Ένας πρώτος απολογισμός για το 20ο διεθνές φεστιβάλ χορού Καλαμάτας

Η επετειακή 20η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας συμπύκνωνε όλα εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουν αναδείξει σε Ελλάδα και εξωτερικό το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Ξεχωριστές παραστάσεις με ομάδες χορού υψηλότατου επιπέδου και διαφορετικό χαρακτηριστικό ιδίωμα η καθεμία, κατάμεστες αίθουσες και λίστες αναμονής, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και την ενεργή και διαδραστική συμμετοχή της πόλης και των κατοίκων της. Με λίγα λόγια το 20ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ανοιχτό, φιλόξενο και ενδιαφέρον, μέσα από το σύγχρονο χορό απευθύνθηκε σε όλους –επαγγελματίες του χορού, σπουδαστές, ερασιτέχνες και κοινό. 

 
Η παρουσία του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κώστα Τασούλα, στην εναρκτήρια παράσταση και ως έμπρακτη έκφραση της θέλησης της Πολιτείας να βρεθεί τρόπος να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του Φεστιβάλ, ως ξεχωριστής και ιδιαίτερης ελληνικής συνεισφοράς στο διεθνές καλλιτεχνικό και πολιτιστικό τοπίο και στη χώρα, μαζί με την αποφασιστικότητα της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας, για τη συνέχιση του επιτυχημένου θεσμού, υπήρξαν από τα πιο αισιόδοξα μηνύματα ότι το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο κατώφλι της τρίτης του δεκαετίας και παρ΄ όλες τις δύσκολες συνθήκες, θα βρει τον τρόπο να πορευθεί με αξιώσεις και στα χρόνια που έρχονται. 
 
Η διεθνής του αναγνώριση και  εκτίμηση, για μία ακόμη φορά οδήγησε τον ελληνικό και ξένο τύπο να αναφερθεί και να παρουσιάσει εκτενώς και με πολύ θετικά λόγια τόσο το ίδιο το Φεστιβάλ και τα χαρακτηριστικά του στο πέρασμα των χρόνων, όσο και το πρόγραμμά του 20ου Φεστιβάλ, τους χορογράφους και τις ομάδες που παρουσίασε. Για δεύτερη κατά σειρά χρονιά το τηλεοπτικό κανάλι Euronews, με έδρα τη Γαλλία και δυνητικό κοινό 500 εκατομμυρίων τηλεθεατών συνεισέφερε στην ακόμη μεγαλύτερη δημοσιότητα του Φεστιβάλ με τηλεοπτικές συνεντεύξεις και παρουσιάσεις σε 13 γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, πορτογαλικά, ιταλικά, ουγγρικά, αραβικά, περσικά, ρωσικά, τούρκικα, ουκρανικά), αλλά και παρουσίαση στην ιστοσελίδα του -και στις 13 γλώσσες-, την οποία επισκέπτονται περισσότεροι από 6 εκατομμύρια μοναδικοί  χρήστες. 
 
Συνολικά στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας και το Αμφιθέατρο του Κάστρου το 20ό Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας παρουσίασε 14 παραστάσεις, από 6 ομάδες χορού και 4 εργαστήρια, οι οποίες προέρχονταν από τις χώρες: Ολλανδία (χορογράφοι από Τσεχία, Σουηδία, Αγγλία, Ισπανία), Γαλλία και Τουρκία, Βέλγιο και Παλαιστίνη, Δανία, Ελλάδα, καταδεικνύοντας τόσο τις τομές όσο και τη συνέχεια των αισθητικών πειραματισμών της χορευτικής τέχνης. Μία, όπως πάντα συνειδητή επιλογή, που οδηγεί στην παρουσίαση εκπροσώπων απολύτως διαφορετικών χορευτικών ιδιωμάτων με ιδιαίτερη έμφαση στο απάνθισμα μιας πολυμορφίας αισθητικών προτάσεων, τάσεων και σύγχρονων κοινωνικών προβληματισμών και θεματολογίας. 
 
