ΠεΣυ Πελ/σου | Η εισήγηση για το δρόμο Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία (vid)

Με υπογραφές και μετά από αίτημα των παρατάξεων της μειοψηφίας, ήρθε προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου ο δρόμος Τρίπολης-Βυτίνας-Αρχαίας Ολυμπίας.

Την εισήγηση εκ μέρους των παρατάξεων της μειοψηφίας έκανε ο Επικεφαλής της παράταξης “Νέοι Δρόμοι για την Πελοπόννησο” Γιώργος Δέδες.



Δείτε αναλυτικά την εισήγησή του.

Εισήγηση στο θέμα:
“ Ο δρόμος «Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία» μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις για
παράλληλη χάραξη εναλλακτικής πρόσβασης μέσω Μεγαλόπολης ”

Ο οδικός άξονας «Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία» είναι ενταγμένος στο διευρωπαϊκό
δίκτυο μεταφορών και οι μελέτες για την κατασκευή του ξεκίνησαν από το Υπουργείο
Υποδομών και Μεταφορών το 2009.
Το έργο υποδιαιρείται (με βάση τις αναθέσεις των μελετών) σε δύο διακριτά τμήματα:
 Τμήμα α: Παράκαμψη Λαγκαδίων
 Τμήμα β: Λούβρο – Τριποταμιά – Κόμβος Ηραίας και παράκαμψη Σταυροδρομίου
Στην κατασκευή του οδικού άξονα αξιολογείται ως μείζονα προτεραιότητα η παράκαμψη
Λαγκαδίων που αποτελεί το δυσμενέστερο, από άποψη κυκλοφορίας σήμερα και ταυτόχρονα
το «δυσκολότερο» από άποψη τεχνικής κατασκευής τμήμα του οδικού άξονα.
Η τελική μελέτη προβλέπει τη βόρεια παράκαμψη του παραδοσιακού οικισμού των Λαγκαδίων(ευρεία παράκαμψη Λαγκαδίων) σε μήκος περίπου 20 χλμ.
Η τυπική διατομή της οδού καθορίστηκε σε πλάτος 8μ. με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση,
πλάτους 3,75μ.
Σήμερα, έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί σχεδόν το σύνολο των απαιτούμενων μελετών για τη
δημοπράτηση και την κατασκευή του έργου (περιλαμβανομένης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, της οριστικής Μελέτης Οδοποιίας και Υδραυλικών, της προμελέτης τεχνικών έργων και των γεωτεχνικών μελετών).
Για τις ελάχιστες υπολειπόμενες μελέτες (συμπεριλαμβανομένης της σύνταξης τευχών
δημοπράτησης) υπάρχει ήδη από το 2018 διαθέσιμη πίστωση 1.240.000 € που έχει ενταχθεί στη ΣΑΜ071 του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών.
Ο επικαιροποιημένος κατ’ εκτίμηση προϋπολογισμός για την κατασκευή του έργου ανέρχεται
στο ποσό των 95 εκατ. €.
Ο διαπεριφερειακός οδικός άξονας “Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας” αποτελεί κρίσιμης και
στρατηγικής σημασίας έργο υποδομής με σημαντική οικονομική και κοινωνική προστιθέμενη
αξία για την Περιφέρειά μας, καθώς συνοπτικά:
– Διασυνδέει εγκάρσια τον αυτοκινητόδρομο “ΜΟΡΕΑ” (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα –
Σπάρτη) με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο “Πατρών – Πύργου” και τον εμβληματικό
αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας με την κεντρική, βόρεια και ανατολική Πελοπόννησο.
– Δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη θεαματική ενίσχυση των τουριστικών και
εμπορευματικών μεταφορών και στις δύο Περιφέρειες (Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας).
– Προστατεύει την ασφάλεια των μετακινήσεων σε δυσπρόσιτους ορεινούς όγκους της
Αρκαδίας και της Ηλείας.
– Αποτελεί μια από τις αναπτυξιακές απαντήσεις που οφείλουμε στις πυρόπληκτες περιοχές που απειλούνται από τον κίνδυνο της ερήμωσής τους από τοπικούς κατοίκους και παραγωγούς.
Σήμερα εκτιμούμε πως οι συνθήκες για τη δρομολόγηση της υλοποίησης του έργου κατασκευής του οδικού άξονα “Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία”, με πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή της παράκαμψης Λαγκαδίων, είναι περισσότερο ώριμες παρά ποτέ.

Προηγούμενο άρθροΉττα στον Πειραιά για την Κ17 της ΕΠΣ Αρκαδίας
Επόμενο άρθροΨήφισμα 57 συλλόγων της Γορτυνίας για την ολοκλήρωση του δρόμου Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία