Διαγωνισμός μονολόγου στην Τρίπολη – Συνέντευξη με τον πρόεδρο της Ε.Σ.Ε. Αλέξανδρο Κακαβά

Διαβάστε παρακάτω την συνέντευξη με τον πρόεδρο της Ε.Σ.Ε. Αλέξανδρο Κακαβά…

H Ενωση Σεναριογράφων Ελλάδος υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Περιφέρειας Αττικής και της Unesco, με την υποστήριξη του θεατρικού τμήματος Τέχνης Πολιτεία-Λόφος Κολωνού και τη συμμετοχή των Δήμων Αλεξανδρούπολης, Ανατολικής Σάμου, Άργους, Άρτας, Βέροιας, Βόλου, Δράμας, Έδεσσας, Θέρμης, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Κοζάνης, Κομοτηνής, Κορίνθου, Λειβαδιάς, Λάρισας, Μεσολογγίου, Νάουσας, Πάτρας, Πύργου, Τεμπών, Τρικάλων, Τρίπολης, Φλώρινας, Χαλκίδας, Χανίων κ.ά. προκηρύσσει Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπου Μονολόγου διάρκειας έως 15 λεπτών.



Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος μετά από 5 συναπτά έτη διοργάνωσης των επιτυχημένων διαγωνισμών συγγραφής θεατρικών έργων με την υποστήριξη του ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης αποφάσισε να καινοτομήσει και να συμβάλει στην ενίσχυση της Ελληνικής Θεατρικής Δημιουργίας προσφέροντας την ευκαιρία σε νέους συγγραφείς και συγγραφείς/ερμηνευτές να παρουσιάσουν τις προσωπικές τους δημιουργικές ανησυχίες υπό μορφή θεατρικών μονολόγων στον υπαίθριο αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Από την 1η Νοεμβρίου 2021 μέχρι την 4η Απριλίου 2022, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να μετάσχουν στην προκριματική φάση καλούνται να υποβάλλουν συμμετοχή, όπου θα αναφέρουν και τον τόπο διαμονής τους, πραγματοποιώντας κατοχύρωση του μονολόγου τους στην ΕΣΕ (τύπος έργου: Μονόλογος επί σκηνής), στη διεύθυνση:
https://senariografoi.gr/gr/screenplays/screenplays-registration/

Με την κατοχύρωση του μονολόγου, ο κάθε ενδιαφερόμενος εξασφαλίζει αυτομάτως τη συμμετοχή του στην προκριματική φάση του διαγωνισμού ενώπιον μιάς επιτροπής. Επιθυμώντας να υποστηρίξουμε και τους δημιουργούς της υπόλοιπης Ελλάδος αρχίσαμε να επικοινωνούμε με πόλεις ανά την Ελληνική επικράτεια και να ζητούμε να φιλοξενήσουν τις παραστάσεις. Έχουμε τη χαρά να ανακοινώσουμε ότι κατόπιν συμφωνίας με τους αρμοδίους προκριματικοί θα λάβουν χώρα, πέραν της Αθήνας, στο Άργος, τον Βόλο, την Πάτρα, την Τρίπολη, τα Ιωάννινα, το Μεσολόγγι, τη Λιβαδειά, την Καλαμάτα, τη Δράμα, τη Λάρισα, την Χαλκίδα, την Άρτα, το Βαθύ Σάμου, τα Χανιά, τη Θεσσαλονίκη, την Έδεσσα, τον Πύργο, τη Φλώρινα, την Κόρινθο, την Κομοτηνή, τη Θέρμη, τα Τέμπη, την Αλεξανδρούπολη, τη Νάουσα, τη Βέροια, την Κοζάνη και τα Τρίκαλα και όποια άλλη πόλη, κατά προτίμηση πρωτεύουσα νομού, προσφερθεί και επιλεγεί από το Δ.Σ. της Ε.Σ.Ε. ως τόπος διεξαγωγής της προκριματικής φάσεως, όπου θα προσέλθουν όλοι οι διαγωνιζόμενοι του νομού. Οι διακριθέντες σε κάθε τοπική προκριματική φάση (7-17 Απριλίου 2022) θα προκριθούν εις τον ημιτελικό που θα διεξαχθεί στην Αθήνα μετά το Πάσχα 2022.

