Αρκαδία | Νέες αντιδράσεις για τις κάμερες στα σχολεία

Ανακοίνωση της παράταξης των Αδέσμευτων

Συνάδελφοι,
Βρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη κατάσταση του κλάδου μας  στα απόνερα της πρωτόγνωρης εμπειρίας μας με την πανδημία.



Αναφερόμαστε συνοπτικά στα φλέγοντα θέματα:

Α  )  Η παύση της σχολικής ζωής και των μαθημάτων, μας έφερε αντιμέτωπους με μια νέα εμπειρία, την εκπαίδευση εξ΄αποστάσεως
(ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ), που ανακάλυψε το Υπουργείο χωρίς οι εκπαιδευτικοί να έχουν την ανάλογη κατάρτιση, επιμόρφωση ή τεχνολογικό εξοπλισμό ( όπως και οι μαθητές μας)
Από αγάπη στους μαθητές μας, από αλληλεγγύη  και για παιδαγωγικούς λόγους, ακολουθήσαμε τα προγράμματα ασύγχρονης και σύγχρονης διδασκαλίας παρά την δυσλειτουργία  του κεντρικού server (sch.gr) (Aλήθεια, τόσοι καθηγητές πληροφορικής αποσπασμένοι στην Κ.Υ. ΥΠΑΙΘ δε θα μπορούσαν να δημιουργήσουν διαφορετικές πλατφόρμες για να λυθεί το πρόβλημα;)

Β ) Στην διάρκεια της καραντίνας το ΥΠΑΙΘ, βρίσκοντας κλειστά τα σχολεία και χωρίς διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, κατέθεσε νομοσχέδιο που φέρνει πλήθος αλλαγών σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο ως την τριτοβάθμια.Μάλιστα στη Βθμια Εκπαίδευση αλλάζουν οι εξετάσεις, τα ωρολόγια προγράμματα, τα μαθήματα προσανατολισμού,οι εργασίες των μαθητών,οι ποινές,ο βαθμός προαγωγής-απόλυσης, η φοίτηση στα ΕΠΑΛ   κ.α.

Γ ) Η περιβόητη  διαβούλευση  έγινε αλλά είναι τόσο ασαφή τα άρθρα, που δεν είχε νόημα να κάνουμε  κάποια συγκεκριμένη πρόταση.
Π.χ. καταργείται στη Γ λυκείου το 7ωρο στα μαθήματα προσανατολισμού αλλά με πόσες ώρες αντικαθίσταται;

Δ ) ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Μια επιλογή της κυβέρνησης που ξεσήκωσε τόσο διάλογο στην κοινωνία και ακόμα αποτελεί δίλημμα στους ειδικούς και μη.

Για μας, η Γ Λυκείου έπρεπε να γυρίσει στο σχολείο να ολοκληρώσει τον κύκλο μαθημάτων προσανατολισμού, αν θέλουμε να  διατηρήσουμε το κύρος του δημόσιου σχολείου.

Όμως οι υπόλοιπες τάξεις Λυκείου και  Γυμνασίου, θα παρακολουθήσουν περίπου 8-9 ημέρς μάθημα και μάλιστα θα έχουμε λιγοστή προσέλευση μαθητών αφού δίνεται η δυνατότητα  να μείνουν εκτός σχολείου (και όχι απλά στο σπίτι) με μια απλή αίτηση του κηδεμόνα .Επομένως το ρίσκο είναι μεγάλο και η αναστάτωση τεράστια μπροστά στο όφελος.
Θα ήταν προτιμότερο να ανοίξουν τα σχολεία στις 20 Αυγούστου και να ολοκληρώσουν σε ολόκληρα τμήματα την ύλη ως τις 20 Σεπτέμβρη για την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Ε ) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  -ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ
α)  Έχουμε αναβολή διαγωνισμού εκπαιδευτικών και καθυστέρηση στους πίνακες αναπληρωτών-διοριστέων

β)  Συνεδριάζουν τα ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ και ανακοινώνουν κενά και πλεονάσματα χωρίς να γνωρίζουν την οργανικότητα του κάθε σχολείου με τα νέα (άγνωστα) δεδομένα από το αναλυτικό πρόγραμμα!!!

γ) Οι μαθητές στις 3 τάξεις Λυκείου έχουν πλήρη άγνοια ποια θα είναι τα μαθήματά τους τη νέα χρονιά και δεν έχουν ξεκάθαρη άποψη για την ομάδα προσανατολισμού που θα ακολουθήσουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον έγκαιρο προγραμματισμό των σχολικών μονάδων

δ) Οι αναπληρωτές βρίσκονται σε πλήρη αβεβαιότητα και δεν μπορούν καν να μαντέψουν τι θα κάνουν την άλλη χρονιά(και μετά μιλάνε κάποιοι για επαγγελματική εξουθένωση)

ε) Τα σχολικά βιβλία με τα νέα αντικείμενα πότε θα τυπωθούν, πότε θα φτάσουν στα σχολεία και πως θα μαντέψουν οι αρμόδιοι πόσα θα χρειαστούν;

στ) Οι πανελλαδικές θα διεξαχθούν σίγουρα με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα αλλά η λειτουργία των Βαθμολογικών Κέντρων είναι εύκολη κάτω από τις γνωστές συνθήκες;

ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ
Φτάσαμε και στα νομοθετήματα που έχουν πλέον ψηφιστεί και μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους όπως και την πλειοψηφία νομίζουμε .
Ήδη είχε  ψηφιστεί  στην καραντίνα, νομοθετική ρύθμιση ώστε σε καιρό πανδημίας ή άλλου υγειονομικού κινδύνου(;;;)  η κυβέρνηση δια του ΥΠΑΙΘ να τροποποιεί το διδακτικό έτος ή το ωρολόγιο πρόγραμμα κ.α.

Πρόσφατα πέρασε μέσα σε νομοσχέδιο για την μετανάστεση (::) ρύθμιση με την οποία θα επιτρέπεται η μετάδοση του μαθήματος με οποιοδήποτε τεχνολογικό μέσο με την πρόφαση πως πρέπει και οι μαθητές που μένουν στο σπίτι(;;;) να μη χάνουν τη γνώση.
Αλήθεια, μέχρι και τώρα δεν απαγορεύεται από το νόμο η χρήση κινητού τηλεφώνου στο χώρο του σχολείου;
Ισχύει ή όχι πλέον η προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών;
Ποιοι εγγυώνται την ήρεμη και σωστή έκβαση του μαθήματος και δε λαμβάνουν υπόψη  τους τον αυθορμητισμό των μαθητών και την πρόκληση φαιδρών καταστάσεων;
Οι γονείς και κάθε τρίτος πώς  γίνεται να αποκλειστεί από την παρακολούθηση του μαθήματος και να αποτραπεί   κάθε κακόβουλη ενέργεια;

Συνάδελφοι,
Όλα τα παραπάνω δείχνουν πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη για συσπείρωση του κλάδου, καταγγελία των εκτροπών που έρχονται βαθμιαία και συστηματικά και αναζήτηση νέων μορφών πάλης που θα μπορέσουν να στηρίξουν το Δημόσιο Σχολείο και να λύσουν χρόνια και νέα προβλήματα της σχολικής ζωής .

Οι Αδέσμευτοι θα εκφράζουν πάντα αυτά που σας προβληματίζουν και σας αγανακτούν, μα  σας  ζητάμε να ενεργήσουμε όλοι μαζί

για τη βελτίωση όχι μόνο της σχολικής πραγματικότητας

αλλά της ίδιας της ύπαρξής μας .

ΕΙΜΑΣΤΕ  ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ  ΝΑ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΜΕ..

 

 

Προηγούμενο άρθροΝεκρός 41χρονος σε τροχαίο με μηχανή
Επόμενο άρθροΠροτάσεις πολιτισμού ζητά ο Δ.Τρίπολης από τους τοπικούς συλλόγους