Να συνεχιστούν οι εργασίες στη γραμμή Μεγαλόπολης-Πάτρας ζητά ο ΑΔΜΗΕ

Αίτηση ανάκλησης της προσωρινής διαταγής με την οποία διεκόπησαν οι εργασίες εγκατάστασης των πυλώνων της γραμμής Μεγαλόπολης – Πάτρας πρόκειται να υποβάλει ο ΑΔΜΗΕ σήμερα στο Πρωτοδικείο Καλαβρύτων.

Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, κρίσιμου για την ευστάθεια του Συστήματος και της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%. Όμως οι δύο τελευταίοι πυλώνες που απομένουν να τοποθετηθούν συναντούν την αντίδραση της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα.



Στις 27 Νοεμβρίου οι μοναχές της Ιεράς Μονής κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία οι εργασίες ανεστάλησαν μέχρι σήμερα οπότε επρόκειτο να συζητηθούν τα ασφαλιστικά μέτρα. Όμως η συζήτηση δεν θα γίνει λόγω της πανδημίας και η προσωρινή διαταγή αναστολής εργασιών επεκτείνεται αυτόματα. Με την αίτησή του ο ΑΔΜΗΕ θα ζητήσει να συνεχιστούν οι εργασίες έως ότου γίνει η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων.

Η ολοκλήρωση του Δυτικού Διαδρόμου της Πελοποννήσου θα επιτρέψει την αναβάθμιση του δικτύου μεταφοράς της Περιφέρειας στα 400 κιλοβόλτ (σήμερα σε αντίθεση με την υπόλοιπη χώρα λειτουργεί στα 150 κιλοβόλτ) και κατ επέκταση στη βελτίωση της ευστάθειας. Επίσης θα επιτρέψει να απορροφηθεί περαιτέρω ισχύς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα αρθεί ο κορεσμός του δικτύου στην Πελοπόννησο η οποία έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αναφορικά με το θέμα που ανέδειξε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το Γραφείο Τύπου του ΑΔΜΗΕ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει τα εξής:

Συμπληρωματικά με τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα του ΑΠΕ-ΜΠΕ , σας υπενθυμίζουμε τον αντίκτυπο που έχει η εμπλοκή του έργου σε επίπεδο επενδύσεων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Πελοπόννησο και όχι μόνο.

Πιο συγκεκριμένα:

Η Πελοπόννησος παραμένει «κορεσμένη» για επενδύσεις πράσινης ενέργειας και τα έργα ΑΠΕ που έχουν ήδη πάρει προσφορές σύνδεσης με τον όρο ηλέκτρισης της γραμμής αυτής δεν θα μπορούν να συνδεθούν και να λειτουργήσουν.

Για το διάστημα που παραμένει «παγωμένο» το έργο (από τον Σεπτέμβριο 2019) ο Διαχειριστής δεν λαμβάνει έσοδα, καθώς για να γίνει αυτό θα πρέπει η νέα γραμμή να τεθεί σε λειτουργία. Για τον ίδιο λόγο, το Δημόσιο πλήττεται διπλά, αφού δεν εισπράττει ούτε φορολογικά έσοδα για την ίδια επένδυση και αυτές που το συνοδεύουν.

Το πρόβλημα δεν είναι του ΑΔΜΗΕ, είναι ολόκληρης της χώρας. Γιατί μεγάλα έργα υποδομών, με σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον, κινδυνεύουν να σταματήσουν ανά πάσα στιγμή. Ακόμη και όταν έχουν ολοκληρώσει όλα τα στάδια της αδειοδότησής τους, συμπεριλαμβανομένης της ΑΕΠΟ που αποτελεί τη βασική άδεια για μεγάλα έργα υποδομής στη χώρα. Τέτοιου είδους φαινόμενα έχουν ολέθριες οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες συνολικά για τη χώρα.

δ.τ.

Προηγούμενο άρθροΑλλαγές στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Επόμενο άρθροΦον ντερ Λάιεν: Οι χώρες μέλη της ΕΕ θα ξεκινήσουν τους εμβολιασμούς «την ίδια ημέρα»