Στην ειδική περίπτωση που η πληρωμή της κατοχύρωσης δεν δύναται να γίνει με οποιαδήποτε χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, μπορεί να γίνει με κατάθεση στην τράπεζα Πειραιώς αριθ. λογ. IBAN GR5701718390006839133385616 (όλα τα έξοδα και οι τραπεζικές προμήθειες βαραίνουν τον εντολέα). Σχετικά με αυτή τη διαδικασία παρακαλούμε επικοινωνήστε στη διεύθυνση info@senariografoi.gr.

Για πλήρη ενημέρωση, επισκεφθείτε τον διαδικτυακό τόπο μας και για τυχόν απορίες ή διευκρινίσεις, επικοινωνήστε στο email info@senariografoi.gr ή στο τηλέφωνο 6932089819.

Αναλυτικές πληροφορίες και όροι διαγωνισμού: https://senariografoi.gr/gr/news/stories/i1389/

Συνέντευξη με τον πρόεδρο της Ε.Σ.Ε. Αλέξανδρο Κακαβά

Ο πρόεδρος της Ε.Σ.Ε Αλέξανδρος Κακαβάς απαντάει στις ερωτήσεις της δημοσιογραφικής ομάδας του polismagazino.gr

Ποια ήταν η αφορμή για την υλοποίηση του διαγωνισμού μονολόγων που διοργανώνει φέτος η Ε.Σ.Ε; Αφ’ενός θέλαμε να προσφερθεί μια δημιουργική διέξοδος στον κόσμο και αφ’ ετέρου να καταστεί δυνατή η επαφή δύο ατόμων, καθώς τα περιοριστικά μέτρα απαγόρευαν τον συγχρωτισμό πολλών.

Ποιος μπορεί να συμμετάσχει στον διαγωνισμό; Οιοσδήποτε μπορεί να μετάσχει, ανεξαρτήτως ηλικίας, αρκεί να έχει το μεράκι και την πρόθεση να αναμετρηθεί με τις λέξεις και τις ιδέες του.

Γιατί επιλέξατε αυτή τη χρονική συγκυρία για τη διεξαγωγή αυτού το πρωτότυπου διαγωνισμού; Η αρχική πρόταση προήλθε από τον Θανάση Σκρουμπέλο και αφορούσε μόνον την Αθήνα. Όμως η οικονομική κρίση και η πανδημία που ταλανίζουν τη χώρα μας μπορούν να εμπνεύσουν τους πάντες και να τους κάνουν να στραφούν προς την καλλιτεχνική δημιουργία ως απάντηση στις δυσκολίες της καθημερινότητας αλλά και τις διαχρονικές. Πρότεινα λοιπόν, και συμφωνήσαμε, ότι παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει το εγχείρημα, καλό και σωστό θα ήταν να προσφέρουμε την ευκαιρία σε όλους τους κατοίκους της χώρας μας. Υπολογίζοντας, φυσικά, στην απαραίτητη συμβολή των Δήμων.

Γιατί να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό; Για να εκφράσει τα συναισθήματά του και τις απόψεις του, αποτυπώνοντας στο χαρτί και παρουσιάζοντας ενώπιον κοινού ιδέες και εικόνες που υπό άλλες συνθήκες δεν θα έβγαιναν στην επιφάνεια

Γιατί επιλέξατε την «εξωστρέφεια» του διαγωνισμού σε όλη την Ελλάδα; Έχοντας περιηγηθεί πολλάκις στην Ελλάδα, είχα την ευκαιρία να συναντήσω πολλούς ανθρώπους με ιδιαίτερες ευαισθησίες που παραπονούνταν ότι δεν τους δίδεται η ευκαιρία να εκφρασθούν δημιουργικά και καλλιτεχνικά.