Το 20ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας  επεδίωξε  ιδιαίτερα με τον προγραμματισμό του και πέτυχε σε πολλά επίπεδα το άνοιγμά του στο δημόσιο χώρο της πόλης και στους κατοίκους της. Η πόλη της Καλαμάτας ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση/πρόκληση και τόσο η νεότατη γενιά της (παιδιά 4ης-6ης Δημοτικού)   όσο και μεγαλύτεροι αλλά και ηλικιωμένοι κάτοικοί της συμμετείχαν με διάφορους τρόπους στα δύο ξεχωριστά εργαστήρια: What if και On the Road.
Το Εργαστήριο What if/Σκυτάλη με το σκεπτικό ότι η “Σκυτάλη” πρέπει να περνά από χέρι σε χέρι και να φτάνει έως και τους νεώτερους αυτής της πόλης προσκάλεσε παιδιά σε ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό παιχνίδι φαντασίας, κίνησης και γνώσης, που κατέληξε σε μία ανοικτή για όλους παράσταση στο κατάμεστο Στούντιο του Μεγάρου Χορού,  μαζί με επαγγελματίες χορευτές της Σχολής Χορού “Ραλλού Μάνου” και σπουδαστές, όπου παρουσίασαν τα αποτελέσματα της δουλειάς που καθοδήγησαν η Πηνελόπη Ηλιάσκου από το Κέντρο Χορού Ντάνκαν και η χορογράφος Πωλίνα Κρεμαστά από την ομάδα χορού Creo.
Διαφορετικό και πολυεπίπεδο ήταν το συλλογικό χορογραφικό εργαστήρι που καθοδήγησε ο Σύνδεσμος Χορού (χορογράφοι Βάσω Γιαννακοπούλου, Ίρις Κάραγιαν, Μαρία Κολιοπούλου, Μέντη Μέγα, Μαριέλλα Νέστορα, Κατερίνα Σκιαδά)  το οποίο και περιηγήθηκε το ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας και με τη συνδρομή κατοίκων της πόλης επισήμανε “κρυμμένες” γωνιές, ανέδειξε αναμνήσεις και σύγχρονες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ενέπλεξε σε ένα παιχνίδι δημιουργίας πολλούς και διαφορετικούς χώρους, συλλόγους και μεμονωμένους Καλαματιανούς (από τους ηλικιωμένους οργανοπαίκτες έως τους επαγγελματίες της πόλης, τους μουσικούς της Φιλαρμονικής, τους γλύπτες από το Καλλιτεχνικό Στέκι και τόσους άλλους)  που δέχθηκαν να συμμετέχουν και να “αποκαλύψουν” τη δική τους πόλη και τους οποίους το 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ευχαριστεί θερμά για τη συμμετοχή τους. 
Επιπλέον, το επετειακό 20ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επέλεξε να προσφέρει υψηλότατου επιπέδου εκπαιδευτικά σεμινάρια στους επαγγελματίες του χορού με την Ισπανίδα χορεύτρια, χορογράφο και δασκάλα Μάρτα Κορονάντο, η οποία συνδιευθύνει τα προγράμματα αποφοίτησης του ρεπερτορίου των Rosas στην P.A.R.T.S.  και διδάσκει σε πολλές μεγάλες σχολές ανά την Ευρώπη και επιπλέον τη Βελγίδα δραματουργό Χίλντεγαρτ Ντε Βέεστ που συνεργάζεται με χορογράφους όπως ο Αλαίν Πλατέλ, ο Κουν Ωγιουστέινεν  και ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι αλλά και μεγάλα ευρωπαϊκά θέατρα για να διδάξει ένα εργαστήρι δραματουργίας σε χορογράφους, δραματουργούς αλλά και θεωρητικούς του χορού, σκηνοθέτες, δραματουργούς θεάτρου και περφόρμανς, οι οποίοι και επιδοτήθηκαν από το 20ο επετειακό Φεστιβάλ με υποτροφίες για την παρακολούθησή του. 
 
 Το Φεστιβάλ σήκωσε αυλαία στο Μέγαρο Χορού με την  παράσταση του παγκοσμίως γνωστού σχήματος από την Ολλανδία, Nederlands Dans Theater 2 σε μια συνάντηση με την υψηλή τεχνική, την εκφραστικότητα, την ποιητικότητα το οποίο συνάρπασε το κοινό με τις τέσσερεις διαφορετικές χορογραφίες του,  συνέχισε με το σόλο sakınan göze çöp batar (τούρκικη παροιμία που σημαίνει «το μάτι που θα προστατέψεις είναι αυτό που θα πληγωθεί») του Γάλλου Κριστιάν Ριζό, που ερμήνευσε ο Τούρκος χορευτής Κερέμ Γκελεμπέκ, το οποίο είναι μια χορευτική σπουδή στην εξορία, εσωτερική και εξωτερική. Ακολούθησε το έργο Badke, στο Κάστρο, ένα εξαιρετικό παράδειγμα συνεργασίας Βέλγων και Παλαιστινίων καλλιτεχνών, το οποίο μέσα από την ακατάβλητη χορογραφία του και τη θεματολογία του συγκίνησε και παρέσυρε σε χορευτικούς ρυθμούς οικείους τους θεατές,  ενώ τα εξατμιζόμενα τοπία Evaporated Landscapes της Δανέζας Μέττε Ίνγκβαρτσεν ανέδειξαν μία τελείως διαφορετική χορογραφική ματιά με πρωταγωνιστές μετέωρες, αέναα εξανεμιζόμενες και ανασυγκροτούμενες, ρευστές εκφάνσεις της ύλης. Η Πατρίσια Απέργη με τους Αερίτες και το έργο της “Πλάνητες” μας μίλησε με ευρηματικότητα και δυνατές σκηνές για τους πολίτες του κόσμου, τους ταξιδιώτες, τους μετανάστες, τους πρόσφυγες, τους «ξένους», τους Άλλους, εμβαθύνοντας στις έννοιες της περιπλάνησης, της αναζήτησης ενός καλύτερου αύριο, της πρόσμιξης, της ανταλλαγής, της ενσωμάτωσης, της ένταξης, ενώ η Πετρόσουπα -έργο γέννημα-θρέμμα της Καλαμάτας- του συνθέτη Στάθη Γυφτάκη, της Λιλλυς Τριαντάρη, της Αιμιλίας Μπαντούνα με τα παιδιά της Μπλε Τελείας και του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, σε σκηνοθεσία-χορογραφία της ομάδας sinequanon άφησε στο πέρασμά του την ευωδιά της χαράς και της αισιοδοξίας που γεννούν η συνεργασία και η συλλογική δουλειά!
 
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι φέτος στις παράλληλες εκδηλώσεις το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας, στην Καλαμάτα και ξενάγησε κατοίκους και επισκέπτες σε Χορούς Μυθικούς (αρχαιολογική έκθεση)  και Χορούς Σύγχρονους (Προβολές από το Αρχείο του Κέντρου Χορού Καλαμάτας και προβολές χορογραφικού υλικού των ομάδων που συμμετέχουν στα εργαστήρια χορογραφίας), δίνοντας την ευκαιρία σε μαθήτριες της Δημοτικής Σχολής Χορού της πόλης να καλωσορίσουν τους επισκέπτες της έκθεσης με μία σύντομη χορογραφία της Κατερίνας Κασιούμη και με ένα λουλούδι στο χέρι να αποδείξουν πως η Καλαμάτα, πόλη του χορού, εκτός από το Φεστιβάλ της επιμελείται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους την καλλιτεχνική παιδεία των νεώτερων γενιών, καθ΄  όλη τη διάρκεια του έτους. Η ανταπόκριση του κοινού υπήρξε θερμότατη και στις προγραμματισμένες δράσεις στο Μουσείο συμμετείχαν συνολικά περίπου τριακόσια άτομα. Καταγράφηκε μάλιστα διπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσηνίας, σε σχέση με την ίδια περίοδο της περσινής χρονιάς.    Η δημιουργική αυτή σύμπραξη πάνω από όλα έδωσε την ευκαιρία στους δυο φορείς να συνομιλήσουν ουσιαστικά, να ανταλλάξουν απόψεις, να γεμίσουν καινούριες εμπειρίες, να γεννήσουν δυνατές φιλίες και τελικά να συνυπάρξουν αρμονικά στον ίδιο χώρο με κοινό όραμα και αστείρευτη ενέργεια για νέα δημιουργία. Μία πολύτιμη συνεργασία που και οι δύο φορείς θέλουν να συνεχιστεί και στο μέλλον.
 
