Νέες αντιδράσεις από την Αρκαδία για τις κάμερες στα σχολεία

Κυριακή, 10 Μαΐου 2020 22:27

Νέες ανακοινώσεις εκδόθηκαν από συλλόγους και παρατάξεις εκπαιδευτικών από την Αρκαδία ενάντια στη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων στα σχολεία.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ



Ψηφίστηκε την Παρασκευή 8/5/2020 η τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη. Πρόκειται για μια ρύθμιση που:

• ευτελίζει την παιδαγωγική ελευθερία
• απαξιώνει την ουσία της διδασκαλίας
• παραβιάζει προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών
• και ακυρώνει τη διδακτική πράξη ως μια διαδικασία αυθεντικής και
ζωντανής αλληλεπίδρασης εκπαιδευτικών και μαθητών.
Δυστυχώς η ρύθμιση αυτή δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται και δε μαγνητοσκοπείται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο
τον εκπαιδευτικό.Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα
μπροστά στον «οποιοδήποτε».
Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη γιατί η
τροπολογία αυτή μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother» και την
παιδεία σε ένα «ριάλιτι»!
Αλήθεια οι υποστηρικτές του «οπτικού και ακουστικού κοριού» δε γνωρίζουν ότι στα δημόσια σχολεία φοιτούν μαθητές με Eιδικές Eκπαιδευτικές Ανάγκες; Πώς, λοιπόν, θα προστατευθούν αυτοί οι μαθητές όταν βγαίνουν σε
τέτοιου είδους «δημόσια» προβολή.
Ο Σύλλογος Eκπαιδευτικών Π.Ε. Αρκαδίας εκφράζει την πλήρη αντίθεσή
του στη φιλοσοφία και το περιεχόμενο της ρύθμισης αυτής. Δηλώνουμε ότι
δε θα επιτρέψουμε τη μετατροπή της σχολικής τάξης σε τηλεοπτικό στούντιο και θα αναδείξουμε με κάθε μέσο, τον αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης τροπολογίας.
Καλούμε τη ΔΟΕ να παράσχει συνδικαλιστική και νομική κάλυψη σε όλους
τους εκπαιδευτικούς που θα δώσουν τον αγώνα για να μην εφαρμοστεί η
συγκεκριμένη ρύθμιση στην πράξη.
Η «Live streaming» –ζωντανή μετάδοση– δε θα περάσει.
Kαλούμε τέλος την Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει στην ψήφιση του
σχεδίου νόμου με τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου» και να ξεκινήσει
ένα θεσμικό και ουσιαστικό διάλογο με τη ΔΟΕ για όλα τα θέματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Μαρκόπουλος Κων/νος

Ο Γραμματέας  Πίσπας Βασίλειος

——————————————————–

ΕΛΜΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, με τα σχολεία ακόμα κλειστά, ψήφισε τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών σε μια τέτοια λογική, ψήφισαν αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση που έχει αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό χαρακτήρα.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη). Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δε μαγνητοσκοπείται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε “καλοθελητή”!

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «big brother» και την παιδεία σε reality. Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δε θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό show.

Η στάση του υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίστηκε υπερβαίνει κάθε όριο, αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!

Ακόμα και αν ψηφίστηκε η τροπολογία, τονίζουμε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν στην απαράδεκτη αυτή κίνηση του Υπουργείου! Καλούμε, τέλος,  την ΟΛΜΕ να παράσχει συνδικαλιστική και νομική κάλυψη σε όλους τους εκπαιδευτικούς που αντιτίθενται στην τροπολογία αυτή.

Ακυρώνουμε την τροπολογία στην πράξη!

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ

Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Πάνος Ζαφειρόπουλος Καλλιόπη Κωστοπούλου

 

 


ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΙ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΔΕΣΜΕΥΤΩΝ

Συνάδελφοι,
Βρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη κατάσταση του κλάδου μας  στα απόνερα της πρωτόγνωρης εμπειρίας μας με την πανδημία.

Αναφερόμαστε συνοπτικά στα φλέγοντα θέματα:

Α  )  Η παύση της σχολικής ζωής και των μαθημάτων, μας έφερε αντιμέτωπους με μια νέα εμπειρία, την εκπαίδευση εξ΄αποστάσεως
(ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ), που ανακάλυψε το Υπουργείο χωρίς οι εκπαιδευτικοί να έχουν την ανάλογη κατάρτιση, επιμόρφωση ή τεχνολογικό εξοπλισμό ( όπως και οι μαθητές μας)
Από αγάπη στους μαθητές μας, από αλληλεγγύη  και για παιδαγωγικούς λόγους, ακολουθήσαμε τα προγράμματα ασύγχρονης και σύγχρονης διδασκαλίας παρά την δυσλειτουργία  του κεντρικού server (sch.gr) (Aλήθεια, τόσοι καθηγητές πληροφορικής αποσπασμένοι στην Κ.Υ. ΥΠΑΙΘ δε θα μπορούσαν να δημιουργήσουν διαφορετικές πλατφόρμες για να λυθεί το πρόβλημα;)

Β ) Στην διάρκεια της καραντίνας το ΥΠΑΙΘ, βρίσκοντας κλειστά τα σχολεία και χωρίς διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, κατέθεσε νομοσχέδιο που φέρνει πλήθος αλλαγών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο ως την τριτοβάθμια.Μάλιστα στη Βθμια Εκπαίδευση αλλάζουν οι εξετάσεις, τα ωρολόγια προγράμματα, τα μαθήματα προσανατολισμού,οι εργασίες των μαθητών,οι ποινές,ο βαθμός προαγωγής-απόλυσης, η φοίτηση στα ΕΠΑΛ   κ.α.

