Πετράκος – Δρούγκας: Δεν θέλουμε συνεταιρισμό με το κράτος – τρομοκράτη για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2020 13:13

Επερώτηση προς τον Πρόεδρο του ΠεΣυΠ Μ.Σκαντζό και τον Περιφερειάρχη Π.Νίκα,  κατέθεσε η Περιφερειακή Παράταξη ” ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ” , ζητώντας να μην μετατραπεί το στρατιωτικό αεροδρόμιο Καλαμάτας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων  σε συνεργασία με το Ισραήλ.

Αναλυτικά οι επερωτώντες περιφερειακοί σύμβουλοι Θανάσης Πετράκος και Δημοσθένης Δρούγκας αναφέρουν:



ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΠΕ.ΣΥ.Π. κ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΚΑΝΤΖΟ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ κ. ΠΑΝ. ΝΙΚΑ

 ΘΕΜΑ: «Δεν θέλουμε συνεταιρισμό με το κράτος – τρομοκράτη για το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας»

 κ. Πρόεδρε, κ. Περιφερειάρχη,

Επιλέξαμε να καταθέσουμε αυτή μας την επερώτηση σήμερα 1η Ιουλίου 2020 που το δεύτερο κράτος – τρομοκράτης της περιοχής μας, το Ισραήλ παραβιάζει για μια ακόμη φορά το διεθνές δίκαιο και προχωράει στην προσάρτηση μέρους της Παλαιστινιακής δυτικής όχθης.

κ. Πρόεδρε, κ. Περιφερειάρχη,

Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας στην πρόσφατη επίσκεψή του στο Ισραήλ, αφού ανακοίνωσε ότι νιώθει σαν να βρίσκεται στο σπίτι του, σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα της «Καθημερινής», το οποίο δημοσίευσαν τα τοπικά ΜΜΕ, συμφώνησε σε συνεργασία με το Ισραήλ να δημιουργηθεί διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο πτήσεων στην Καλαμάτα.

Βέβαια ο ίδιος ο κ. πρωθυπουργός στις 19 Οκτωβρίου 2019, στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας είχε ανακοινώσει ότι μέσω σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα θα αναβαθμιστούν οι υποδομές του πολιτικού Αεροδρομίου Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», για να μπορεί να αντιμετωπίσει την πολύ μεγάλη αύξηση των διεθνών επιβατικών πτήσεων.

Είναι σαφές για οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο, και όχι μόνο στους γνώστες, ότι όπως πολύ εύστοχα έγραψε τοπική εφημερίδα της Μεσσηνίας «δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη, δεν μπορείς να κρατήσεις». Η κυβέρνηση είναι προφανές ότι με την πρότασή της αυτή επιχειρεί να το κάνει.

Ή πολιτικό θα είναι κυρίως το αεροδρόμιο και θα αναβαθμιστεί για να μπορεί να ανταποκριθεί στη μεγάλη αύξηση των διεθνών πτήσεων που ξεκίνησε από το 2010 ή το στρατιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται δίπλα του θα μετατραπεί σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων.

Είναι σαφές ότι η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων πολεμικών αεροσκαφών ακυρώνει ουσιαστικά τον πολιτικό χαρακτήρα αλλά και τη δυνατότητα ανάπτυξης του Αεροδρομίου της Καλαμάτας, γεγονός που εκτός από την τεχνική ασυμβατότητα, θα έχει ιδιαίτερες αρνητικές επιπτώσεις στην τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας, αλλά και στην ειρήνη και στην ασφάλεια στην περιοχή.

Συνεπώς, και με δεδομένα ότι:

α) Η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος έχουν ήδη πάρει μια συγκεκριμένη ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα και έχουν μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης στον τουριστικό τομέα, οπότε σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να μετατραπούν σε ένα στρατιωτικοποιημένο κέντρο.

β) Ο κ. Μητσοτάκης μπορεί να νιώθει σαν το σπίτι του όταν βρίσκεται στο Ισραήλ, όπως πριν και ο κ. Νίκος Παππάς και ο κ. Τσίπρας, όταν ο «Μπίμπη» ζητάει 2-3 πράγματα να του κάνουν 4-5, όπως ενημερωθήκαμε πρόσφατα από τον κ. Παππά, όμως ο δημοκρατικός κόσμος της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου δεν θέλει σε καμία περίπτωση να συνεταιριστεί με το κράτος – τρομοκράτη και τον υπόδικο πρωθυπουργό του Μπεντζαμίν Νετανιάχου (ή επί το υποκοριστικόν, σύμφωνα με τον κ. Παππά, Μπίμπη).

