Οι πανελλαδικές πέθαναν, ζήτω οι πανελλαδικές!!

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες, για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σηματοδοτούν το χτίσιμο ενός ακόμα πιο σκληρού, ταξικού και ανταγωνιστικού σχολείου, ενός Λυκείου – φροντιστήριο. Ενός σχολείου της μονομέρειας και της πρόωρης εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα αντικείμενα με προσανατολισμό καθαρά στην επιλογή σχολής.

Όλα αυτά σε αντίθεση με την ανάγκη και τη δυνατότητα της εποχής μας για γενίκευση της ολόπλευρης γενικής μόρφωσης, της αναγκαιότητας το σχολείο να συμβάλει στη δημιουργία στέρεης γνωστικής βάσης αλλά και προσωπικότητας, στοιχεία τα οποία θα αποτελούν «προίκα» για κάθε νέο άνθρωπο στην μετέπειτα πορεία της ζωής του.



Τα επιχειρήματα για δήθεν «ελάφρυνση» του Λυκείου, για επαναπροσδιορισμό του ρόλου του και του μορφωτικού του περιεχομένου μόνο ως ανέκδοτο μπορούν να ακουστούν, αφού όλες οι αλλαγές προσανατολίζονται ακριβώς στο αντίθετο.

Με βάση το προσχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα, στη Γ’ Λυκείου εισάγονται όχι μια αλλά δυο Πανελλαδικού τύπου δοκιμασίες (εξετάσεις Γενάρη και γραπτή εργασία πανελλαδικού τύπου για κάθε μάθημα) μαζί με τις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου.Ταυτόχρονα στο βαθμό της πρόσβασης θα μετράει και ο βαθμός του απολυτηρίου, που κάθε χρόνο θα αυξάνεται η βαρύτητά του.

Αποτελεί πρόκληση για τις λαϊκές οικογένειες, που κάθε χρόνο βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη για την προετοιμασία των παιδιών τους για τις εξετάσεις, να ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι καταργούνται οι Πανελλαδικές και ότι θα μειωθούν τα φροντιστήρια μ’ αυτόν τον τρόπο.  Η πρόκληση αυτή γίνεται ακόμα πιο εξοργιστική, όταν για μια ακόμα χρόνια δεν προβλέπεται Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία.

Την ίδια στιγμή το προσχέδιο προβλέπει τη συρρίκνωση σχεδόν στο μισό των μαθημάτων, αποψιλώνοντας την όποια γενική μόρφωση είχε απομείνει στο Λύκειο, σταματώντας την στην Α’ τάξη. Στη Β’ τάξη θα διδάσκεται ένας μικρός αριθμός μαθημάτων, ενώ η Γ’ τάξη θα μεταμορφωθεί σε ένα φροντιστήριο ουσιαστικά τεσσάρων μαθημάτων!

Η υποκρισία της κυβέρνησηςγια την αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου βέβαια αποκαλύπτεται σε όλη της τη διάσταση για όσα παιδιά δεν επιθυμούν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά, εκτός από τη Γλώσσα, θα επιλέγουν 3  επιπλέον μαθήματα, όποια επιθυμούν, που θα δίνουν εξετάσεις για το απολυτήριο!

Οι περικοπές των μαθημάτων στη Β’ και Γ’ τάξη θα οδηγήσει σε νέες συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Σε επιπλέον περικοπές και κινητικότητα.

Να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο!

Θα μας βρουν απέναντί τους!!

Δυναμώνουμε τον αγώνα για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, για ένα σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και δυνατοτήτων, για σύγχρονη μόρφωση, που θα δίνεται σε όλα τα παιδιά.

Μέσα από τα  σωματεία μας παλεύουμε:

  • Για μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Άμεση κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.
  • Για μείωση του αριθμού των μαθητών σε 20 στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις.
  • Ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
  • Για να εξασφαλιστεί σύγχρονη κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή, επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
  • Να ξεκινήσει ΑΜΕΣΑ η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια και η Πρόσθετη Διδακτική στήριξη στα Λύκεια με όλες τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Να μη δίνεται ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των μαθητών και τη λειτουργία του σχολείου.
  • Για να δοθεί ένα δωρεάν γεύμα σε όλους τους μαθητές με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Να υπάρχει δωρεάν μεταφορά για όλους τους μαθητές.

ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ

 Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι                                                                                       Τρίπολη, 1 Σεπτέμβρη 2017

Καλή σχολική χρονιά! Με δύναμη, δημιουργικότητα, υγεία και δυναμικούς αγώνες!

Η νέα σχολική χρονιά φέρνει μαζί της την ελπίδα και την αισιοδοξία, αλλά και την ανάγκη να παλέψουμε για τη ζωή που αξίζει σε εμάς, στις οικογένειές μας, στους μαθητές μας.

Η πραγματικότητα που ζούμε είναι λίγο-πολύ γνωστή.