 
Σβήνοντας τα 20 του κεράκια, και με 20 πολύ όμορφα χρόνια αδιάλειπτης δημιουργίας στο ενεργητικό του, χρόνια πείρας και γνώσεων, το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, γνωρίζει καλά τα προβλήματα και τις δυσκολίες των καιρών, όμως αντιμετωπίζει με αισιοδοξία και πίστη το μέλλον, εύχεται να ξεπεραστούν έγκαιρα όλα τα εμπόδια και δημιουργικά να ανοίξει ένας νέος κύκλος προβληματισμού και προγραμματισμού που θα οδηγήσουν στην εξέλιξή του και κατ΄αρχήν στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Σκέψεις και προτάσεις υπάρχουν πολλές. Πολύ περισσότερο τώρα, που η ύπαρξη και του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας προσφέρει αυξημένες δυνατότητες για πολυποίκιλες δημιουργικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια όλου του έτους.  
 
 
Στο 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας παρέστησαν ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κώστας Τασούλας, οι Βουλευτές Μεσσηνίας κ.κ. Δημήτρης Σαμπαζιώτης και Θανάσης Πετράκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας κ. Γιάννης Αργυράκης, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Ε. Νίκας, οι Δήμαρχοι Μεσσήνης Στ. Αναστασόπουλος, Πύλου – Νέστορος Δ. Καφαντάρης, και Δυτικής Μάνης Δ. Γιαννημάρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας κ. Α. Τουρκολιάς, ο πρώην Πρόεδρος του Συνασπισμού κ. Ν. Κωνσταντόπουλος, ο κ. Σταύρος Μπένος πρώην Δήμαρχος Καλαμάτας και Υπουργός Πολιτισμού, Πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών  “Διάζωμα”, οι πρώην Δήμαρχοι Καλαμάτας κ.κ. Π.Κουμάντος, Χρ. Μαλαπάνης, ο πρώην Δήμαρχος Ανδρούσας Μένης Παπαδόπουλος, οι Επικεφαλής Μειοψηφίας, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Καλαμάτας, ο Πρόεδρος του ΑΤΕΙ Καλαμάτας κ. Δημήτρης Βελισσαρίου, ο Αστυνομικός Διευθυντής Μητρόπουλος Αδαμάντιος, ο Αερολιμενάρχης Δημήτρης Μανδηλάρης, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής κ. Παναγιώτης Μούτογλης, οι επιχειρηματίες:  κα Βίκυ Καρέλια, κ. Φώτης Καλτσίδης, κ. Κώστας Παπαδημητρίου, κ. Δημήτρης Μανιατάκης, κ. Νικόλαος Κατσικερός, κ. Τσαβολάκης, κ. Ξυγκώρος, κ. Νικήτας Κάρτσωνας, κ. Καρούμπαλης, κ. Γιώργος Γκούμας, κα Παναγιώτα Καραμπάτου, ο Πρόεδρος κ. Νίκος Μπασακίδης και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Κοινωφελούς Επιχείρησης ΦΑΡΙΣ, οι διευθυντές των υπηρεσιών, συνεργάτες και χορηγοί του Δήμου Καλαμάτας, δημοσιογράφοι και ιδιοκτήτες των τοπικών ΜΜΕ  καθώς και διευθυντές και προϊστάμενοι δημοσίων υπηρεσιών.
 
Η κ. Τούλα Ανδριοπούλου Δωρητής του ΔΙΚΕΧΟ.
 
Ο Πρέσβης του Βελγίου στην Αθήνα κος Marck Van Den Reeck, o Επιτετραμμένος της Βασιλικής Ολλανδικής Πρεσβείας κ. Robert Jan Sieben, η Υπεύθυνη Τύπου, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού κ. Μάρθα Τριανταφύλλου. 
 
