Τοποθετήσεις Γόντικα στο ΠεΣυ για δρόμο Φωκιανός-Κυπαρίσσι -προϋπολογισμό- επενδύσεις στις μεταφορές

Παρέμβαση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στη συνεδρίαση του ΠεΣυ για την έγκριση της έκθεσης αποτελεσμάτων εκτέλεσης προϋπολογισμού Περιφέρειας Πελοποννήσου α και β τριμήνου 2014.

Είναι η τελευταία συνεδρίαση αυτού του ΠεΣυ και θα περίμενε κανείς να γίνει μια συνολική αποτίμηση του έργου αυτής της διοίκησης. Δεν το κάνετε γιατί είστε εκτεθειμένοι. Εμείς θα το επιχειρήσουμε με αφορμή τη συζήτηση αυτού του θέματος.



Στηρίζετε και υλοποιείτε στόχους και μέτρα που αποτελούν φορολογική λαιμητόμο για την εργατική τάξη και τα πλατιά λαϊκά στρώματα. Καταρτίζετε και υλοποιείτε προϋπολογισμούς που εντάσσονται πλήρως στην λογική των μνημονίων διαρκείας και της δημοσιονομικής πειθαρχίας, των εγκυκλίων του υπουργείου οικονομικών του παρατηρητηρίου….. κλπ
Πιάσαμε όλους τους στόχους του μνημονίου, δήλωσε με περηφάνια σε συνέντευξή της πριν δέκα μήνες η αρμόδια επί των οικονομικών αντιπεριφερειάρχης κα Νικολάκου, δηλαδή περικόψατε μισθούς, συντάξεις, επιδόματα και δαπάνες για υγεία, παιδεία, πρόνοια, για μεταφορά των μαθητών, αποδεχτήκατε και στηρίξατε απολύσεις εργαζομένων, κατάργηση τριών νοσοκομείων σαν αυτοτελών μονάδων, υποκαταστημάτων του ΙΚΑ, των ΕΛΤΑ, του ΟΤΕ, σχολείων εφοριών και άλλων δημοσίων υπηρεσιών. Ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό και θέλετε να σας πούμε και μπράβο.
Αποδεχτήκατε μείωση κατά 67% των επιχορηγήσεων στην Περιφέρεια από τους ΚΑΠ γενικότερα, από τον κρατικό προϋπολογισμό, έχουμε για τέταρτη χρονιά μειώσεις στον προϋπολογισμό για δαπάνες που αφορούν τα λαϊκά νοικοκυριά και θέλετε να σας πούμε και μπράβο. 
Επιβεβαιώνονται και με αυτόν τον προϋπολογισμό οι θέσεις μας για το ότι, η Περιφέρεια αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της Κεντρικής Διοίκησης, είναι κρίκος του αστικού κράτους, είναι όργανο του αστικού κράτους στο επίπεδο της Περιφέρειας.
Επιβεβαιώνονται και με αυτόν τον προϋπολογισμό όπως και με τους προηγούμενους οι θέσεις μας για το περιεχόμενο και την κατεύθυνση του αντιδραστικού για το λαό «Καλικράτη» που στόχευε και στοχεύει:
•Στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας δηλαδή της καπιταλιστικής κερδοφορίας
•Στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και στις απολύσεις εργαζομένων
•Στις ιδιωτικοποιήσεις, την εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και έργων προς όφελος της επιχειρηματικής δράσης και κερδοφορίας.
