Παίζουμε Bowling ..όχι Bullying: Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα στην Τρίπολη

Στο πλαίσιο των δράσεων για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, θα παρουσιάσει το Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα “Παίζουμε Bowling…….όχι Bullying” για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό, την Τετάρτη 7 Μαΐου 2014 και ώρα 18:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 7oυ Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης. Τα Θεατροπαιδαγωγικά Προγράμματα έχουν έντονα τα χαρακτηριστικά του αλληλοεπιδραστικού θεάτρου,δηλαδή ενός θεάτρου όπου ο θεατής μπορεί και παρεμβαίνει στη δράση.

 
Το πρόγραμμα “Παίζουμε Bowling…….όχι Bullying” στοχεύει, μέσω του ενεργητικού και βιωματικού χαρακτήρα του, να ενισχύσει την ικανότητα για ενσυναίσθηση της κατάστασης του σχολικού εκφοβισμού και να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους χειρισμού του φαινομένου. Πρόκειται για μια διαφορετική προσέγγιση του προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού, σε επίπεδο κατανόησης και παρέμβασης, που επικεντρώνεται στην ενεργό εμπλοκή των συμμετεχόντων.
 
Μετά το τέλος της παρουσίασης θα ακολουθήσουν σύντομες εισηγήσεις σχετικά με τις δυνατότητες αξιοποίησης του Θεάτρου στην εκπαίδευση, καθώς και συζήτηση. Εμψυχώτρια-συντονίστρια θα είναι η Επικ. Καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Ζώνιου Χριστίνα η οποία συμμετέχει συμβουλευτικά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος
 
Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής μέρη: α) εισαγωγή-ενεργοποίηση: οι θεατροπαιδαγωγοί έχουν σχεδιάσει και εφαρμόζουν
μια σειρά από θεατρικές ασκήσεις και παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης, επικοινωνίας και σωματικής έκφρασης. β) δημιουργική εμπλοκή-διερεύνηση: με κάποιο αρχικό ερέθισμα (φωτογραφία, ποίημα, απόσπασμα από εφημερίδα, τραγούδι κ.ά.) οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διερευνήσουν το θέμα του bullying και τις επί μέρους διαστάσεις του. Πρόκειται για το θέμα που διαπραγματεύεται η παράσταση που θα ακολουθήσει. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια καταιγισμού ιδεών, δυναμικών εικόνων, σύντομων αυτοσχεδιασμών ή παιχνιδιών ρόλων και άλλων τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος (διάδρομος συνείδησης, ανίχνευση σκέψης, παγωμένη εικόνα κ.ά.). γ) η παράσταση: στη συνέχεια η Θεατρική Ομάδα θα δώσει τη δική της σύντομη παράσταση.
 
Η παράσταση είναι δομημένη με συγκεκριμένες σκηνές και συγκεκριμένους κρίσιμους διάλογους αλλά διατηρεί έντονα στοιχεία αυτοσχεδιασμού. Η παράσταση τελειώνει χωρίς να δίνει απάντηση-λύση στα κρίσιμα ερωτήματα ή διλήμματα του ήρωα. δ) εμβάθυνση στους χαρακτήρες: στο τέλος της παράστασης οι θεατές έχουν την ευκαιρία να «ανακρίνουν» τους χαρακτήρες και να εμβαθύνουν στις καταστάσεις και τις αιτίες που προκαλούν τις συγκεκριμένες συμπεριφορές τους. ε) Θέατρο Φόρουμ: η παράσταση θα ξαναπαιχτεί αλλά αυτή τη φορά οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να σταματήσουν τη δράση, να αντικαταστήσουν τον κύριο χαρακτήρα (πρωταγωνιστή) και να προσπαθήσουν να οδηγήσουν την ιστορία σε ένα διαφορετικό τέλος. Έχουν δηλαδή την ευκαιρία να προτείνουν τη δική τους λύση. Σε αυτό το μέρος παρεμβαίνει ο «Διαμεσολαβητής-Εμψυχωτής» και συντονίζει τη συζήτηση .
 
στ) αποφόρτιση-ανατροφοδότηση, υλικό: η Θεατρική Ομάδα οδηγεί τους θεατές με απλά παιγνίδια στην αποφόρτιση, μεθοδεύει την καταγραφή εντυπώσεων και σχολίων των εκπαιδευτικών για την όλη διαδικασία και το Πρόγραμμα και δίνει υλικό για τον εκπαιδευτικό με δραστηριότητες που αυτός μπορεί να αξιοποιήσει στη συνέχεια στο πλαίσιο των δράσεων του Δικτύου κατά της Σχολικής Βίας. Η συνάντηση θα κλείσει με την Αξιολόγηση του προγράμματος – Συζήτηση που μπορούν να παρακολουθήσουν, προκειμένου να ενημερωθούν και όσοι γονείς επιθυμούν χωρίς να διαταραχτεί η υλοποίηση του προγράμματος.



Προηγούμενο άρθροΥποψήφιοι ευρωβουλευτές της “Ελιάς” το Σαββατοκύριακο στην Τρίπολη
Επόμενο άρθροΚατσάς στη ΔΡΤ 91,5: «Η μόνη φιλολαϊκή λύση είναι…εκτός ευρωζώνης!» (ήχος)