Δύο χορευτικές παραστάσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας στην Τρίπολη (+ph, vd)

Στα πλαίσια της «εξωστρεφούς πολιτικής» ή πιο σωστά της «εξακτίνωσης» του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, με την οποία κάποιες από τις παραστάσεις παρουσιάζονται στη διάρκεια του Φεστιβάλ και σε πρωτεύουσες των Νομών της Περιφέρειας Πελοποννήσου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Το απόγευμα της Δευτέρας (17/07) στην Αρκαδική πρωτεύουσα, παρουσιάστηκαν δύο παραστάσεις στην πλατεία Πετρινού στην Αρκαδική πρωτεύουσα.



Ασυνήθιστη Ματιά

Η πρώτη χορευτική παράσταση αποτέλεσε αυτή της χορεύτριας Μαριάνας Τζούδα, με τίτλο «Ασυνήθιστη Ματιά». Η Ασυνήθιστη Ματιά είναι μία παράσταση για την ευθύνη που έχουμε να υπερασπιστούμε τον αληθινό μας εαυτό. Στο έργο παρακολουθούμε μια ηρωίδα η οποία προσπαθεί να βγει από την παγίδα να συμπεριφέρεται όπως οι άλλοι. Όταν επαναλαμβάνουμε τα ίδια μοτίβα χωρίς να παρατηρούμε τα αποτελέσματα των πράξεών μας, καθίσταται αδύνατο να είμαστε ο εαυτός μας. Η απάντηση στη μαζική εξαφάνιση της αυθεντικότητας είναι να αποδεχτούμε όλα όσα είμαστε και όσα δεν είμαστε.

Λίγα λόγια για τη Μαριάνα Τζούδα…

Η Μαριάνα Τζούδα γεννήθηκε στην Αθήνα. Ξεκίνησε την ενόργανη γυμναστική από την ηλικία των 2 ετών και συνέχισε μέχρι την ηλικία των 18 ετών, συμμετέχοντας παράλληλα σε διοργανώσεις ενόργανης γυμναστικής και χορού. Στην ηλικία των 8 ετών ανακαλύφθηκε από την ομάδα RootlessRoot και συμμετείχε στην παράσταση UNA, η οποία περιόδευσε σε ολόκληρη την Ευρώπη για μία τετραετία. Σε ηλικία 12 ετών έγινε μέλος της Hellenic Dance Company. Φοίτησε για 11 χρόνια στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στη συνέχεια στο SEAD – Salzburg Experimental Academy of Dance. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της, εργάστηκε στο Φεστιβάλ Όπερας του Salzburg, όπου επελέγη από τον Paul Blackman για να λάβει μέρος στην παράσταση Intolleranza. Εργάζεται επίσης ως freelancer, έχοντας παρουσιάσει την πρώτη solo παράστασή της στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το 2022, και το ντουέτο Let Me Tell You Something στο Φεστιβάλ της Ρόδου το 2022. Έχει συμβάλλει σε πολυάριθμες παραγωγές που παρουσιάστηκαν στο SEAD και έχει συνεργαστεί με πλειάδα χορογράφων. Φέτος εργάστηκε στην Όπερα του Salzburg υπό τη διεύθυνση του Romeo Castellucci.

 

ΜΠΟΛΕΡΟ

Η δεύτερη παράσταση είχε ως τίτλο «ΜΠΟΛΕΡΟ». Ο αναγνωρίσιμος ρυθμός του μπολερό εμπνέει μουσικούς και χορογράφους εδώ και αιώνες. Στη χορογραφία του Αντώνη Φωνιαδάκη, ο λιτός αλλά εμμονικά επαναλαμβανόμενος ρυθμός της μουσικής του Ravel λειτουργεί ως κάθετος παλλόμενος πομπός που δονεί κυριολεκτικά και μεταφορικά τους χορευτές, σε μία σωματική αλλά και πνευματική μάχη αντοχής στην διάρκεια του έργου.

Τοποθετημένοι πάνω στη λεπτή παλλόμενη μεμβράνη των τραμπολίνων οι χορευτές, ισορροπώντας στην αστάθεια της κάθετης κίνησης, κυριολεκτικά δαμάζουν τον επαναληπτικό ρυθμό του Μπολερό που αρχίζει να εξαπλώνει την υπνωτιστική του επίδραση, συνδέοντας τους σε μία συλλογική έκσταση και κάθαρση.

● Ερμηνεία: Γαβριέλα Αντωνοπούλου, Εύη Οικονόμου, Άρτεμις Σταμούλη, Στεφανία Σωτηροπούλου, Μαργαρίτα Τοντισάκη.
● Χορογραφία: Αντώνης Φωνιαδάκης.
● Κοστούμια: Aναστάσιος Σοφρωνίου.
● Μουσική: Bolero (Maurice Ravel).
● Οργάνωση & εκτέλεση παραγωγής: Goodheart Productions

Λίγα λόγια για τον Αντώνη Φωνιαδάκη…

Ο Αντώνης Φωνιαδάκης σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Χορού και με την υποτροφία Maria Callas στο Rudra Béjart Lausanne μέχρι το 1994. Στη συνέχεια χόρεψε για το Béjart Ballet Lausanne, το Lyon Opera Ballet και το Saburo Teshigawaraed. Από το 2003, δημιουργεί ως ελεύθερος επαγγελματίας χορογραφίες για διακεκριμένες ομάδες χορού παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων η Compañía Nacional de Danza της Ισπανίας, το Royal New Zealand Ballet, η Martha Graham Dance Company, το Théâtre des Champs-Élysées, η Staatsoper Hannover, η Rambert Dance Company του Λονδίνου, το Lyon Opera Ballet, το Philadelphia Ballet και η Sydney Dance Company. Το 2003, ίδρυσε στη Λυών τη δική του ομάδα χορού, Apotosoma-Andonis Foniadakis, με την οποία έχει πραγματοποιήσει επτά ολοκληρωμένες παραγωγές μέχρι σήμερα. Το 2012 τιμήθηκε με το βραβείο Danza and Danza «Καλύτερης Χορογραφίας 2012» στην Ιταλία, για τη δημιουργία Les Noces που παρουσιάστηκε από την ομάδα Maggio Danza στο Μπαλέτο της Φλωρεντίας και το 2018 με το βραβείο Καλύτερης Χορογραφίας από την Ένωση Ελληνικών Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών για τη δημιουργία του Γαλαξίας, την πρώτη συμπαραγωγή μεταξύ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του Εθνικού Θεάτρου. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Μπαλέτου της Λυρικής Σκηνής από το 2016 έως το 2018. Έχει συνεργαστεί ως συντονιστής κινήσεων για την ταινία Noah του Darren Aronofsky. Εκτός από τη χορογραφία και την ερμηνεία, διδάσκει σεμινάρια που βασίζονται στην προσωπική του τεχνική χορού.

ΦΩΤΟ – ΒΙΝΤΕΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΕΛΗΣ.

Προηγούμενο άρθροΑποκατάσταση της κυκλοφορίας σε νέα και παλαιά Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου
Επόμενο άρθροΧορήγηση μόνιμων θέσεων πωλητών λαϊκής αγοράς από το Δήμο Τρίπολης