«Τροχοδρομούν» έργα για την ανάκαμψη των κερδών του κεφαλαίου

Συμφωνία για την κατασκευή της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» υπέγραψαν χτες στην Καβάλα οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Βουλγαρίας

Με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για την κατασκευή της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» ολοκληρώθηκε χτες στην Καβάλα η συνάντηση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα με τον Βούλγαρο ομόλογό του Μπ. Μπορίσοφ.



Η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο κρατών – Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη κι από εκεί με τα λιμάνια Ρούσε στο Δούναβη, Βάρνα και Μπουργκάς – συνιστά έργο πνοής για τους επιχειρηματικούς τους ομίλους, που έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη τους για επιτάχυνση των μεταφορών, σε μια περίοδο που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών.

Η κρισιμότητα του έργου για τις αστικές τάξεις της περιοχής επιβεβαιώνεται και απ’ την έκφραση της επιθυμίας επέκτασης σε δεύτερη φάση της γραμμής προς τη Σερβία και την αναγγελία τετραμερούς συνάντησης, με τη συμμετοχή και της Ρουμανίας, στις 3 του Οκτώβρη, με τον Αλ. Τσίπρα να κομπάζει για τη δυναμική που διαμορφώνεται γύρω απ’ τον άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας, απ’ τη σκοπιά της επιδίωξης του εγχώριου κεφαλαίου για τη γεωστρατηγική του αναβάθμιση στην περιοχή.

Στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων των δύο πρωθυπουργών βρέθηκαν και η συνεργασία στον τομέα της Ενέργειας, αλλά και οι εξελίξεις στα Βαλκάνια, καθώς και η επικείμενη βουλγαρική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Συμφωνήθηκε η πραγματοποίηση Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Βουλγαρίας στα τέλη του χρόνου, παράλληλα με την ολοκλήρωση του τερματικού σταθμού του IGB. Επιπλέον, συμφωνήθηκε στο πλαίσιο της βουλγαρικής προεδρίας να υπάρξουν κοινές πρωτοβουλίες περαιτέρω προώθησης της «Ατζέντας της Θεσσαλονίκης» του 2003, για την ευρωπαϊκή προοπτική των Βαλκανίων.

Με εμφανή την πρόθεση στοίχισης του λαού στις επιδιώξεις του κεφαλαίου, ο Αλ. Τσίπρας δεν τσιγκουνεύτηκε σε χαρακτηρισμούς, προσδίδοντας στο έργο «ιστορική, τεράστια οικονομική, εμπορική και γεωπολιτική αξία», καλλιεργώντας αυταπάτες ότι μερίδιο αυτής θα καταλήξει στο λαό και πως το νταραβέρι των δύο κρατών γίνεται «προς όφελος των δύο λαών, προς όφελος της ειρήνης, της σταθερότητας και της συνανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής».

Μπαίνοντας στο ψητό και διαφημίζοντας στους επιχειρηματικούς ομίλους τις προθέσεις του, είπε ότι το έργο προσελκύει νέες παραγωγικές μονάδες και ενισχύει τις υπάρχουσες. «Θα αποτελέσει έναν πολύ ισχυρό μοχλό ανάπτυξης και διευκόλυνσης εμπορευματικών ροών και μετακινήσεων στην ευρύτερη περιοχή. Στην πραγματικότητα, ανοίγουμε νέους εμπορικούς δρόμους και επεκτείνουμε το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, συνδέοντας το Αιγαίο με τον Δούναβη και τη Μαύρη Θάλασσα», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ ενημέρωσε ότι συγκροτείται διακρατικός φορέας υλοποίησης και διαχείρισης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Βλέπουν μακριά για λογαριασμό του κεφαλαίου.

Απ’ την πλευρά του και ο Μπ. Μπορίσοφ μίλησε για την ανάγκη εμπλοκής στο έργο της Σερβίας και της Ρουμανίας και προχωρώντας παραπέρα πρόσθεσε ότι με τον «Διάδρομο 8», που δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με αυτοκινητόδρομο από την Αλβανία μέχρι τη Βουλγαρία, θα δοθούν «μεγάλες ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα». Επεσήμανε ταυτοχρόνως την ανάγκη να διαφημιστούν τα έργα αυτά ως «κράχτες» κεφαλαίων προς επένδυση, αλλά και για τη χρηματοδότησή τους από τα ταμεία της ΕΕ. Στην κατεύθυνση αυτή, όπως είπε, πριν τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ τον Οκτώβρη θα ζητήσει από κοινού με τον Αλ. Τσίπρα συνάντηση με τον Ζ. Κλ. Γιούνκερ.

Ο Μπ. Μπορίσοφ υποστήριξε και την επίλυση των «διενέξεων» στα Βαλκάνια και την ενταξιακή προοπτική βαλκανικών κρατών στην ΕΕ, θέτοντας ως προϋπόθεση «τα κράτη μαζί να αναπτύσσουν τις οικονομίες τους, να δημιουργούν στέρεες βάσεις για τη βιομηχανία». Για το ίδιο θέμα, ο Αλ. Τσίπρας πρόσθεσε ότι η περιοχή αποτελεί το ανατολικό σύνορο της Ευρώπης, που χωρίς τη «θετική συμβολή» των χωρών του, η ΕΕ δεν θα μπορεί να αντιμετωπίσει μια σειρά από «σύγχρονες προκλήσεις». Σε ερώτηση για τις σχέσεις με τη Ρωσία, ο Ελληνας πρωθυπουργός δήλωσε πως «είναι προφανές ότι οι χώρες μας μπορούν να παίξουν και ένα ρόλο γέφυρας ανάμεσα στην ΕΕ και τη Ρωσία».

ΤΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ ΚΚΕ

Τα κείμενα που φιλοξενούνται στην ενότητα ΑΠΟΨΕΙΣ του παρόντος ιστοχώρου, δημοσιεύονται αυτούσια και εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων τους και όχι της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης ή της ΔΕΠΕ Τρίπολης.

 

Προηγούμενο άρθροΕπιχειρηματικό – Οικονομικό Δελτίο Επιμελητηρίου Αρκαδίας
Επόμενο άρθροΗράκλεια 2017 | Ένα φεστιβάλ αφιερωμένο στο Μ. Θεοδωράκη
Αργύρης Καρδαράς
Δημοσιογράφος, Δημοτική Ραδιοφωνία Τρίπολης 91,5