Ψήφισμα 57 συλλόγων της Γορτυνίας για την ολοκλήρωση του δρόμου Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΟΠΑΙΑΤΩΝ ανέλαβε την πρωτοβουλία ενημέρωσης των 57 Συλλόγων της Γορτυνίας σχετικά με το θέμα της ολοκλήρωσης της ποθητής και για δεκαετίες αναμενόμενης εθνικής οδού «ΤΡΙΠΟΛΗ – ΒΥΤΙΝΑ – ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ».
Στη συνέχεια, αφού έλαβε τη συγκατάθεση όλων των Συλλόγων, απέστειλε ψήφισμα :
α) στους βουλευτές Αρκαδίας
β) στην Περιφέρεια Πελοποννήσου
γ) στους επικεφαλής όλων των παρατάξεων του Δήμου Γορτυνίας
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΟΠΑΙΑΤΩΝ 07-02-2022
ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ
ΤΡΙΠΟΛΗ – ΒΥΤΙΝΑ – ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Τα Στοιχεία του δρόμου
• H Εθνική οδός «Τρίπολη – Κάψια – Λεβίδι – Βλαχέρνα – Βυτίνα – Καρκαλού – Καλονέρι – Λαγκάδια – Λευκοχώρι – Σταυροδρόμι – Καλλιάνι – Τουμπίτσι – Δωδεκάμετρο – Νέα Δάφνη – Λιβαδάκι – Βασι-λάκι – Λούβρο – Λιναριά – Ολυμπία – Βαρβάσαινα – Πύργος» ονομάζεται ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΕΟ-74 και έχει μήκος 141 χιλιόμετρα.
• Τα τμήματα που απαρτίζουν την Εθνική Οδό Τριπόλεως – Πύργου (ΕΟ-74) με στοιχεία του 2010 είναι τα εξής:
 Πύργος – αρχή Παράκαμψης Αρχαίας Ολυμπίας : υφιστάμενη, μήκους 14,9 χιλιομέτρων
 Παράκαμψη Αρχαίας Ολυμπίας : υφιστάμενη, μήκους 9 χιλιομέτρων
 Λιναριά – Λούβρο : ολοκληρώνεται η κατασκευή του, μήκους 3,7 χιλιομέτρων
 Λούβρο – Κόμβος Άσπρων Σπιτιών : υπό μελέτη, μήκους 7,7 χιλιομέτρων
 Κόμβος Άσπρων Σπιτιών – Κόμβος Ηραίας : υπό μελέτη, μήκους 8,1 χιλιομέτρων
 Κόμβος Ηραίας – αρχή Παράκαμψης Λαγκαδιών : υφιστάμενη, μήκους 19,6 χιλιομέτρων
 Παράκαμψη Λαγκαδιών : υπό προκαταρκτική μελέτη, μήκους 10,4 χιλιομέτρων
 Τέλος Παράκαμψης Λαγκαδιών – Τρίπολη : υφισταμένη, μήκους 66,3 χιλιομέτρων
Το ιστορικό
• Η υλοποίηση του οδικού άξονα Βυτίνα – Ολυμπία – Πύργος ξεκίνησε το 1936, με απώτερο σκοπό την οδική σύνδεση των Αρχαιολογικών χώρων της Πελοποννήσου (Αρχ. Ολυμπία, Μαντινεία, Μυκήνες, Επίδαυρος).
• Η παράκαμψη των Λαγκαδίων, χαράχτηκε καταρχήν από τον Τρικούπη, αλλά από τότε σποραδικά και ειδικότερα στις παραμονές εκλογών επανέρχεται αόριστα το θέμα, φορτώνοντας με συγκίνηση τους πολίτες και στη συνέχεια ξεχνιέται έως τις επόμενες εκλογές.
• Η διάνοιξη της οδού Τρίπολης – Πύργου άρχισε από το ανατολικό τμήμα της, στα μέσα του 20ου αιώνα.
• Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 διαπλατύνθηκε ο δρόμος από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.
• Ο δρόμος επίσης διαπλατύνθηκε από τα Λαγκάδια προς την Τρίπολη, με τη μοναδική παράκαμψη της Βυτίνας.
• Τη δεκαετία του 1990 σχεδιάστηκε η παράκαμψη της Αρχαίας Ολυμπίας για 20 περίπου χιλιόμετρα, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2002.
• Στο τμήμα από Λιναριά έως έξοδο Λαγκαδίων προς Τρίπολη, οι παρεμβάσεις είναι ελάχιστες, ενώ σε κάκιστη κατάσταση είναι τα τμήματα από Λούβρο έως Γέφυρα Ερύμανθου, καθώς και από Σταυροδρόμι έως Λαγκάδια.
