Υλοποίηση προγράμματος Leonardo Da Vinci από το 2ο ΕΠΑΛ Τρίπολης (ph)

Το 2ο ΕΠΑΛ Τρίπολης εγκρίθηκε από το Κρατικό Ίδρυμα Υποτροφιών (ΙΚΥ) να υλοποιήσει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Leonardo Da Vinci με θέμα «Πράσινη επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», με επίσκεψη στο Βερολίνο για 2 εβδομάδες. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 28/11/2013 έως και την Πέμπτη 12/12/2013. Η αποστολή αποτελούνταν από 15 μαθητές της Β’ τάξης ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2012-2013, φετινή Γ’ τάξη, στον τομέα Οικονομίας και Διοίκησης και Υγείας και Πρόνοιας. 



Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν σε επιχειρήσεις ήταν:

  1. 1)Εταιρία ανακύκλωσης νερού σε αστικό τοπίο. 
  2. 2)Ξενοδοχειακή επιχείρηση πράσινης αντίληψης και πράσινης επιχειρηματικότητας.
  3. 3)Κέντρο ελέγχου σταθμού metro Βερολίνου. 
  4. 4)Επιμελητηριακό κέντρο Βερολίνου. 
  5. 5)Επιχείρηση εστίασης ανακύκλωσης πλαστικών μπουκαλιών. 
  6. 6)Κέντρο επιμόρφωσης OASE Berlin με πλήθος προγραμμάτων οικολογίας.
  7. 7)Mall Τεχνολογίας και επιχειρήσεις κατασκευών με οικολογικά υλικά και υλικά ανακύκλωσης. 

Οι επισκέψεις που πραγματοποιήσαμε σε ιστορικούς και πολιτιστικούς χώρους ήταν: 

  1. 1)Μουσείο Περγάμου. 
  2. 2)Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. 
  3. 3)Ιστορικό μνημείο Β’ Παγκοσμίου Πολέμου – Σοβιετικού Άγνωστου στρατιώτη. 
  4. 4)Μνημείο γενοκτονίας Αθιγγάνων. 
  5. 5)Εβραϊκό μνημείο γενοκτονίας.   
  6. 6)Μνημείο Βίσμαρκ και της Απτέρου Νίκης. 
  7. 7)Πύλη του Βρανδεμβούργου.  
  8. 8)Βουλή των Γερμανών – κυβερνητικό κτίριο. 
  9. 9)Σημείο Τσάρλυ – Τείχος του Βερολίνου. 
  10. 10)Ανάκτορα Φρειδερίκου στο Βερολίνο.
  11. 11)Ανάκτορα Φρειδερίκου στο Πότσδαμ.  
  12. 12)Κέντρο Ελληνικής παροικίας στο Βερολίνο. 
  13. 13)Σπίτι Άννας Φρανκ. 

Οι επισκέψεις σε περιοχές και πόλεις ήταν: 

  1. 1)Βερολίνο (κέντρο, εβραϊκή και Τούρκικη συνοικία)
  2. 2)Κέντρο Νεανικών καλλιτεχνών στο Βερολίνο. 
  3. 3)Πότσδαμ. 
  4. 4)Δρέσδη. 

Οι επισκέψεις σε εκπαιδευτικούς φορείς ήταν: 

  1. 1)Επαγγελματικό σχολείο στο Βερολίνο. 
  2. 2)OASE Berlin κέντρο επιμόρφωσης μεταναστών. 
  3. 3)Πανεπιστήμιο Βερολίνου. 

Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν ικανοποίησαν τα παρακάτω θέματα:

  • -Οικολογικές τεχνικές που εφαρμόζονται στη Γερμανία
  • -Προγράμματα Ανακύκλωσης που εφαρμόζονται από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις στο Βερολίνο. 
  • -Τεχνολογία και Οικολογία. 
  • -Εκμάθηση Γερμανικών σε αρχικό στάδιο. 
  • -Δράσεις επιμόρφωσης σε μετανάστες. 
  • -Πολιτιστικές δράσεις νέων καλλιτεχνών. 
  • -Επιμόρφωση στην Διοίκηση μονάδων μικρομεσαίων και μεγάλων Δημόσιων Οργανισμών. 
  • -Εκπαιδευτικές ανταλλαγές γνώσεων μεταξύ επαγγελματικών σχολείων για το πρόγραμμα Εικονικών Επιχειρήσεων.   
  • -Παρουσίαση προγραμμάτων Αρχικής και Συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης. 
  • -Επαφή με ένα νέο άθλημα: Μπάντμιντον. 
  • -Καταπολέμηση του Ρατσισμού και της Ξενοφοβίας μέσα από επαφές με άλλους μαθητές/τριές χωρών εκτός Ε.Ε. και επίσκεψη σε μνημεία γενοκτονίας. 