 
Από το χώρο των Γραμμάτων, του Πολιτισμού και των Τεχνών διακρίναμε:
Τον εικαστικό Μάριο Σπηλιωτόπουλο Πρύτανη της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, τον  κ. Θανάση Θεοδωρόπουλο Πρόεδρο του ΔΣ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Γιώργο Κουρουπό, τον συνθέτη και Καθηγητή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο Δημήτρη Μαραγκόπουλο,  τον συγγραφέα και Ακαδημαϊκό Θανάση Βαλτινό, τον Καθηγητή ΕΜΠ Γιώργο Βέη, τον εικαστικό και ομότιμο Καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Γιάννη Ψυχοπαίδη, τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Λυκείου Ελληνίδων Αθηνών Λευτέρη Δρανδάκη, την Στέλλα Αγγελέτου και την Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, την Κασσιανή Μπένου από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, την Κατρίν Βελισσάρη, τέως Διευθύντρια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, τον Χρήστο Λάζο Ιστορικό-Ερευνητή πρώην Διευθυντή του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, την ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου, την ποιήτρια και μεταφράστρια Ρίτα Σιμαντώβ, τους σκηνοθέτες Σταύρο Τσακίρη και Διαμαντή Λεβεντάκο, τον Έκτορα Τσατσούλη Πολιτιστικό Διαχειριστή, τον συνθέτη  Στάθη Γυφτάκη, την μουσικό -τραγουδίστρια Σαββίνα Γιαννάτου, τον ηθοποιό Γιάννη Δρίτσα, την αφηγήτρια Λίλλυ Τριαντάρη, την εικαστικό Αιμιλία Μπαντούνα, την γραφίστα Βάσω Αβραμοπούλου, τον τζαζίστα Κώστα Γιαξόγλου, τη συγγραφέα Στέλλα Παναγιωτοπούλου.
Τον κ. Τάκη Αναστόπουλο πρώην Διευθυντή Ευρωπαϊκής Επιτροπής της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες και την κ. Λουΐζα  Αναστοπούλου Στέλεχος Ευρωπαϊκής Επιτροπής της ΕΕ,   τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εικαστικού Τομέα της ΦΑΡΙΣ Παναγιώτη Λαμπρινίδη, τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου της Φάρις  Διονύση Μαλλούχο, την Καλλιτεχνική Διευθύντρια της Δημοτικής Σχολής Χορού της Φάρις Κατερίνα Κασιούμη, τους φιλότεχνους Δανάη και Πάνο Μανιά, Καθηγητές από τα τρία Καλλιτεχνικά Σχολεία της Καλαμάτας, ο Πρέδρος κ. Αλέκος Μπουφέας και μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των σπουδαστών στις σχολές της ΦΑΡΙΣ κ.α.
 
Ακόμα διακρίναμε τους χορογράφους, χορευτές, θεωρητικούς και καθηγητές χορού: Πηνελόπη Ηλιάσκου, Δανάη Θεοδωρίδου, Φανή Βαφειαδάκη, Μαρία Γαζή, Μάρω Παππά, Καίτη Παυλή, Έλενα Βακαλοπούλου, Μάρω Μαρμαρινού, Πωλίνα Κρεμαστά, Στεριανή Τσιντζιλώνη, Εύα Καπάζογλου, Εριφίλη Εφραιμίδου, Τίνα Παπανικολάου, Σάνια Στριμπάκου, Ιωάννα Αποστόλου, Νανώ Κατσούδα, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Νίκο Δραγώνα, Ναυσικά Πέππα-Τριαντάρη, Ίριδα Κάραγιαν, Βάσω Γιαννακοπούλου, Μαρία Κολιοπούλου, Μέντη Μέγα, Κατερίνα Σκιαδά, Μαριέλλα Νέστορα, Πατρίσια Απέργη, Φρόσω Τρούσα, Λίλη Tράστα, Έλενα Σταυροπούλου, Λίλα Βλασερού, Σία Σουρέλου, Δημήτρη Σωτηρίου, Καλλιόπη Σφήκα, Γιώργο Μάτσκαρη, Ηλία Χατζηγεωργίου, Νώντα Δαμόπουλο, Δημόκριτο Σηφάκη, Κωνσταντίνο Ρίζο, Κωνσταντίνο Παπανικολάου  κ. α.
 
Επίσης παρακολούθησαν παραστάσεις, εκτός από τους δημοσιογράφους των ΜΜΕ της Καλαμάτας και  οι δημοσιογράφοι και κριτικοί χορού:
 
Γιώργος Μητρόπουλος, Euronews Channel 
Μόνικα Παπαδάτου, Euronews Channel
Δημήτρης Τρίκας, ΝΕΡΙΤ
Βένα Γεωργακοπούλου, Εφημερίδα των Συντακτών
Σάντρα Βούλγαρη, Καθημερινή
Μαρία Κατσουνάκη, Καθημερινή
Γιώργος Σαρηγιάννης, To Tetarto Koudouni
Τζωρτζίνα Κακουδάκη, Επίλογος, Popaganda
Μίρκα Ψαροπούλου, Κριτικός Maties ston Xoro
Δέσποινα Ψάλλη, Κριτικός Dancepress
Χρήστος Πολυμενάκος, Πολίτης Κύπρου
 
 
 
 
 
Το 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας υποστήριξαν οι:
 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
INSTITUT FRANÇAIS
ΦΛΑΜΑΝΔΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
 
ΤΟΥΛΑ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΥ
 
ELITE CITY RESORT
PHARAE PALACE HOTEL
 
Συνεργάτες Επικοινωνίας
 
Culturenow.gr   Click@life.gr   Ελculture.gr
Monopoli.gr   Dancepress.gr     Dancetheater.gr
Popaganda.gr      Beton7 ArtRadio
 
 
To Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας ευχαριστεί
/ το ΚΤΗΜΑ ΔΕΡΕΣΚΟΥ Α.Ε.
/ την Εταιρεία ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ – Προϊόντα Μεσσηνιακής Γαστρονομίας
/ την Οινοποιία ΟΙΝΟΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗ Α.Ε.
/ την Οινοποιία ΤΣΑΒΟΛΑΚΗ – BIOVIN
/ την Ποτοποιία ΚΑΛΛΙΚΟΥΝΗ
/ το Παστέλι Ζευγολατιού ΚΑΠΑ ΕΥΜΕΛΕΙΝ
/ την Παστελοποιία ΑΦΟΙ Ι. ΛΑΜΠΟΥ
/ την Παστελοποιία «TO ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟ» ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ – ΝΤΕΚΕΛΕΣ Ο.Ε.
/ την AGREXPO Α.Ε.
/ το «ΑΕΝΑΟΝ» EΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΑΡΘΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ – ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΗΣ Α.Ε.
/ την Εταιρεία ΣΙΑΜΠΗΣ Π. ΒΑΣΙΛΗΣ
/ τα ξενοδοχεία PHARAE PALACE / ELITE / ELEKTRA / REX / FOTINI
 
Επίσης, ευχαριστούμε θερμά
/ τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης για το Εργαστήρι Δραματουργίας:
Κάτια Αρφαρά, Κλημεντίνη Βουνελάκη, Πηνελόπη Ηλιάσκου
/ τον Tάκη και τη Λουίζα Αναστοπούλου
/ το Ελληνικό Φεστιβάλ
/ τον Αλέξανδρο Ζαφειρίου και την Εύα Καπάζογλου
/ τον Διονύση Μαλλούχο
/ την Τίνα Παπανικολάου
/ τον Τάκη Χατζόπουλο – Cinetic
/ το Εστιατόριο του Ναυτικού Ομίλου Καλαμάτας (Ν.Ο.Κ.)
/ τους εθελοντές του Φεστιβάλ.
 
Τέλος, ευχαριστούμε όλους τους φίλους που με οποιονδήποτε τρόπο βρίσκονται κοντά μας
 



Προηγούμενο άρθροΜειώστε τώρα τους φόρους για να μην εκτροχιαστεί το πρόγραμμα δημοσιονομικής σταθερότητας διαμηνύει στην κυβέρνηση ο Α. Λυκουρέντζος μαζί με άλλους πέντε γαλάζιους βουλευτές
Επόμενο άρθροΤζανετέα : ο καταρροϊκός πυρετός δεν θα έχει επίπτωση στην πληρωμή εξισωτικής αποζημίωσης των μετακινούμενων κτηνοτρόφων.