• Το τμήμα Λιναριά – Λούβρο, αν κι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% εδώ και πολλά χρόνια, δεν έχει δοθεί ποτέ σε κυκλοφορία και αποτελεί πλέον μνημείο αναποτελεσματικότητας, αδιαφορίας και κατασπατάλησης δημοσίων πόρων.
• Τα λάθη και οι ελλιπείς μελέτες, οι δικαστικές εμπλοκές και η πολιτική ατολμία αποτελούν μερικούς από τους αποφασιστικούς παράγοντες, που οδήγησαν στην τωρινή θλιβερή εικόνα εγκατάλειψης, που αδικεί κατάφωρα μια περιοχή με απαράμιλλο φυσικό κάλλος και ιστορία αιώνων.
• Παρά τη μεγάλη σημασία που έχει για ολόκληρη τη χώρα ο οδικός άξονας Τρίπολης – Αρχαίας Ολυμπίας, ο οποίος ανήκει στα Ευρωπαϊκά Δίκτυα και συνδέει τις ηπειρωτικές περιοχές με τα δυτικά παράλια της Πελοποννήσου, η Πολιτεία δεν έχει μεριμνήσει, μέχρι σήμερα, για τη βελτίωση κι αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου.
Επιτροπή Διεκδίκησης της Εθνικής οδού
• Μάϊος 2021 : Οι παρατάξεις του δήμου Γορτυνίας, μετά την απόρριψη ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, αποφασίζουν τη δυναμική διεκδίκηση χρηματοδότησης του οδικού άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, μέσω της έκτακτης σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου και της συγκρότησης «Επιτροπής Διεκδίκησης της Εθνικής Οδού».
• Οκτώβριος 2021 : Ενεργοποιείται η «Επιτροπή Διεκδίκησης της Εθνικής οδού» Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, με αίτημα να χρηματοδοτηθεί το έργο μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
• Φεβρουάριος 2022 : Την Τετάρτη 09-02-2022 πρόκειται να γίνει Περιφερειακό Συμβούλιο για το θέμα του δρόμου.
Επιχειρήματα – Οφέλη από την Εθνική οδό
• Η Εθνική οδός είναι στρατηγικής σημασίας διαδημοτικό και διαπεριφερειακό έργο για την εξέλιξη της Γορτυνίας, των γειτονικών περιοχών αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου, καθώς διαρρέει την Κεντρική Πελοπόννησο, συνδέοντας την Ανατολική με τη Δυτική Πελοπόννησο.
• Ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, όπως είναι ο οριζόντιος άξονας της Πελοποννήσου (Άστρος-Τρίπολη-Βυτίνα- Αρχαία Ολυμπία-Πύργος) θα επιφέρει τεράστια οφέλη στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των εμπλεκόμενων Δήμων και ολόκληρης της Πελοποννήσου, γιατί θα ενώσει την Αρχαία Ολυμπία με τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς προορισμούς (Ακρόπολη, Επίδαυρο, Μυκήνες), καθιστώντας την προσβασιμότητα ταχύτερη και πιο άνετη.
• Θα υπάρξουν διαδημοτικά οφέλη, με την εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των κατοίκων των όμορων Δήμων Τρίπολης, Γορτυνίας, Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου στις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Η σημερινή κατάσταση
• Το έργο είναι απολύτως ώριμο, με όλες τις απαραίτητες μελέτες και αδειοδοτήσεις και είναι έτοιμο προς χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης ή οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα με σκοπό την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και την ανάπτυξη της περιφέρειας.
• Το μόνο που απαιτείται από την πλευρά της Πολιτείας είναι να επιδείξει αποφασιστικότητα και να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αναζήτηση πηγών χρηματοδότησης και την ολοκλήρωση των μελετών για το προβληματικό σκέλος Λαγκάδια – Λούβρο – Λιναριά, προκειμένου να ολοκληρωθεί το μεγαλόπνοο αυτό έργο, που θα οδηγήσει την Αρκαδία αλλά και την Ηλεία στην έξοδο από την απομόνωση.
• ΠΡΟΣΟΧΗ : Η πρόσφατη ασφαλτόστρωση τμημάτων του δρόμου, το πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης της Μεγαλόπολης, καθώς και οι σχετικές προτάσεις για τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο – Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία, δεν αναιρούν την σημαντικότητα του έργου Βυτίνα – Λαγκάδια – Ολυμπία, ούτε υποκαθιστούν την ανάγκη για την όσο το δυνατόν ταχύτερη επανεκκίνηση και ολοκλήρωσή του !!!