ΕΝΦΙΑ και κάθε λογής χαράτσια πάνω από το κεφάλι μας, πλειστηριασμοί, μηδενικοί διορισμοί στην Εκπαίδευση, σχέδια για την αναμόρφωση του Λυκείου (“Νέο Λύκειο”) σε ακόμα πιο ταξική κατεύθυνση, τμήματα πολυπληθή, σχολεία με ελλιπή χρηματοδότηση, συνεχείς πιέσεις για συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων, κατηργημένοι Τομείς και Ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, αγωνία για εκατοντάδες συναδέλφους (μόνιμους και αναπληρωτές) για το αν και πού θα εργαστούν φέτος (και σε πόσα σχολεία).

Σε αυτό το αντιλαϊκό και αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο, έρχεται για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση και με το “Χρονοδιάγραμμα εργασιών για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς” και:

  • Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποστείλουν κενά την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων, χωρίς να είναι πλήρως γνωστά τα τμήματα στα σχολεία, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές (π.χ. απόφοιτοι που επιθυμούν νέα ειδικότητα από ΕΠΑΛ, μεταγραφές), όταν έγιναν αποσπάσεις συναδέλφων πριν λίγες ημέρες!
  • Προβλέπει ολοκλήρωση των τοποθετήσεων στις 8/9 (!), γεγονός που καθιστά απαγορευτική την τήρηση του Π.Δ. 50 και τον σεβασμό των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Επαναλαμβάνεται το γνωστό σκηνικό (οι περσινές εγκύκλιοι “Φίλη”, ολίγον πιο καμουφλαρισμένες φέτος), με τοποθετήσεις-εξπρές, για να στηριχτεί το επικοινωνιακό παραμύθι της κυβέρνησης του 3ου και του 4ου Μνημονίου, πως “όλα λειτουργούν κανονικά και όλα είναι στη θέση τους“.

Θυμίζουμε επίσης ότι Υπουργείο και Διευθύνσεις εκπαίδευσης, πήραν πέρσι νέα μέτρα για τον περιορισμό των τμημάτων (Υ.Α. για Β’ Ξένη Γλώσσα, καταργήσεις Ειδικοτήτων και Τομέων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές κ.α.), γεγονός που επιβαρύνει αφάνταστα την εκπαιδευτική διαδικασία και τους μαθητές.

Το Νέο Σχολείο που ετοιμάζουν με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε, του ΔΝΤ, του ΣΕΒ και του 3ου Μνημονίου απαιτεί εκπαιδευτικούς χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, αύξηση της κινητικότητας (βλέπε 4ο Μνημόνιο), με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.

Συνάδελφοι δεν πρέπει και δεν μπορούμε να δεχτούμε ως τετελεσμένα όλα τα παραπάνω!

Τις συμπτύξεις, τα 27αρια-28αρια τμήματα, τις μετακινήσεις μαθητών για να μη δημιουργηθεί νέο τμήμα!

Για τη διαδικασία του υπολογισμού των κενών είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα εύλογο χρονικό διάστημα ορισμένων ημερών, ώστε οι συνάδελφοι στα σχολεία να έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα. Θα ενταθεί φέτος το φαινόμενο κενά να αλλάζουν κάθε λίγο και λιγάκι και συνάδελφοι να ταλαιπωρούνται και να δημιουργείται ένα αλαλούμ στα σχολεία  με συναδέλφους που τη μία ημέρα θα έρχονται και την άλλη θα φεύγουν. Είναι ορατό το φαινόμενο συνάδελφοι να έχουν δυσμενέστερες τοποθετήσεις με βάση τα μόριά τους.

Απαιτούμε από τη ΔΙΔΕ Αρκαδίας να τηρήσει το Π.Δ. 50, δηλαδή οι τοποθετήσεις να γίνουν ανά κατηγορία (υπεράριθμοι, διάθεση ΠΥΣΔΕ, αποσπασμένοι, συμπλήρωση ωραρίου), με εύλογο χρόνο για να πραγματοποιηθούν οι αιτήσεις και να εξεταστούν οι ενστάσεις.

Η εργασιακή ασφάλεια, η εργασιακή σταθερότητα, η διαφάνεια στις τοποθετήσεις και στις μετακινήσεις δεν είναι καθόλου γραφειοκρατικού χαρακτήρα ζήτημα. Ο εκπαιδευτικός είναι  βασικός συντελεστής της δημόσιας εκπαίδευσης και η εργασιακή του ανασφάλεια και ομηρία, η ελαστικοποίηση και γενικά  τα εργασιακά του προβλήματα είναι και ΠΡΟΒΛΗΜΑ όλης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς έχει επιπτώσεις στην εκπαιδευτική (παιδαγωγική και διδακτική) διαδικασία.

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Τα κείμενα που φιλοξενούνται στην ενότητα ΑΠΟΨΕΙΣ του παρόντος ιστοχώρου, δημοσιεύονται αυτούσια και εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων τους και όχι της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης ή της ΔΕΠΕ Τρίπολης.

Προηγούμενο άρθροΒ. Αυγουλάς στη ΔΡΤ 91,5: “Μια κοινωνία κρίνεται από την συμπεριφορά της στα άτομα με αναπηρία” (ήχος)
Επόμενο άρθροΟ Παναγιώτης Παπαχρόνης για τη Νύχτα Shock Price στη ΔΡΤ 91,5 (ήχος)