Πανελλαδικές: Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία σήμερα για τους αποφοίτους των ΓΕΛ – Τα θέματα των εξετάσεων

Συνεχίζονται σήμερα Δευτέρα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις με τους αποφοίτους των ΓΕΛ να εξετάζονται στα Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία.

Αύριο Τρίτη, 7 Ιουνίου, ακολουθούν οι εξεταζόμενοι των ΕΠΑΛ σε Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.



Την Τετάρτη, 8 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική και ολοκληρώνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, με Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνουν με τις εξετάσεις στις 17 Ιουνίου. Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα 18-30 Ιουνίου, τόσο για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, όσο των ΕΠΑΛ.

Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν και τα Ειδικά Μαθήματα, ενώ οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Για πρώτη φορά, οι συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίστηκαν από τα ίδια τα ΑΕΙ, γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε διαφορές στον υπολογισμό των μορίων.

Οι Πανελλαδικές ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη με τους υποψηφίους των ΕΠΑλ να διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά, ενώ ακολούθησαν οι μαθητές των ΓΕΛ την Παρασκευή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και το Σάββατο εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ήταν τα Μαθηματικά (‘Αλγεβρα).

Οι εισακτέοι στα ΑΕΙ φέτος είναι 68.394, περίπου 10% λιγότεροι από πέρσι (77.415), ενώ στο νούμερο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο εμπορικό Ναυτικό.

Τα θέματα σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία

Σε Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά και Βιολογία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές των ΓΕΛ. Το ΑΠΕ-ΜΠΕ απευθύνθηκε για μια ακόμη χρονιά στους καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Αγίου Δημητρίου για το σχολιασμό των θεμάτων.

«Γενικά αναμενόμενα τα θέματα στο διδαγμένο κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά», και «εύκολο νοηματικά το άγνωστο κείμενο», ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι φιλόλογοι Θανάσης Σταυριανόπουλος και Κωνσταντίνος Ευθυμίου, αντίστοιχα.

Στα Αρχαία Ελληνικά για διδαγμένο κείμενο δόθηκαν στους υποψηφίους δυο ενότητες, μια από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη και μια από το έργο του Επίκτητου «Διατριβαί». Για παράλληλο κείμενο, επιλέχθηκε ένα απόσπασμα αυτό το βιβλίο του Ευάγγελου Παπανούτσου, «Νόμος και Αρετή». Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από το Α’ Βιβλίο της Ιστορίας του Θουκυδίδη.

Ως προς τη δομή τους, τα ερωτήματα ήταν «αρκετά κατανοητά», εξηγεί ο κ. Σταυριανόπουλος για το διδαγμένο κείμενο. Ο τρόπος που ζητήθηκαν τα θέματα είναι «ο κλασσικός τρόπος των τριών τελευταίων ετών, τόσο για τις ερωτήσεις κατανόησης, για τις ερμηνευτικές ερωτήσεις, τις ερωτήσεις εισαγωγής και τις λεξιλογικές ερωτήσεις».

Σχετικά με τη δυσκολία, δεν υπήρχε κάτι το απαιτητικό, ωστόσο οι μαθητές θα έπρεπε να είναι καλά προετοιμασμένοι για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα ερμηνευτικά σχόλια που ζητούνταν, προσθέτει ο κ. Σταυριανόπουλος. Επίσης, ήταν «απαραίτητη η καλή γνώση του διδαγμένου κειμένου που δόθηκε, ώστε να μπορέσει να γίνει η σύγκριση στο παράλληλο κείμενο, το οποίο και αυτό ήταν εξίσου κατανοητό, με ευδιάκριτο θέμα».

Τέλος, αναφορικά πάντα με το διδαγμένο κείμενο, «οι ερωτήσεις ήταν στοχευμένες, με διατύπωση που δεν αποπροσανατόλιζε τους μαθητές».

Το απόσπασμα που ζητήθηκε για μετάφραση είναι «μέτριας δυσκολίας και επεξηγούνται τρεις λέξεις», σχολιάζει ο κ. Ευθυμίου για το άγνωστο κείμενο.

«Η ερώτηση κατανόησης είναι εύληπτη, ενώ οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις έχουν κλιμακούμενη δυσκολία».

Τέλος, στο Γ4.β. ζητείται μετατροπή από ευθύ πλάγιο λόγο και «μπορεί να απαντηθεί από καλά διαβασμένους μαθητές».

Μαθηματικά: «Απαιτητικά και δύσκολα τα θέματα»

Τα θέματα «κάλυπταν ικανοποιητικό μέρος της ύλης, αλλά ήταν εμφανώς πιο απαιτητικά από αυτά των τελευταίων ετών και δύσκολα», λέει η μαθηματικός στο Κοινωνικό Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, Νατάσα Παναγιωτοπούλου.

Η δομή τους, καθώς και η έμφαση στη λεπτομέρεια αφορούσαν σε «καλά προετοιμασμένους μαθητές».

Ακόμα και το Β’ θέμα, «στο οποίο συνήθως βασιζόταν ένας μέτριος μαθητής, είχε ιδιαίτερη δυσκολία», επισημαίνει η κ. Παναγιωτοπούλου.

Τα θέματα Γ και Δ είχαν ερωτήματα, που απευθύνονταν σε μαθητές με «καλή μαθηματική αντίληψη» και «δε βασίζονταν σε μηχανικές ή συνήθεις λύσεις», σύμφωνα με την κ. Παναγωτοπούλου.

Βιολογία: «Διαβαθμισμένης δυσκολίας τα θέματα»

Τα θέματα «ήταν αναμενόμενα, γιατί οι ασκήσεις μπαίνουν από συγκεκριμένα κεφάλαια», εξηγεί ο βιολόγος Γρηγόρης Βανδώρος. Ήταν «διαβαθμισμένης δυσκολίας, ενώ και μέσα στα ίδια τα θέματα υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία».

«Ήταν απαιτητικά σε θέμα χρόνου και κατανόησης της ύλης», περιγράφει ο κ. Βανδώρος. Ειδικότερα, «οι μαθητές έπρεπε να κάνουν καλή διαχείριση του χρόνου, καθώς οι απαντήσεις κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη».

Ο κ. Βανδώρος σημείωσε, πως «προστέθηκε η ύλη, που προτάθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ) και η οποία βοήθησε στην κατανόηση της υπόλοιπης ύλης και θα βοηθήσει και τα παιδιά στην πορεία τους στο Πανεπιστήμιο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προηγούμενο άρθροH άρνηση και αδιαφορία του κ.Νίκα να δώσει λύση στα προβλήματα των κρατικών γεωτρήσεων οδήγησε σε παραίτηση τη Διοίκηση
Επόμενο άρθροREC: Havana – Πρώτη μετάδοση