Πληθαίνουν οι περιπτώσεις εξαπάτησης Μεσσηνίων μέσω διαδικτύου

Απατεώνες καραντίνας: «Οργανωμένοι καλά, ευρηματικοί και με σύστημα»

«Πεδίον δόξης λαμπρόν» έχουν βρει κάθε λογής απατεώνες, με το λιανεμπόριο να βρίσκεται σε πλήρη απραγία λόγω καραντίνας και εκμεταλλευόμενοι τόσο τον περιορισμό κίνησης σε άλλες περιοχές όσο και την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.



Μέσα σε μία εβδομάδα στη Μεσσηνία εξιχνιάστηκαν από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας δύο υποθέσεις εξαπάτησης με τη δήθεν αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων.

Μετά την αποκάλυψη αυτών των περιστατικών επικοινώνησε άλλος Μεσσήνιος μαζί μας, ο οποίος μας αποκάλυψε τον «αριστοτεχνικό» τρόπο τον οποίο χρησιμοποίησαν επιτήδειοι, καταφέρνοντας να παραπλανήσουν κι εκείνον και αποσπώντας του χρήματα.

Μάλιστα, μας περιέγραψε τον τρόπο δράσης τους, για να ενημερωθεί ο κόσμος και να καταλάβει πως δεν είναι πάντα εύκολο να αντιληφθείς την απάτη που στήνεται σε βάρος σου, καθώς πολλές φορές οι επιτήδειοι φροντίζουν και την τελευταία λεπτομέρεια για να μην τους αντιληφθείς.

Αληθινές πινακίδες κυκλοφορίας

Όπως, λοιπόν, μας ενημέρωσε ο αναγνώστης μας, σε γνωστή ιστοσελίδα δημοσίευσης αγγελιών πώλησης κυρίως μεταχειρισμένων οχημάτων βρήκε αυτοκίνητο και επικοινώνησε με το δήθεν πωλητή.

Η πρώτη επικοινωνία κύλησε ομαλά, ενώ ο πωλητής τον ενημέρωσε και για τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής με την πινακίδα του αυτοκινήτου έκανε την έρευνά του και διαπίστωσε ότι το όχημα δεν απασχολεί τις αστυνομικές Αρχές για κάποιον λόγο, έχει περάσει επιτυχώς έλεγχο από ΚΤΕΟ και δεν έχει εκκρεμότητες με ασφαλιστικές εταιρείες.

Πίστεψε, λοιπόν, ότι όλα είναι καλά. Στη συνέχεια, βέβαια, έμαθε ότι οι επιτήδειοι για να πείσουν τα θύματά τους βρίσκουν- συνήθως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook κ.λπ.)- ένα κανονικό αυτοκίνητο που πωλείται από ιδιώτη και δίνουν στα υποψήφια θύματά τους αυτόν τον αριθμό κυκλοφορίας, προκειμένου όταν ο αγοραστής κάνει τον οποιοδήποτε έλεγχο, τότε να βρεθούν όλα εντάξει και να μη δημιουργηθεί υποψία.

Έξυπνα τεχνάσματα

Όταν «πωλητής» και αγοραστής έρθουν και σε οικονομική συμφωνία, ο απατεώνας φροντίζει να προβάλει έναν πιστευτό λόγο για να μπορέσει να αποσπάσει, έστω, μια προκαταβολή.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο «πωλητής» εμφανίσθηκε ως ιδιοκτήτης εταιρείας πώλησης αυτοκινήτων, την οποία και έκλεινε λόγω της πανδημίας και των οικονομικών δυσκολιών, γι’ αυτό και έκανε… ξεπούλημα. Επέμενε, λοιπόν, ότι τα χρήματα πρέπει να κατατεθούν μέσα σε 2-3 μέρες, πριν κλείσει φορολογικά η εταιρεία.

Και σε αυτό το στάδιο το θύμα προσπάθησε να ελέγξει την αλήθεια και επικοινώνησε με την τράπεζα που ανήκε ο λογαριασμός που του έδωσε ο «πωλητής» για να γίνει η κατάθεση των χρημάτων. Από την τράπεζα ενημερώθηκε ότι ο λογαριασμός ανήκει σε εταιρεία, χωρίς όμως να μπορεί να του δώσει αναλυτικά στοιχεία.

Έτσι, ο παθών πείσθηκε, κατέθεσε τα χρήματα και αμέσως μετά ούτε αυτοκίνητο είδε ούτε, φυσικά, «ξαναπάντησε» το τηλέφωνο του «πωλητή».

Η δε υπόθεση έχει καταγγελθεί σε αστυνομική υπηρεσία στον τόπο κατοικίας του παθόντος.

Κι επειδή το θέμα με τις ηλεκτρονικές απάτες έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις την περίοδο της καραντίνας, ο επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, μιλώντας χθες στον Αθήνα 9.84, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Το 2018 είχαμε περίπου 800 αναφορές για e-shop, κάποιες εκ των οποίων για μη παράδοση ή παράδοση ελαττωματικών προϊόντων.

Το 2019 οι καταγγελίες αυξήθηκαν στις 1.400 και το πρώτο δεκάμηνο του 2020 άγγιξαν στις 2.770. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι πολλά μικρά e-shop φύτρωσαν σαν μανιτάρια και ενώ οι καταναλωτές προπλήρωναν το προϊόν, αυτό δεν παραδιδόταν και τα χρήματα δεν επιστρέφονταν… Αναγκαστήκαμε, εκτός από τις συστάσεις, να προσφύγουμε και στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών διότι έχουν παρατηρηθεί παράνομες πράξεις υπεξαίρεσης και απάτης.

Ο καταναλωτής δε θα πρέπει να παρασύρεται από τιμές-κράχτες που έχουν ως στόχο να τον παραπλανήσουν, με κίνδυνο να μην παραλάβει ποτέ την παραγγελία του. Πρέπει να διαβάζουμε τα σχόλια για το κατάστημα με το οποίο σκοπεύουμε να κάνουμε τη συναλλαγή, να παρατηρούμε αν ανήκει στο Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και να κρατάμε τα στοιχεία του, ενώ όσον αφορά στην πληρωμή, να γίνεται με αντικαταβολή ή με κάρτα σε τράπεζα και όχι στο λογαριασμό του εμπόρου».

Της Βίκυς Βετουλάκη

Πηγή: tharrosnews.gr

Προηγούμενο άρθροΑνακαλύφθηκαν πέντε γονίδια που αυξάνουν τον κίνδυνο σοβαρής Covid-19
Επόμενο άρθροΒουλή | Ερώτηση Βελόπουλου για την αντίδραση στην Γορτυνία για επικείμενη λειτουργία Υδροηλεκτρικού σταθμού στον ποταμό Ερύμανθο