Είναι τραγικό, για τη χώρα μας, η οποία αντιμετωπίζει ανατολικά την τουρκική επιθετικότητα, η οποία παραβιάζει εδώ και δεκαετίες το διεθνές δίκαιο και έχει καταλάβει και κατέχει παράνομα μέρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, το πολιτικό σύστημα της χώρας να συνεργάζεται τόσο στενά με το δεύτερο κράτος – τρομοκράτη της ανατολικής Μεσογείου, το Ισραήλ.

γ) Η δική μας άποψη είναι σταθερά και διαχρονικά ότι επιβάλλεται άμεσα η αναβάθμιση του πολιτικού Αεροδρομίου της Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» ως δημόσιο έργο και όχι η παραχώρησή του στους ιδιώτες κατά τα πρότυπα της Fraport. Αυτή η άποψη ήταν και για χρόνια η άποψη των φορέων και της αυτοδιοίκησης στη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο.

Συνεπώς μας προκαλεί μεγάλη εντύπωση ότι ο κ. περιφερειάρχης, κατά τη συνάντησή του με τον κ. πρωθυπουργό, στο υπόμνημα που του παρέδωσε, αναφέρει ότι επείγεται για την παραχώρηση του Αεροδρομίου σε ιδιώτες επενδυτές.

Επίσης εντύπωση μας προκαλεί ότι ο κ. περιφερειάρχης παρότι έκανε τη συνάντηση με τον κ. πρωθυπουργό μετά την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στο Ισραήλ δεν αναφέρθηκε καθόλου στις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη για την παραχώρηση ουσιαστικά του στρατιωτικού αεροδρομίου Καλαμάτας στο Ισραήλ και τη μετατροπή του σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης αεροσκαφών.

δ) Είναι αδιανόητο σε μια χώρα που μάλιστα λέει ότι θα γιορτάσει του χρόνου και τα 200 χρόνια από την ανεξαρτησία της, να μην μπορεί να εκπαιδεύσει τους πιλότους της και να προσφύγει σε στήριξη τρίτων χωρών και μάλιστα να θέλει να συνεργαστεί με μια χώρα η οποία παραβιάζει συνεχώς και διαχρονικά το διεθνές δίκαιο. Την ίδια φυσικά αρνητική άποψη έχουμε και για την πρόταση των Καναδών, που και αυτοί θέλουν το Αεροδρόμιο για διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων για λογαριασμό του Οργανισμού – τρομοκράτη του ΝΑΤΟ.

 Με βάση όλα αυτά σας ρωτάμε:

1) Γιατί δεν αντιδράσατε στη συνάντησή σας με τον πρωθυπουργό στην προωθούμενη μετατροπή του στρατιωτικού Αεροδρομίου Καλαμάτας σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων είναι ασύμβατη με την αναβάθμισή του ως πολιτικό αεροδρόμιο αλλά κυρίως είναι ασύμβατη με την τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας; Ή μήπως θεωρείτε ότι η Περιφέρεια θα πρέπει να είναι παρακολούθημα των κυβερνητικών αποφάσεων, ακόμη και όταν αυτές έρχονται σε αντίθεση με την ανάπτυξη της Περιφέρειας;

2) Γιατί αντί να ζητήσετε και να επιμείνετε στην αναβάθμιση του πολιτικού αεροδρομίου, με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, επιμένετε στην παραχώρησή του στους ιδιώτες; Πότε αποφάσισε το ΠεΣυΠ ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί το πολιτικό Αεροδρόμιο της Καλαμάτας;

3) Συμφωνείτε να υπάρξει απόφαση του ΠεΣυΠ με την οποία να ζητάμε:

α. να μην μετατραπεί το στρατιωτικό αεροδρόμιο σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων είτε σε συνεργασία με το Ισραήλ είτε με τον Καναδά;

β. να απαιτήσουμε να αναβαθμιστεί άμεσα το πολιτικό Αεροδρόμιο με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους στη βάση των προτάσεων που έχουν χρόνια διατυπωθεί και να μην ιδιωτικοποιηθεί;

4) Συμφωνείτε πέρα από την έκδοση της απόφασης, να γίνουν από το ΠεΣυΠ και από σας σαν περιφερειάρχη όλες οι αναγκαίες ενέργειες και κινήσεις  ώστε να αποτραπεί η καταστροφική για το μέλλον της περιοχής μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου σε διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων;

 Οι επερωτώντες περιφερειακοί σύμβουλοι

Θανάσης Πετράκος

Δημοσθένης Δρούγκας