναι φυσιολογικό, καθώς μόνο ο δέκτης GPS δεν αρκεί για να προηγηθεί κανείς αποτελεσματικά μέσα στην πόλη.

Τα GPS σε κινητά τηλέφωνα σίγουρα δεν είναι εξίσου αποτελεσματικά και εύχρηστα όπως τα αυτόνομα GPS. Παρότι σιγά σιγά κανείς καταφέρνει να τα ρυθμίσει ώστε να μπορεί να κάνει τη δουλειά του, υπάρχουν στοιχεία που δυσκολεύουν τη χρήση τους και χρειάζονται προσοχή.

Το πρώτο και βασικότερο είναι η οθόνη των κινητών τηλεφώνων, η οποία παρά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει δεν είναι αρκετά μεγάλη για να μπορεί κανείς να βλέπει τους χάρτες παρά μόνο αν έχει το κινητό κοντά στο πρόσωπο του. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η χρήση στο αυτοκίνητο γίνεται αρκετά πιο δύσκολη. Ταυτόχρονα, το κινητό τηλέφωνο είναι μια συσκευή στην οποία τρέχουν παράλληλα πολλές εφαρμογές (εκτός από το πρόγραμμα πλοήγησης), γεγονός που πολύ συχνά δημιουργεί καθυστερήσεις στην ανταπόκριση του GPS. Επίσης, σε αρκετά κινητά τηλέφωνα οι δέκτες GPS που χρησιμοποιούνται δεν είναι τελευταίας γενιάς, με αποτέλεσμα να μην προσφέρουν ταχύτητα σύνδεσης και ακρίβεια στην εύρεση των συντεταγμένων, στοιχείο απαραίτητο μέσα στην πόλη. Το πρόβλημα αυτό επιτείνεται και από το ότι ούτως η άλλως η κεραία του GPS στο κινητό τηλέφωνο είναι πολύ μικρή και η ποιότητα λήψης του σήματος από δορυφόρο μέτρια, κάτι που μεταφράζεται σε πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, ειδικά στην εκκίνηση της πλοήγησης και σε περιοχές με ψηλά κτήρια.

Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα σε σχέση με το λογισμικό πλοήγησης που μπορεί να τρέξει κανείς στο κινητό του τηλέφωνο. Οι περισσότεροι κατασκευαστές επιδιώκουν να κατευθύνουν το κοινό σε δικά τους πακέτα εφαρμογών και καρτών (όπως π.χ. η Nokia με τα Nokia Maps) τα οποία όμως στις περισσότερες περιπτώσεις υστερούν σε σχέση με τις προτάσεις από καταξιωμένες εταιρείες στο χώρο των GPS. Όσοι λοιπόν θέλουν να χρησιμοποιούν συχνά το κινητό τους και ως GPS, αναγκαστικά στέφονται σε άλλα προγράμματα και χάρτες, τα οποία όπως είναι φυσικό συνεπάγονται επιπλέον σημαντικό κόστος.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να γνωρίζει κανείς ότι ακόμα και αν κάποιος αποφασίσει να προχωρήσει στην αγορά κάποιας τέτοιας εφαρμογής, η εγκατάσταση της δεν είναι εξίσου εύκολη υπόθεση με αυτή της εγκατάστασης ενός προγράμματος στον υπολογιστή. Στα κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνται διάφορα λειτουργικά συστήματα (Windows Mobile, Android, Symbian) και σε διάφορες εκδόσεις, κάτι που σημαίνει ότι ανάλογα με το κινητό που διαθέτει κάποιος, πρέπει να βρει και ποιο λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιήσει, καθώς και πόσο ικανοποιητικά θα λειτουργεί αυτό.

Τέλος, ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει κανείς, το αντιλαμβάνεται όμως μόνο όταν θέτει σε λειτουργία τον δέκτη του GPS στο κινητό του, είναι η αυτονομία της μπαταρίας. Ειδικά αν αποφασίσει να συνδυάσει τις λειτουργίες του GPS με επαυξημένες υπηρεσίες ενημέρωσης μέσω διαδικτύου (θέτοντας σε λειτουργία και τον δέκτη WiFi η 3G ) τότε είναι δεδομένο ότι το κινητό του θα μείνει από μπαταρία μέσα σε λίγες μόνο ώρες.

ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ GPS

Οι εξελίξεις τρέχουν και ο κόσμος των δορυφορικών πλοηγών γίνεται ολοένα και πιο εντυπωσιακός με την τελευταία εξέλιξη να είναι η δυνατότητα προβολής πληροφοριών κίνησης σε πραγματικό χρόνο.
Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι η αγορά ενός συστήματος πλοήγησης είναι απλή υπόθεση. Μια αναλυτικότερη έρευνα
αγοράς ωστόσο, είναι απαραίτητη, προκειμένου να επιλέξετε το μοντέλο που σας ταιριάζει.
Δυνατότητες απεικόνισης
Η οθόνη δεν κρίνεται μόνο από τη διαγώνιό της, δηλαδή το πόσες ίντσες είναι. Σημαντικό ρόλο παίζει η ανάλυσή της, η φωτεινότητα και φυσικά η ικανότητά της να προβάλλει τρισδιάστατες πληροφορίες, στοιχείο που αποδεικνύεται αρκετά χρήσιμο, όταν κινείστε σε παντελώς άγνωστες διαδρομές και προσπαθείτε να προσανατολιστείτε από τα διάφορα κτίρια και
μνημεία που βλέπετε γύρω σας. Επίσης, το στοιχείο αυτό σας βοηθά να βρίσκετε εύκολα και προπαντός έγκαιρα τη σωστή πορεία που πρέπει να ακολουθήσετε σε μια διασταύρωση. Θα πρέπει να έχετε πάντοτε υπόψη σας ότι μια μικρή σε διαστάσεις οθόνη αδυνατεί να προβάλει σε ικανοποιητικό μέγεθος πληροφορίες. Μην επιλέγετε τίποτα κάτω από τις 3,5 ίντσες , με τις οθόνες 5 ιντσών να αποτελούν την ιδανική λύση, ειδικά εάν οδηγείτε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Οι μοτοσικλετιστές περιορίζονται στην επιλογή των 3,5 ιντσών .
Φωνητική καθοδήγηση
Τόσο ο χειρισμός της συσκευής σας με φωνητικές εντολές όσο και η δυνατότητα καθοδήγησης με οδηγίες που ακούτε από τον πλοηγό σας θα πρέπει να θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ στην επιλογή σας. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι η συσκευή σας θα πρέπει να έχει πλήρη υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας, και τα ηχεία της να της επιτρέπουν να ακούγεται καθαρά στο θορυβώδες περιβάλλον του αυτοκινήτου.
Χάρτης & σημεία ενδιαφέροντος
Η σωστή χαρτογράφηση μιας περιοχής είναι το παν. Το μοντέλο που θα επιλέξετε θα πρέπει να σας προσφέρει τακτικά updates για το χάρτη του, έτσι ώστε να μην βρίσκεστε προ εκπλήξεως κάποιας νέας μονοδρόμησης. Αναφορικά με τα σημεία ενδιαφέροντος ή αλλιώς Points Of Interest (POI), αυτά αποτελούν όλα εκείνα τα στοιχεία που συναντάτε στην περιοχή στην οποία κινείστε και μπορεί να σας ενδιαφέρουν, όπως στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς, βενζινάδικα, χώροι πολιτισμού και αναψυχής, ακόμα και δημόσιες υπηρεσίες. Ένας ενημερωμένος πλοηγός έχει στη λίστα με τα POIs του και τα ξενοδοχεία της περιοχής, στις περισσότερες περιπτώσεις με τα τηλέφωνά τους, για άμεση επικοινωνία.
Ψυχαγωγία
Πολλά συστήματα GPS αποτελούν πλέον ολοκληρωμένα κέντρα ψυχαγωγίας μέσα στο αυτοκίνητο, με δυνατότητα να παίζουν MP3, να συνδέονται με το φορητό σας player, να σας δίνουν τη δυνατότητα να διαβάζετε ebooks και άλλα πολλά. Δείτε τη λίστα με τις extra λειτουργίες, καθώς μία τέτοια οθόνη μέσα στο αυτοκίνητό μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις.
Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο
Η Info Trip σε συνεργασία με την Τροχαία και τα κέντρα παρακολούθησης κυκλοφορίας έχει αναπτύξει ένα σύστημα που σας κρατά ενήμερους για όλα όσα συμβαίνουν στο δρόμο ανά πάσα στιγμή. Στην ελληνική αγορά εμφανίστηκαν δύο υλοποιήσεις της τεχνολογίας αυτής, το Traffic Message Channel της DIS (www.dis.gr) και το MLS Destinator liveTRAFFIC (www.mls.gr). To TMC της DIS είναι μια τεχνολογία μετάδοσης κυκλοφοριακών δεδομένων μέσω ραδιοφωνικών σημάτων RDS ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιλέξουν τον ταχύτερο δρόμο. Το MLS Destinator liveTRAFFIC ενημερώνει τον οδηγό για την κίνηση και τον πλοηγεί στο φθηνότερο κοντινό βενζινάδικο. Ακόμα, λαμβάνοντας υπόψη ώρα, μέρα και θέση του οδηγού, τον πλοηγεί στο κοντινότερο ανοιχτό φαρμακείο ή στο πλησιέστερο εφημερεύον νοσοκομείο. Τέλος, δίνει πρόβλεψη καιρού έξι ημερών.
Extras
Οι δυνατότητες των δορυφορικών πλοηγών που κυκλοφορούν στην αγορά δεν σταματούν εδώ. Υπάρχουν μοντέλα τα οποία είναι εξοπλισμένα με αλκοολόμετρο, προκειμένου να βλέπετε εάν έχετε κάνει την υπερβολή και δεν πρέπει να πιάσετε το τιμόνι λόγω ποτού, ενώ τα περισσότερα συστήματα σάς ειδοποιούν σχετικά με το πότε εισέρχεστε σε μια περιοχή ελεγχόμενης κυκλοφορίας από την Τροχαία, προκειμένου να αποφύγετε τις υπερβολές. Ο κατάλογος των extras αυξάνεται, καθώς αναπτύσσονται νέεςεφαρμογές που συνδέουν γεωγραφική θέση με πληροφορίες.

Γιάννης Πετσέλης

Ηλεκτρονικός-Ραδιοηλεκτρολόγος

Προηγούμενο άρθροΤατούλης: Αν η χώρα καταρρεύσει…
Επόμενο άρθροΤρόφιμα για ”το χαμόγελο του παιδιού”…