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας ενθουσιάστηκαν με το πρόγραμμα. Συμμετείχαν με όλες τους τις δυνάμεις και παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες για μεσογειακούς μαθητές/τριές, ακολούθησαν και ανέλαβαν πρωτοβουλίες σε κάθε στόχο του προγράμματος. Φάνηκε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα εκτός των βασικών αναγκών που δεν βρίσκονται στη μεγαλύτερή τους ικανοποίηση (Θέρμανση, βιβλία, καθηγητές, σταθερότητα διδακτικών, εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών στόχων κλπ) λείπει η συνέργια με τον Ιδιωτικό τομέα στη μάχη για την καταπολέμηση της ανεργίας στους Νέους. Στο Γερμανικό σύστημα υπάρχουν 4 πυλώνες επαγγελματικής κατάρτισης που ανάλογα το προφίλ του μαθητή έχει και περισσότερο ή λιγότερο χρόνο εργασίας σε πραγματικές επιχειρήσεις που ελέγχονται από το επαγγελματικό σχολείο. Επίσης οι μαθητές/τριές του γερμανικού συστήματος προσαρμόζονται πιο εύκολα στις σημερινές παγκόσμιες συνθήκες της οικονομίας πάντα μέσα από το εκπαιδευτικό τους σύστημα και όχι από άλλες δομές ή την οικογένεια. 

Επίσης οι μαθητές/τριές είδαν και ένιωσαν ότι υπάρχουν και άλλοι δρόμοι στην επαγγελματική τους καριέρα εκτός από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, το ταμείο ανεργίας ή την υποαπασχόληση. Υπάρχουν ευρωπαϊκά προγράμματα 12μηνης επαγγελματικής εμπειρίας στο Βερολίνο και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις μέσω του προγράμματος ERASMUS+ που θα αρχίζει να εφαρμόζεται από τη νέα χρονιά. Απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων μπορούν να εργάζονται, να πληρώνονται αξιοπρεπώς, να καταρτίζονται στις νέες ανάγκες της ειδικότητάς τους και να έχουν μεγάλες πιθανότητες εργασίας. 

Το σχολείο μας μετά την επιτυχή πρώτη συμμετοχή στο πρόγραμμα Leonardo Da Vinci υποβάλλει 2 νέες προτάσεις μέσω του ίδιου προγράμματος, που θα λέγεται ERASMUS+, για τη νέα χρονιά, έτσι ώστε να έχει 2 αποστολές επιμόρφωσης για την Ευρώπη. Επίσης δημιουργήθηκε δίαυλος επικοινωνίας με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών και τις Ευρωπαϊκές Αρχές που είναι υπεύθυνες για προγράμματα εργασιακής εμπειρίας έως 12μηνης διάρκειας για τους αποφοίτους μας. Παράλληλα έμαθε ένας κρίσιμος μαθητικός πληθυσμός της πόλης τις θετικές εμπειρίες ενός αναγνωρισμένου ευρωπαϊκά εκπαιδευτικού συστήματος και μεταφέρουν τις μνήμες και τις εμπειρίες στους συμμαθητές τους και στην τοπική κοινωνία. Δημιουργήθηκε αρχείο ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ψηφιακό αρχείο, που καταθέτουμε στην έκθεσή μας, για το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε. 

Τέλος αποφασίστηκε να προχωρήσει η Αδελφοποίηση των 2 σχολικών μονάδων, η επαφή μεταξύ των 2 δημοτικών αρχών και η υπόσχεση των Ελλήνων του Βερολίνου ότι βρίσκεται στο πλευρό μας για ό,τι θελήσουμε ως επιμορφωμένοι, ως επισκέπτες ή τελικά και ως εργαζόμενοι.    

Σύλλογος Διδασκόντων 2ου ΕΠΑΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 

Προηγούμενο άρθροΧριστουγεννιάτικα χαμόγελα στο Διοικητήριο της Π.Ε Λακωνίας (ph)
Επόμενο άρθροΔιανομή τροφίμων σε άπορες πολύτεκνες οικογένειες από την Κυνηγετική Ομοσπονδία Πελ/σου (ph)
Αργύρης Καρδαράς
Δημοσιογράφος, Δημοτική Ραδιοφωνία Τρίπολης 91,5