Οι Σύλλογοι της περιοχής για το δρόμο …
• Είναι απαράδεκτο ένα τόσο σημαντικό έργο που είναι έτοιμο για δημοπράτηση, να παραπέμπεται για άλλη μια φορά στις «καλένδες» λόγω της αδιαφορίας των αρμοδίων, με την επίκληση δικαιολογιών, ότι δήθεν «δεν είναι ανταποδοτικό».
• Οι παρακάτω Σύλλογοι δια των εκπροσώπων μας συμφωνούμε και προσυπογράφουμε οποιαδήποτε κίνηση έχει σαν στόχο να προωθηθεί δυναμικά το δίκαιο αίτημα της ολοκλήρωσης του ποθητού και για δεκαετίες αναμενόμενου οδικού άξονα και :
ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Α/Α ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
1 Αγιονέρι Καλλιντέρης Γεώργιος
2 Αετορράχη Πανόπουλος Νίκος
3 Άσπρα Σπίτια Αδαμόπουλος Γεώργιος
4 Βάχλια Αγγελόπουλος Χρήστος
5 Βελιμάχι Θωμάς Κωνσταντίνος
6 Βούτσι Λούπη Σούλα
7 Βυδιάκι Παπαγιάννη Ελένη
8 Βυζίκι Παλυβός Παναγιώτης
9 Γαλατάς Κυριακόπουλος Δημήτρης
10 Γορτύνιοι Ηλείας Μπαρτζάκος Επαμεινώνδας
11 Δήμητρα Κουτρουμάνος Αθανάσιος
12 Δόξα Θεοδωρακόπουλος Νίκος
13 Ένωση Συλ. πρώην Δήμου Κοντοβάζαινας (12 Σύλλογοι) Παπαγιάννη Ελένη
14 Καλλιάνι Κακούρας Νίκος
15 Καρδαρίτσι Μηλιώνης Μιχάλης
16 Καστράκι Γκόγκος Κωνσταντίνος
17 Κοκκινοράχη Διαμαντόπουλος Γεώργιος
18 Κοκκοράς Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
19 Κοντοβάζαινα Θεοδωρακόπουλος Τάκης
20 Λαγκάδια Μουρούτσος Ιωάννης
21 Λάδωνας Κάβουρας Χρήστος
22 Λευκοχώρι Κουκουζή Τώνια
23 Λιβαδάκι Μίχας Γεώργιος
24 Λιοδώρα Καψιμάλης Κωνσταντίνος
25 Λουτρά Ηραίας Κολλιόπουλος Γεώργιος
26 Λυκούρεση Αποστολόπουλος Αναστάσιος
27 Λυσσαρέα Παναγόπουλος Γεώργιος
28 Λώτι Δασκαλάκος Δημήτριος
29 Μοναστηράκι Αναγνωστόπουλος Πάϊκος
30 Μπουλιάρι Μπαλάσης Νικόλαος
31 Νεοχώρι Δρούλια Θεοδώρα
32 Ξηροκαρύταινα Κούνας Αντώνης
33 Όχθια Διονυσόπουλος Ιωάννης
34 Παγγορτυνιακή Αγγελακόπουλος Παναγιώτης
35 Παλούμπα Γκίνη Ευθυμία
36 Παπαδάς Σταυρόπουλος Γιώργος
37 Παραλογγοί Θανόπουλος Γεώργιος
38 Πελέκι Κάβουρας Χρήστος
39 Περδικονέρι Κυριακόπουλος Δημήτρης
40 Πέττα Ζόγκαρης Βασίλης
41 Πυρρή Στρίκος Δημήτρης
42 Ράχες Αρβανίτη Δεμίρη Άννα
43 Σαρακίνι Μπερδούσης Κωνσταντίνος
44 Σέρβου Σχίζας Κώστας
45 Σουδελαπόσκια Αγγελόπουλος Ιωάννης
46 Σπάθαρι Κουτσιουμάρης Βασίλης
47 Σταυροδρόμι Πρόεδρος χωριού Παπαγεωργίου Χαράλαμπος
48 Συριαμάκος Κυριακόπουλος Δημήτρης
49 Τουθόα Αδαμόπουλος Δημήτριος
50 Τουμπίτσι Νικήτα Χρύσα
51 Τριποταμιά Φράγκος Θεόδωρος
52 Τρόπαια Βούτα Άννα
53 Φαναράκι Καραμάνης Κώστας
54 Φτεριά Δελληγιάννης Χαράλαμπος
55 Χρυσοχώρι Κομνηνός Π.
56 Χώρα Μαντάς Νίκος
57 Ψάρι Κωνσταντόπουλος Γεώργιος

Προηγούμενο άρθροΠεΣυ Πελ/σου | Η εισήγηση για το δρόμο Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία (vid)
Επόμενο άρθροΓιάννης Κελλάρης: «Παράκαμψη Λαγκαδίων – Το νέο γεφύρι της Άρτας»