Τα παραδείγματα είναι πλέον πολλά:
•Διαλύσατε τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, τις αποψιλώσατε από προσωπικό, έχετε στο ψυγείο και παροπλισμένο αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό και διαθέτετε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τεχνικούς και λοιπούς συμβούλους
•Αναθέσατε σε ιδιώτες και εργολάβους ακόμα και την οργάνωση των οικονομικών υπηρεσιών, τη διαχείριση του ΕΣΠΑ, τη νομική στήριξη της Περιφέρειας, ακόμα και την καθαριότητα και τη φύλαξη κτηρίων, τα πάντα σε ιδιώτες
•Διαλύσατε τις δημόσιες υπηρεσίες και διαθέτετε εκατομμύρια ευρώ για τη σύσταση, επιχορήγηση και εκχώρηση αρμοδιοτήτων και έργων στις αναπτυξιακές τάχατες εταιρείες κύρια στην Πελοπόννησο ΑΕ αλλά και σε άλλες στην Πάρνωνα ΑΕ, κλπ. Αλλά και στις συμπράξεις (αγροτοδιατροφική κλπ) στις αμαρτωλές ΑΕ όπως πολλοί από εσάς χαρακτηρίζατε πριν λίγα χρόνια. Γίνεται αγαπητοί συνάδελφοι και μέσω αυτών διασπάθιση τεραστίων κονδυλίων όπως γινόταν και παλαιότερα επί Νομαρχιών. Τον πρώτο δεύτερο χρόνο κάποιοι από εσάς το κατήγγειλαν ή άφηναν αιχμές, τώρα σιωπάτε. Π.χ. μπορεί να χάθηκαν και να μην βρίσκονται οι μετοχές της Μυθριδιώτισσας, όμως τρία χρόνια δεν βρήκατε κοτζάμ καράβι, αφού σας είπαμε στο Αιγαίο κάνει δρομολόγια. Περιμένουμε ακόμα τα στοιχεία για τις ΠΣ με τις αναπτυξιακές.
•Πέρασαν δύο χρόνια, θα μας πείτε ποιοι ευθύνονται για τα εκατομμύρια που χάθηκαν από το ταμείο της Περιφέρειας και των Δήμων της περιοχής Μεγαλόπολης αφού κοντά στα 50 εκατομμύρια ευρώ λιγνιτόσημου είχατε καταθέσει σε τράπεζα με το εξευτελιστικό επιτόκιο του 0,5%; Θα μας πείτε τι έργα τουριστικής διαφήμισης της Πελοποννήσου έγινε με το μισό εκατομμύριο ευρώ που δώσατε στην αεροπορική εταιρία Easyjet και μάλιστα προκαταβολικά; 
•Στηρίζετε και υλοποιείτε την παραπέρα ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της παιδείας της υγείας της πρόνοιας. Λειτουργείτε ως κρατικοί φορείς προώθησης ενός ελάχιστου και ανεπαρκέστατου πακέτου υπηρεσιών για τα εξαθλιωμένα στρώματα του πληθυσμού κυρίως μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Προγράμματα φτώχειας και ομηρίας που στοχεύουν να λειάνουν οξείες γωνίες των συνεπειών αλλά και για να εξαγοράσετε και να ενσωματώσετε κόσμο. Έχει πείρα ο λαός από τα γνωστά πεντάμηνα κοινωνικής ή κοινωφελούς εργασίας, που σε πολλές περιπτώσεις είναι και απλήρωτοι, αυτά τα λίγα ψίχουλα οι δικαιούχοι.
•Όμως το μεγάλο πάρτυ, οι μεγάλες δουλειές γίνονται με τα μεγάλα έργα υποδομής, όπου δημιουργείτε ακόμα πιο ευνοϊκούς όρους αναπαραγωγής του κεφαλάιου και θωράκισης της ανταγωνιστικότητας δηλαδή της  κερδοφορίας των καπιταλιστικών ομίλων, υποτάσσοντας στα συμφέροντά τους το ΠΔΕ, το ΕΣΠΑ, το ΕΛΛΑΔΑ και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Με βάση ότι στην Πελοπόννησο οι καπιταλιστές κύρια δραστηριοποιούνται στον τουρισμό υψηλών προδιαγραφών διαμορφώνετε τις υποδομές στα λιμάνια Γυθείου, Ναυπλίου και Παραλίου Άστρους στις μαρίνες και στα αλιευτικά καταφύγια. Δαπανάτε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ γι αυτές τις υποδομές και για έργα αντισεισμικής θωράκισης, αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας δεν διαθέτετε σχεδόν τίποτα. Και ξέρετε ότι με βάση τις εδαφοκλιματολογικές αλλαγές που συντελούνται  δεν μπορεί να μιλάτε πλέον για ακραία καιρικά φαινόμενα όταν έχουμε καταστροφές.  Και γνωρίζουμε ότι η Πελοπόννησος, η χώρα είναι μια σεισμογενείς περιοχή, άρα απαιτούνται έργα αντισεισμικής θωράκισης και προστασίας. Να γιατί λέμε ότι, είναι εγκληματική η πολιτική σας για την αντιπυρική και αντιπλημμυρική προστασία, για την αντισεισμική θωράκιση.  
•Χρησιμοποιείται τα ΣΔΙΤ για την δημιουργία αναγκαίων υποδομών, στη διαχείριση των απορριμμάτων,  των υδάτινων πόρων, των μαρίνων (ξεκινήσατε με τη μαρίνα στο Ναύπλιο), έρχεται η σειρά λιμανιών και αεροδρομίων.
•Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, πολλές φορές και πιο πολλά από ότι για την κατασκευή των έργων διαθέτετε στους ιδιώτες για μελέτες. 
Ακόμα περιμένουμε να μας δώσετε στοιχεία για το ποσό των μελετών που έχουν πληρωθεί σε ιδιώτες για την διαχείριση των απορριμμάτων και μιλάμε για δεκάδες αν όχι για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ αγαπητοί συνάδελφοι. Μόνο για την μελέτη και την αποκατάσταση των ΧΑΔΑ, δόθηκε ένα εκατομμύριο ευρώ, στον ιδιώτη που όλος τυχαία ήταν και ο τεχνικός σύμβουλος της Περιφέρειας στη διαχείριση των απορριμμάτων. Είναι και νόμιμο είναι και ηθικό αυτό αγαπητοί συνάδελφοί; 
Εκτός από τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του προϋπολογισμού, έχουμε να σας καταλογίσουμε ότι είστε και χείριστοι διαχειριστές αυτής της άθλιας πολιτικής. Ακόμα περιμένουμε να μας γνωρίσετε τα ποσά που κοστίζει ο μηχανισμός στήριξης του Περιφερειάρχη και της πλειοψηφίας καθώς και η εκτίμηση της αποτελεσματικότητάς τους.
Ακόμα περιμένουμε τα στοιχεία για τα δημόσια κτήρια που υπάρχουν στην Πελοπόννησο, πως αυτά αξιοποιούνται, για το που και πόσα ενοίκια πληρώνει η Περιφέρεια και το Κράτος στην Πελοπόννησο για την στέγαση των δημοσίων υπηρεσιών. 
Να γιατί καταψηφίζουμε τους προϋπολογισμούς σας και την έκθεση αποτελεσμάτων εκτέλεσης του προϋπολογισμού, που σήμερα εισηγείστε.
 
Τοποθέτηση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στο ΠεΣυ επί των ΣΜΠΕ για το Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας MED 2014-2020, για το στρατηγικό πλαίσιο ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Μεταφορών 2014-2020 και για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020.
Πρόκειται για θέματα που αφορούν την χρηματοδότηση και υλοποίηση στρατηγικών επιλογών και στοχεύσεων της ΕΕ όπως αυτές ιεραρχούνται από την αντιδραστική στρατηγική της «Ευρώπης 2020» και εξειδικεύονται στη συνέχεια.
Σε σχέση με τα προηγούμενα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης ενισχύεται ο εποπτικός ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αυστηροποιούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εκπλήρωσή του.   
Προωθείται π.χ. η υιοθέτηση του κοινού στρατηγικού πλαισίου σε επίπεδο ΕΕ, το οποίο στοχεύει στον καλύτερο συντονισμό μεταξύ των ταμείων και των επιχειρησιακών προγραμμάτων.
Η προώθηση νέων εργαλείων υλοποίησης όπως το «Διασυνδέοντας την Ευρώπη» με σκοπό την ανάπτυξη υποδομών Πανευρωπαϊκής εμβέλειας σε μεταφορές, ενέργεια και τηλεπικοινωνίες.
Στα πλαίσια του σχεδιασμού που εφαρμόστηκε έως σήμερα υπάρχουν τρείς ουσιαστικές διαφορές:
a.Ως προς το ύψος των διαθέσιμων πόρων το οποίο αναμένεται να μειωθεί
b.Ως προς τις προϋποθέσεις εκταμίευσης καθορίζεται η εισαγωγή μιας σειράς από αιρεσιμότητες και η συνεχείς αξιολόγησή τους και
c.Ως προς τη δεσμευτικότερη κατεύθυνση των πόρων, σε συγκεκριμένες επενδυτικές προτεραιότητες με ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία
Έτσι με το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2014-2020 υλοποιείται ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός χρηματοδότησης των μονοπωλίων, με τα χρήματα των εργαζομένων είτε μέσα από τους εθνικούς προϋπολογισμούς είτε μέσα από τα Ευρωενωσιακά χρηματοδοτικά εργαλεία.
Λόγω των δυσκολιών διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης επιδιώκεται μια πιο στοχευμένη και συγκεντροποιημένη ενίσχυση του κεφαλαίου σε τομείς που «υπόσχονται» κερδοφόρες επενδύσεις, σε τομείς όπως η μπλε και πράσινη ανάπτυξη, οι ΑΠΕ, τα δίκτυα, το περιβάλλον, η δια βίου μάθηση και κατάρτιση.
Αφού τσάκισαν ό,τι είχαν αφήσει όρθιο από εργασιακά και λαϊκά δικαιώματα, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και οι σύμμαχοί τους στην ΕΕ, προσπαθούν τώρα να βάλουν το λαό να κυνηγάει τη χίμαιρα της «ανάπτυξης». 
Σε αυτή την κούρσα πρωτοπορεί και ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχόμενος ένα άλλο μείγμα διαχείρισης 
Αραδιάζουν υποσχέσεις για ποσά από ευρωπαϊκές επιδοτήσεις και προγράμματα, που είναι σταγόνα στον ωκεανό της καταλήστευσης που υφίστανται οι εργαζόμενοι από το κεφάλαιο, ή των χρημάτων που χάνονται από τον κρατικό κορβανά, εξαιτίας της συμμετοχής της χώρας στην ΕΕ. 
Το «νέο σχέδιο Μάρσαλ», όπως επιχειρούν να το παρουσιάσουν, είναι ίδιο με τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα της δεκαετίας του ’80, με τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης του ’80, του ’90 και του 2000, με τα ΕΣΠΑ που τα διαδέχτηκαν. Τι όφελος αποκόμισε ο λαός από την «ανάπτυξη» που τροφοδότησαν αυτά τα πακέτα; Κανένα.
Ποιοι βγήκαν κερδισμένοι; Οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι σε Ελλάδα και ΕΕ, που εξασφάλισαν τις αναγκαίες υποδομές για τη διακομιδή των εμπορευμάτων τους εντός και εκτός της Ευρωένωσης. Οι κατασκευαστικές εταιρείες, που ανέλαβαν έργα δισ. ευρώ, χωρίς μάλιστα να βάλουν φράγκο από την τσέπη τους και στη συνέχεια τα πήραν υπό την κυριότητά τους, βαθαίνοντας με τους νόμους του αστικού κράτους την εμπορευματοποίηση των λαϊκών αναγκών. Χαρακτηριστική περίπτωση τα διόδια – φωτιά στους δρόμους. Τεράστια κονδύλια κατευθύνθηκαν σε υποδομές για επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, όπου το δημόσιο διατηρούσε ακόμα μια μικρή συμμετοχή και τώρα αποσύρεται ολοκληρωτικά, παραδίδοντας στους ιδιώτες έτοιμα φιλέτα προς εκμετάλλευση, σε κλάδους όπως οι μεταφορές, η Ενέργεια και πάει λέγοντας.
Κανένα από τα έργα που χρηματοδότησαν τα κονδύλια της ΕΕ δεν έγινε για το λαό, ο οποίος, ακόμα και αν έμμεσα ωφελήθηκε, καλείται να διπλοπληρώσει για τις υπηρεσίες που του παρέχουν. Ακόμα και η επιλεξιμότητα των έργων, εξαρτάται από το πόσο ανταποδοτικά είναι για το κεφάλαιο. Για παράδειγμα, μηδαμινά και ανεπαρκή κονδύλια κατευθύνθηκαν σε αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά, αποχετευτικά έργα, σε έργα άρδευσης για τα χωράφια των μικρών αγροτών, σε σχολεία και παιδικούς σταθμούς. Με τα ΣΔΙΤ κατασκευάζονται μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων, έργα υποδομών, διατίθενται δις για να κατασκευάζονται οδικοί άξονες, λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια που στη συνέχεια ξεπουλιούνται, χτίζονται σήμερα ακόμα και νοσοκομεία ή Πυροσβεστικοί Σταθμοί (!) με τους ιδιώτες να μασουλάνε τα κονδύλια και να αναλαμβάνουν από πάνω και μέρος από τις αντίστοιχες υπηρεσίες.
Όσο για το ιδεολόγημα ότι η Ευρωενωσιακή χρηματοδότηση εξασφάλισε φτηνότερο δανεισμό για τους μικρούς ΕΒΕ και αύξηση στο προσωπικό τους, αποδείχτηκε και αυτό φούσκα. Τρανή απόδειξη το ένα μετά το άλλο τα μικρομάγαζα που βάζουν λουκέτο, ή φυτοζωούν, με τεράστιες υποχρεώσεις στις τράπεζες.
Αυτή είναι η «ανάπτυξη» που ευαγγελίζονται και την οποία θέλουν να οικοδομήσουν στα αποκαΐδια των μισθών και των εργασιακών δικαιωμάτων, για να εκκινήσουν από καλύτερες θέσεις τα μονοπώλια στη φάση της αναιμικής ανάκαμψης. Η «ανάπτυξή» τους δεν πρόκειται να μειώσει την ανεργία, ούτε θα ανατρέψει τη δεδομένη στον καπιταλισμό ανισομετρία, όπως προπαγανδίζουν. Αντίθετα, θα γίνει το θερμοκήπιο για την ακόμα μεγαλύτερη εξαθλίωση του λαού, αφού ισχυροποιεί τα μονοπώλια και την επιθετικότητά τους, «ποντάρει» στις μειωμένες απαιτήσεις των εργαζομένων. Αυτός είναι ο καπιταλισμός, που πρέπει να ανατραπεί για να ευημερήσει ο λαός. Ανάπτυξη για τις λαϊκές ανάγκες σημαίνει κοινωνικοποίηση της παραγωγής και αποδέσμευση από την ΕΕ, ολόπλευρη ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, με λαϊκή εξουσία και οικονομία.
 
Τοποθέτηση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στο ΠεΣυ για το δρόμο Φωκιανός-Κυπαρίσσι.
 
Συντελείτε στην περιοχή εκτός από διασπάθιση τεράστιων κονδυλίων και ένα περιβαντολογικό έγκλημα.
•Διαθέτετε τουλάχιστον 11 εκατομμύρια ευρώ για το δρόμο Φωκιανός-Κυπαρίσσι τη στιγμή που ο υπάρχων κεντρικός δρόμος είναι καρμανιόλα και έχουν γίνει πολλά ατυχήματα. Με αυτά τα ποσό όχι μόνο θα άνοιγαν τέσσερεις και πέντε στροφές που είναι επικίνδυνες, αλλά και έργα θα γίνουν στη θέση Σταυρός μεταξύ Κυπαρισσίου-Χάρακα που πέφτουν πολλές πέτρες κι άλλες τέτοιες παρεμβάσεις. Όμως εσείς έχετε εγκαταλείψει το επαρχιακό οδικό δίκτυο και διαθέτετε Κυβέρνηση και Περιφέρεια εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για έργα όπως αυτό ή του Μωρέα κ.α.
•Δεν τηρούνται οι όροι της ΜΠΕ που προβλέπουν ότι τα μπάζα θα απορρίπτονται σε συγκεκριμένο χώρο 3 έως 4 χλμ πάνω από τον οικισμό Καψάλα και λίγο πιο κάτω από τα έλατα. Ρίχνονται κάτω από το δρόμο προς τη θάλασσα.
•Στα τελευταία 4-5 χλμ προς Φωκιανό που ο δρόμος θα κατέβει γύρω στα 30 μέτρα πάνω από τη θάλασσα, είναι σίγουρο ότι τα μπάζα θα πέσουν στη θάλασσα.
Δωρίζετε λοιπόν στον ανάδοχο εκατομμύρια ευρώ που είναι υποχρεωμένος σύμφωνα με τη ΜΠΕ να διαθέσει για τη συγκομιδή και τη μεταφορά των μπαζών στη συγκεκριμένη θέση που προβλέπει η ΜΠΕ (άνοιγμα δρόμου, εργατικά, μεταφορικά, καύσιμα κλπ).
Σας προκαλούμε με ευθύνη της Περιφέρειας να φωτογραφηθεί ο βυθός της θάλασσας στη περιοχή για να δείτε τι καταστροφή θα γίνει μετά από λίγα χρόνια.
Και με την ευκαιρία γιατί δεν μας δίνετε το περίφημο πόρισμα ελέγχου για τα έργα στο λιμάνι του Παραλίου Άστρους που όπως λέτε βγάζει λάδι την Περιφέρεια;
Αυτά γίνονται στα έργα από τους αναδόχους. Άλλα προβλέπονται στις ΜΠΕ, άλλα υπογράφονται στις συμβάσεις άλλα κατασκευάζει ο ανάδοχος για να μειώσει το κόστος και να αυξήσει την κερδοφορία του κι έρχονται μετά και οι τροποποιήσεις και οι αποφάσεις για να νομιμοποιούν τις παρανομίες.
Αποδεικνύεται περίτρανα η διαπλοκή αστικού κράτους και επιχειρηματιών με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας των καπιταλιστών. Τα υπόλοιπα περί σεβασμού του περιβάλλοντος, δημιουργία θέσεων εργασίας κι άλλα είναι το περιτύλιγμα χωρίς αντίκρισμα.
Και μόνο τα μεροκάματα πείνας που πληρώνουν οι κατασκευαστές, τα ανύπαρκτα ωράρια εργασίας και οι άθλιες συνθήκες δουλειάς είναι αδιάψευστοι μάρτυρες.
Φοβούμαστε ότι τελικά άλλο ένα αμαρτωλό έργο της Περιφέρειας Πελοποννήσου κυοφορείται.
Τελειώνοντας δεν θα σας κουράσω με τη θέση μας για τη μελέτη κατασκευή και λειτουργία τέτοιων μεγάλων έργων από ενιαίο δημόσιο κρατικό φορέα που πολλές φορές έχουμε παρουσιάσει στο ΠεΣυ.   

Προηγούμενο άρθροΌχι ομόφωνα είπε το Περιφερειακό Συμβούλιο στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014-25
Επόμενο άρθροΦόνος στο Άστρος: Προφυλακίστηκε ο 75χρονος πατέρας- Ελεύθερη η μάνα