Γ ) Η περιβόητη  διαβούλευση  έγινε αλλά είναι τόσο ασαφή τα άρθρα, που δεν είχε νόημα να κάνουμε  κάποια συγκεκριμένη πρόταση.
Π.χ. καταργείται στη Γ λυκείου το 7ωρο στα μαθήματα προσανατολισμού αλλά με πόσες ώρες αντικαθίσταται;

Δ ) ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Μια επιλογή της κυβέρνησης που ξεσήκωσε τόσο διάλογο στην κοινωνία και ακόμα αποτελεί δίλημμα στους ειδικούς και μη.

Για μας, η Γ Λυκείου έπρεπε να γυρίσει στο σχολείο να ολοκληρώσει τον κύκλο μαθημάτων προσανατολισμού, αν θέλουμε να  διατηρήσουμε το κύρος του δημόσιου σχολείου.

Όμως οι υπόλοιπες τάξεις Λυκείου και  Γυμνασίου, θα παρακολουθήσουν περίπου 8-9 ημέρς μάθημα και μάλιστα θα έχουμε λιγοστή προσέλευση μαθητών αφού δίνεται η δυνατότητα  να μείνουν εκτός σχολείου (και όχι απλά στο σπίτι) με μια απλή αίτηση του κηδεμόνα .Επομένως το ρίσκο είναι μεγάλο και η αναστάτωση τεράστια μπροστά στο όφελος.
Θα ήταν προτιμότερο να ανοίξουν τα σχολεία στις 20 Αυγούστου και να ολοκληρώσουν σε ολόκληρα τμήματα την ύλη ως τις 20 Σεπτέμβρη για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Ε ) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  -ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ
α)  Έχουμε αναβολή διαγωνισμού εκπαιδευτικών και καθυστέρηση στους πίνακες αναπληρωτών-διοριστέων

β)  Συνεδριάζουν τα ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ και ανακοινώνουν κενά και πλεονάσματα χωρίς να γνωρίζουν την οργανικότητα του κάθε σχολείου με τα νέα (άγνωστα) δεδομένα από το αναλυτικό πρόγραμμα!!!

γ) Οι μαθητές στις 3 τάξεις Λυκείου έχουν πλήρη άγνοια ποια θα είναι τα μαθήματά τους τη νέα χρονιά και δεν έχουν ξεκάθαρη άποψη για την ομάδα προσανατολισμού που θα ακολουθήσουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον έγκαιρο προγραμματισμό των σχολικών μονάδων

δ) Οι αναπληρωτές βρίσκονται σε πλήρη αβεβαιότητα και δεν μπορούν καν να μαντέψουν τι θα κάνουν την άλλη χρονιά(και μετά μιλάνε κάποιοι για επαγγελματική εξουθένωση)

ε) Τα σχολικά βιβλία με τα νέα αντικείμενα πότε θα τυπωθούν, πότε θα φτάσουν στα σχολεία και πως θα μαντέψουν οι αρμόδιοι πόσα θα χρειαστούν;

στ) Οι πανελλαδικές θα διεξαχθούν σίγουρα με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αλλά η λειτουργία των Βαθμολογικών Κέντρων είναι εύκολη κάτω από τις γνωστές συνθήκες;

ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ
Φτάσαμε και στα νομοθετήματα που έχουν πλέον ψηφιστεί και μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους όπως και την πλειοψηφία νομίζουμε .
Ήδη είχε  ψηφιστεί  στην καραντίνα, νομοθετική ρύθμιση ώστε σε καιρό πανδημίας ή άλλου υγειονομικού κινδύνου(;;;)  η κυβέρνηση δια του ΥΠΑΙΘ να τροποποιεί το διδακτικό έτος ή το ωρολόγιο πρόγραμμα κ.α.

Πρόσφατα πέρασε μέσα σε νομοσχέδιο για την μετανάστεση (::) ρύθμιση με την οποία θα επιτρέπεται η μετάδοση του μαθήματος με οποιοδήποτε τεχνολογικό μέσο με την πρόφαση πως πρέπει και οι μαθητές που μένουν στο σπίτι(;;;) να μη χάνουν τη γνώση.
Αλήθεια, μέχρι και τώρα δεν απαγορεύεται από το νόμο η χρήση κινητού τηλεφώνου στο χώρο του σχολείου;
Ισχύει ή όχι πλέον η προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών;
Ποιοι εγγυώνται την ήρεμη και σωστή έκβαση του μαθήματος και δε λαμβάνουν υπόψη  τους τον αυθορμητισμό των μαθητών και την πρόκληση φαιδρών καταστάσεων;
Οι γονείς και κάθε τρίτος πώς  γίνεται να αποκλειστεί από την παρακολούθηση του μαθήματος και να αποτραπεί   κάθε κακόβουλη ενέργεια;

Συνάδελφοι,
Όλα τα παραπάνω δείχνουν πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη για συσπείρωση του κλάδου, καταγγελία των εκτροπών που έρχονται βαθμιαία και συστηματικά και αναζήτηση νέων μορφών πάλης που θα μπορέσουν να στηρίξουν το Δημόσιο Σχολείο και να λύσουν χρόνια και νέα προβλήματα της σχολικής ζωής .

Οι Αδέσμευτοι θα εκφράζουν πάντα αυτά που σας προβληματίζουν και σας αγανακτούν, μα  σας  ζητάμε να ενεργήσουμε όλοι μαζί

για τη βελτίωση όχι μόνο της σχολικής πραγματικότητας

αλλά της ίδιας της ύπαρξής μας .

ΕΙΜΑΣΤΕ  ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΜΕ..