Πέτρος Καραλής: «Ο κλάδος των Ταξί είναι για 2η φορά μέσα στο 2020 χωρίς αντικείμενο εργασίας» (+vd)

ΦΩΤΟ: ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ.

Η έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας και η επιβολή του 2ου γενικευμένου lock-down στη χώρα μας έχει προκαλέσει μεγάλο πλήγμα και στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών Ταξί. Με αφορμή αυτή την κατάσταση που βιώνουν οι οδηγοί Ταξί της Αρκαδικής πρωτεύουσας, το DRT915.GR είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τον κ. Πέτρο Καραλή, Πρόεδρο του Σωματείου Ταξί Τρίπολης.

Στην αρχική του τοποθέτηση σε ότι αφορά την κατάσταση που βιώνει ο κλάδος και στην περιοχή μας ο κ. Καραλής σχολίασε ότι: «Βιώνουμε το δεύτερο κύμα της πανδημίας με τα δεδομένα που έχει το Υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΔΥ. Ο κλάδος βρίσκεται για δεύτερη φορά μέσα στο 2020 χωρίς αντικείμενο εργασίας. Απόγνωση επικρατεί στα πρόσωπα των ιδιοκτητών Ταξί. Είμαστε μέσα στο Φθινόπωρο ακόμη και ο Χειμώνας βρίσκεται μπροστά μας. Εύχομαι όπως όλοι μας να αποδώσουν τα μέτρα της Κυβέρνησης για να μπορέσουμε οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές να ανταπεξέλθουμε τόσο στα έξοδα όσο και στις υποχρεώσεις μας».



Τις προηγούμενες ημέρες έγινε η γνωστή η πρόθεση της Πολιτείας για οικονομική στήριξη των επαγγελματιών οδηγών λόγω της παναδημίας και της επιβολής νέων μέτρων, με αναφορές να κάνουν λόγο για εξαίρεση της στήριξης στους επαγγελματίες οδηγούς Ταξί. Ως προς το ερώτημα για το ποια είναι η εικόνα του κλάδου γι’ αυτό το θέμα ο Πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Τρίπολης σχολίασε: «Πριν 3-4 μέρες υπεγράφη μία Υπουργική απόφαση με την οποία επιδοτεί τις κενές θέσεις μεταφοράς των μέσων μαζικής μεταφοράς. Διαπιστώνουμε ότι και αυτή τη φορά δεν προβλέπεται το ίδιο και για τα Επιβατηγά Οχήματος Δημοσίας Χρήσεως (ΤΑΞΙ). Εμείς από την πλευρά μας ζητάμε την επιδότηση όπως συμβαίνει με τα άλλα ΜΜΜ και για τις δικές μας κενές θέσεις. Κι αυτό γιατί όπως γνωρίζετε η μεταφορά πλέον του κόσμου με τα επιβατηγά δημοσίας χρήσεως στις περιοχές της Ελλάδος που είναι σε επίπεδο γκρι χρώματος (όλη η χώρα), η μεταφορά είναι πλην εξαιρέσεως προβλέπει περιορισμό σε ένα άτομο.».

Σχετικά με την αυστηροποίηση των κανόνων που προβλέπουν τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα και για την μετακίνηση των πολιτών με Ταξί, ο κ. Καραλής σχολίασε ότι το προηγούμενο διάστημα η Περιφέρεια Πελοποννήσου παρέδωσε στους επαγγελματίες οδηγούς Ταξί ένα πακέτο από υλικό που περιλάμβανε μάσκες, απολυμαντικά σπρέι και αντισηπτικά για χρήση από τους οδηγούς και τους επιβάτες. Τόνισε ότι και αυτά τα αυστηρά μέτρα πρέπει να τηρούνται από τους επαγγελματίες, να απολυμαίνουν καθημερινά τα οχήματά τους, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των επιβατών.

Ο Πρόεδρος του Σωματείου είπε επίσης ότι το Ταξί είναι μια υπηρεσία μεταφοράς της Πολιτείας προς τους πολίτες που εφημερεύει όλο το24ωρο και μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει όλες τις ημέρες του χρόνου.

Σε ότι αφορά το μεγαλύτερο προβληματισμό των επαγγελματιών Ταξί που ο ίδιος εισπράττει το τελευταίο διάστημα, ο κ. Καραλής σχολίασε: «Ως Έλληνες και ως ελεύθεροι επαγγελματίες ζήσαμε τα τελευταία 10-11 χρόνια μια τρομερή οικονομική κρίση για τα δεδομένα μας από την οποία μπορέσαμε σιγά-σιγά με μεγάλες δυσκολίες να ανταπεξέλθουμε. Τώρα βλέπουμε ότι έρχεται μια μεγαλύτερη υγειονομική κρίση που ισοπεδώνει τα πάντα κυρίως σε ότι αφορά το χώρο των ελεύθερων επαγγελματιών, γιατί εκεί ανήκουμε κι εμείς. Βιώνουμε τρομερές δυσκολίες».

Για να συμπληρώσει ο κ. Καραλής και το θέμα της επιστρεπτέας προκαταβολής λέγοντας ότι: «Η επιστρεπτέα προκαταβολή Νο4 και Νο5 είναι ένα κρατικό δάνειο που θα διατεθεί το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Η διαφορά είναι σ’ αυτές τις περιπτώσεις ότι θα χαρίζεται το 50% με μια περίοδο χάριτος και την πρώτη δόση της επιστροφής να προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο του 2022 με επιτόκιο 0,83% και η βασική προϋπόθεση είναι ότι όποιος αιτηθεί του αιτήματος αυτού αν έχει εργαζόμενους να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας τους και παράλληλα να είναι συνεπείς στις φορολογικές του υποχρεώσεις. Η επιστρεπτέα προκαταβολή πιστεύω ότι μπορεί να εξυπηρετήσει κάποιον ο οποίος δεν έχει χρήματα σήμερα και τα χρειάζεται σήμερα για να μην αφήσει τρέχουσες υποχρεώσεις, φροντίζοντας να τα καταβάλει μετά από περίπου ένα χρόνο.».

Προηγούμενο άρθρο «ΤΑΠΤοΚ ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» | Στην Αρχή Διαφάνειας παραπέμπονται δαπάνες μισθοδοσίας της εταιρείας για το 2019
Επόμενο άρθροΈκτακτα μέτρα στη λαϊκή αγορά Άστρους την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου