Στο επίκεντρο του ΠεΣυ οι εξελίξεις για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Τετάρτη, 20 Νοέμβριος 2019 19:59

Θέμα που αφορούσε στις εξελίξεις για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη “άνοιξε” στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου με εισήγηση του πρώην Περιφερειάρχη και νυν Περιφερειακού Συμβούλου κ.Πέτρου Τατούλη.

Μετά από μακροσκελή συζήτηση το σώμα τάχθηκε (κατά πλειοψηφία) υπερ των δυο σημείων της πρότασης του κ.Πετράκου, ο οποίος ζητούσε από την κυβέρνηση της επίσπευση του έργου και την ενημέρωση των φορέων, των δημάρχων και του Περιφερειακού συμβουλίου για τις προθέσεις της αναφορικά με το έργο.



Οι τοποθετήσεις των επικεφαλής:

Τατούλης:

Εμείς θέλουμε το ΠεΣυ να πάρει μια απόφαση και να πει στην κυβέρνηση να προχωρήσει γρήγορα η διαδικασία. Η οποιαδήποτε άλλη πρόθεση ουσιαστικά στέλνει στις καλένδες το μεγάλο αυτό έργο. Ειδική αγορήτρια για το θέμα θα είναι από εμάς η κα.Νικολάκου.

Δέδες:

Λίγες εβδομάδες πριν τις εκλογές του 2015 η τότε κυβέρνηση είχε κάνει μια προένταξη του έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος μέσω ΕΣΠΑ. Δεν υπήρξε δυνατότητα να υλοποιηθεί.
Μια είναι η πρόταση που είναι άρτια και μπορεί να χρηματοδοτηθεί.

Μια και μοναδική λύση. Δεν υπάρχει άλλη βιώσιμη λύση. Μόνο αυτή που προχωρήσαμε, δημοπρατήθηκε και είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία.

Γόντικας:

Τα τελευταία δέκα – δεκαπέντε χρόνια στην Πελοπόννησο ανακαλύφθηκαν τα καλά των ΣΔΙΤ. Διαγωνίζονται Νίκας – Τατούλης για το ποιος έχει περισσότερες και καλύτερες ΣΔΙΤ. Σδιτ σημαίνει πληρώνει ο λαός και εισπράττει ο καπιταλιστικός όμιλος.

Επιμένουμε τα μεγάλα έργα να γίνονται από κρατικό φορέα. Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά και ποιοτικά έργα και όχι αστοχίες και πανωπροίκια σε εργαλάβους.

Πετράκος:

Το έργο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Μεσσηνία και όλη την Πελοπόννησο.
Λέμε ναι στην αναγκαιότητα αυτού του έργου γιατί είναι πάγιο αίτημα των πολιτών και μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου.

Οσον αφορά στην χάραξη του δρόμου αυτού γνωρίζω πολύ καλά πως από το 2014 πως καμία υπηρεσία του Υπουργείου υποδομών δεν υπέγραφε παραλιακή χάραξη. Αυτό είχε ξακαθαριστεί από τότε. Άρα είναι μονόδρομος η χάραξη που υπάρχει τώρα.

Αν προχωρούσε ο δρόμος – που η κυβέρνηση ελεγε πως τον έχει έτοιμο – θα προχωρούσε από το ΕΣΠΑ και τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα. Υπάρχουν ευθύνες στα στελέχη της ΝΔ αλλά και στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή.

Σήμερα λόγω των δεσμεύσεων που υπήρξαν από το 3ο μνημόνιο δεν χρηματοδοτούν κανένα μεγάλο έργο αν δεν είναι ΣΔΙΤ.

Συνολική τοποθέτηση θα κάνουμε όταν αποφασιστεί από την κυβέρνηση και μάθουμε τι ακριβώς προτείνει.

Τζεμπετζής:

Το έργο αυτό είναι ένα έργο πνοής. Για την κατασκευή του έργου απ΄ότι άκουσα μέχρι τώρα υπάρχουν ερωτηματικά.

Δεν άκουσα κάτι για το εάν είναι διαθέσιμα τα χρήματα, για το έδαφος και τις μελέτες, για τις απαλλοτριώσεις κα. Διατηρώ επιφυλάξεις.

Λυμπεροπούλου:

Μιλάμε για ένα έργο που έχει καταντήσει το γεφύρι της Άρτας και πρέπει να μιλήσουμε για τις διαχρονικές ευθύνες που υπάρχουν.

Τα έργα θα πρέπει να γίνονται με σαφή προγραμματισμό γιατί φτάνουμε σε σημείο να τα συζητάμε ξανά και ξανά και να μην γίνονται σωστά.

Συμφωνούμε όλοι πως είναι και χρήσιμο και αναγκαίο αυτό το έργο. Να μην χαθούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ και να αποδοθούν ευθύνες.

Κάτσαρης:

Το πιο πιθανό – αν όχι σίγουρο – στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως το μάρμαρο θα το πληρώσουν οι πολίτες.

Πάντα θα βρεθεί τρόπος να εξυπηρετηθούν τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα που θα αναλάβουν την κατασκευή τέτοιων υποδομών.

Σε κάθε τέτοιο έργο το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει να πληρώσει τις απαλλοτριώσεις και εξασφαλίζεται το κέρδος του ιδιώτη. Πρόταση μας να υπάρξει δημόσιος φορέας κατασκευής υποδομών.

Νίκας:

Εγώ και ο κ.Αναστασόπουλος χειριστήκαμε το θέμα για πολλά χρόνια. Ματώσαμε για να μπορέσουμε να φτάσουμε σε κοινό τόπο.

Κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλλει για ένα έργο εθνικής σημασίας.

Για ποιο λόγο έρχεται αυτό το θέμα σήμερα; Για την βελτίωση της πολιτικής θέσης κάποιου στον ΣΥΡΙΖΑ; Για να αποκτήσει κάποιος κομματικό ακροατήριο;

Εγώ σαν Δήμαρχος ωφελήθηκα κατά την θητεία του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ.

Σήμερα έχουμε ως χειροπιαστό την μελέτη (που την κουβεντιάζαμε μια πενταετία), για την οποία εγώ δεν ξέρω τίποτα γιατί δεν έχει έρθει στην περιφέρεια κανένας φάκελος. Δεν μπορώ να σας απαντήσω σε κανένα ερώτημα. Δεν υπάρχει τίποτα και σας το λέω επισήμως. Θα έρθει και όταν έρθει τότε θα αποφασίσουμε και δυστυχώς μόνο θα γνωμοδοτήσουμε ενώ θα έπρεπε να έχουμε αποφασιστικό ρόλο. Εμείς θα ψηφίσουμε θετικά στην πρόταση που θα έρθει και θα λάβουμε υπόψη τα όσα θα λένε οι υπηρεσίες. Σας παρακαλώ να σταματήσουμε εδώ και να αποφασίσουμε όταν έρθει το θέμα παρουσία και Δημάρχων και όχι να πάρουμε τώρα απόφαση που έχει πολιτική στόχευση.

Νικολάκου (ειδική αγορήτρια του θέματος από την παράταξη Τατούλη):

Ακούστηκαν αλήθειες αλλά εγώ θα πω όλη την αλήθεια. Ακούστηκε εδώ πως υπάρχει μόνο μια πρόταση, αλλά δεν είναι έτσι.

Η παραλιακή χάραξη είναι βέβαιο πως αναπτύσσει την δυτική περιοχή της Καλαμάτας μια σημαντική περιοχή, αλλά υπήρχε η άποψη πως αποδυναμωνόταν η Μεσσήνη.
Το 2015 υπήρξε στην Μεσσηνία η άποψη πως η τότε κυβέρνηση είχε εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ.

Είναι ζήτημα οικονομικών συμφερόντων των εταιρειών και όχι πολιτικό ζήτημα. Ξαφνικά δημιουργήθηκε μια αντάρα στην Μεσσηνία.

Εμείς είχαμε σαν Περιφερειακή Αρχή επαφές με τις κυβερνήσεις πολλές φορές και δεσμεύτηκαν πως δεν θα υπάρχουν διόδια.

Αναστασόπουλος (Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας):

Το έργο πρέπει να γίνει. Πρέπει να έρθει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υφιστάμενου άξονα για να αποφασίσουμε. Πρέπει να έχουμε όλα τα δεδομένα και το κόστος.
Επιβάλλεται να γίνει αυτος ο δρόμος αλλά δεν είμαστε σήμερα σε θέση να πάρουμε απόφαση. Πρέπει να έχουμε δεδομένα να συγκρίνουμε και για τις δυο περιπτώσεις για να παρουμε μια απόφαση.

Λαμπρόπουλος (Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας):

Αναμένουμε την περιβαλλοντική μελέτη, έχουμε μια χάραξη με διαφορετικές απόψεις και καλούμαστε να πάρουμε μια απόφαση χωρίς να έχουμε ένα δεδομένο για να γνωμοδοτήσουμε. Άκουσα πολλά αλλά δεν έχουμε κανένα δεδομένο στοιχείο. Δεν μπορούμε να πάρουμε μια απόφαση χωρίς την μελέτη και κοστολογικά στοιχεία επίσημα.

Νίκας:

Πρέπει να ακούσουμε την επίσημη γνώμη των Δημάρχων. Σας ζήτησα να αναβληθεί το θέμα μέχρι να έχουμε τον φάκελο στα χέρια μας και όχι να μπει αυτό το θέμα στις μυλόπετρες των κομματικών αντιπαραθέσεων. Τι επιδιώκεται κάποιοι; Να αποκτήσετε καλύτερες επαφές με κόμματα; Εμείς δεν θα εμποδίζουμε το συγκεκριμένο έργο και το επαναλαμβάνω.