Πιστεύετε ότι η Περιφέρεια θα ανταποκριθεί στο κάλεσμα της Ένωσης; Φυσικά, και μάλιστα με θέρμη. Η Περιφέρεια αναζητεί δράσεις πολιτισμού που να την αφορούν εν γένει, και είναι ελάχιστες, και ως εκ τούτου προσπαθεί να αξιοποιήσει εις το έπακρον κάθε ευκαιρία που της δίνεται. Καθοριστικός βέβαια για το εύρος της απήχησης θα είναι ο ζήλος που θα επιδείξουν οι Δήμοι που μετέχουν στο διαγωνισμό.

Δεύτερη, δεκαετής θητεία στο τιμόνι της ΕΣΕ. Τι σας έκανε να αναλάβετε ξανά την προεδρία της Ένωσης; Η αγάπη μου για την Ένωση, τους σεναριογράφους και τον χώρο του σεναρίου. Καθοριστική για την απόφασή μου να αναλάβω εκ νέου την προεδρία ήταν και η εκτίμηση και συμπάθεια συνάδελφων, που στηρίζουν την Ένωση επί σειρά ετών, προς το πρόσωπό μου, οι οποίοι μου ζήτησαν να επανέλθω επειδή η Ένωση λόγω της κρίσεως είχε χρεοκοπήσει.

Ποιες οι διαφορές με την προηγούμενη θητεία; Στην πρώτη θητεία μου η Ένωση διέθετε πόρους και είχε πολλά ενεργά μέλη, στη δεύτερη έπρεπε να εξευρεθούν πόροι και να προσελκυστούν νέα μέλη.

Πόσο επηρέασε και επηρεάζει το χώρο του σεναρίου η πολύχρονη οικονομική κρίση; Πολύ, καθώς λόγω της πτωχής παραγωγής δεν παρήχθησαν πολλές σειρές μυθοπλασίας και εξ ου είχαν την ευκαιρία νέοι σεναριογράφοι να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καναλιών και να περιληφθούν στη χορεία των ικανών να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες, ιδίως, των σειρών μυθοπλασίας.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτά τα δέκα χρόνια; Να επανέλθει η Ένωση στο προσκήνιο ως σημαντικός και αξιόλογος πολιτιστικός φορέας που να αφορά τους πάντες αλλά και να υποστηρίξει την εμφάνιση και διατήρηση στο επαγγελματικό προσκήνιο ικανών χαρισματικών επαγγελματιών και δημιουργών σεναριογράφων.

Ποια ήταν τα πιο σημαντικά βήματα της Ένωσης την τελευταία δεκαετία; Η προσέλκυση του κοινού μέσω πολιτιστικών δράσεων.

Ποια ήταν για εσάς η πιο καλή και η πιο δύσκολη στιγμή στη διάρκεια της θητείας σας; Καλή στιγμή είναι η κάθε συνεργασία μου με συναδέλφους και φίλους της Ένωσης προς όφελος του κόσμου που αγαπά και ακολουθεί την Ένωση στις δράσεις και τις εκδηλώσεις της. Δυστυχώς, οι κακές στιγμές είναι απείρως περισσότερες καθώς επί σειρά ετών καταβάλλεται προσπάθεια να σπιλωθεί το όνομά μου ώστε να αποκλεισθώ από τον οπτικοακουστικό χώρο – στοχεύοντας βεβαίως όχι μόνο σε εμένα προσωπικά, αλλά στο κύρος και την παρουσία της Ένωσης.

Ποιο θεωρείτε ως το σημαντικότερο προσωπικό σας επίτευγμα αυτά τα δέκα χρόνια; Ο σχηματισμός ενός εξαίρετου πυρήνα συναδέλφων και συνεργατών, χάρις στους οποίους η Ε.Σ.Ε. έχει καταφέρει να προσφέρει στο ευρύ κοινό, μια πλούσια ποικιλία πολιτιστικών δράσεων.

Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας!

Πηγή: polimagazino.gr

Προηγούμενο άρθροΠαναρκαδικός | Ευχαριστήρια ανακοίνωση για την φιλοξενία της ΑΕ Μυκόνου
Επόμενο άρθροΤηλεδιάσκεψη Ευρωπαίων ηγετών με συμμετοχή Μητσοτάκη για τις εξελίξεις στην Ουκρανία