Θετική ψήφος για την ελεγχόμενη στάθμευση από το Δημοτικό Συμβούλιο Τρίπολης (έγγραφο)

Την θετική του έγκριση έδωσε το δημοτικό συμβούλιο Τρίπολης το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Θετικά ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης του Δημάρχου.



Παρών η παράταξη Σμυρνιώτη, κατά η παράταξη Τζιούμη, παρών η παράταξη Τσιαμούλου και κατά οι παρατάξεις Μαντινειακής Συμπολιτείας και Λαϊκής Συσπείρωσης.

Μέσω προτζέκτορα, η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού, Ανάπτυξης, Οργάνωσης και Πληροφορικής, Αικατερίνη Σιάμπου εξήγησε ότι ο Δήμος εκτιμά ότι θα έχει έσοδα 344.000 ευρώ το χρόνο από έσοδα ελεγχόμενης στάθμευσης. «Αν οι πολίτες δεν αποδεχθούν το μέτρο, τότε θα πάψει να υπάρχει. Το πρώτο τρίμηνο θα είναι για την προσαρμογή του κόσμου».

Ο κανονισμός προβλέπει 685 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης αυτοκινήτων (370 στους κοινόχρηστους δημοτικούς χώρους και 315 στα μισθωμένα 4 οικόπεδα). Εκ των οποίων οι 32 είναι θέσεις στάθμευσης οχημάτων εφοδιασμένων με το ειδικό δελτίο στάθμευσης ΑΜΕΑ (18 στους κοινόχρηστους δημοτικούς χώρους και 15 στα μισθωμένα οικόπεδα). Εντάσσονται επίσης 33 θέσεις δικύκλων στο σύνολο των οδών εφαρμογής και 7 θέσεις λεωφορείων επί μισθωμένων ακινήτων.

Οι θέσεις θα «κλείνονται» μέσω sms, μέσω ξυστών καρτών και με έκδοση κάρτας προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης χωρίς χρονικό περιορισμό.

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

Α. Θέσεις στάθμευσης αυξημένης εναλλαγής ΤΥΠΟΥ Ι-Κόκκινης Σήμανσης: Οι θέσεις αυτές είναι θέσεις αιχμής, λόγω της υψηλής ζήτησής τους για στάθμευση και επιτρέπεται σε αυτές να σταθμεύουν μόνο επισκέπτες του κέντρου της πόλης. Στις θέσεις αυτές προβλέπεται ολιγόλεπτη στάθμευση οχημάτων, με μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια την μισή ώρα (30 λεπτά), με τέλος στάθμευσης 1,48€ (συμπεριλαμβάνεται το ΦΠΑ) με την αποστολή ενός γραπτού μηνύματος ή 1,80€ με την τοποθέτηση της ξυστής κάρτας. Το τέλος αυξάνεται κατά ισόποσο ποσό για ανανέωση στάθμευσης ανά μισή ώρα, προκειμένου να αποθαρρύνεται η μακροχρόνια στάθμευση. Δεν επιτρέπεται η στάθμευση σε αυτές των χρηστών κάρτας προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης χωρίς χρονικό περιορισμό.

Β. Θέσεις στάθμευσης μειωμένης εναλλαγής ΤΥΠΟΥ ΙΙ -Πορτοκαλί Σήμανσης: Στις θέσεις αυτές επιτρέπεται να σταθμεύουν επισκέπτες του κέντρου της πόλης, είτε κάνουν χρήση καρτών προπληρωμένου χρόνου στάθμευσης χωρίς χρονικό περιορισμό, είτε όχι. Στις θέσεις αυτές προβλέπεται ολιγόωρη στάθμευση οχημάτων, με μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια την μία (1) ώρα. Τα τέλη στάθμευσης ανέρχονται για στάθμευση μίας (1) ώρας σε 1,48€ με την αποστολή ενός γραπτού μηνύματος (στο κόστος 1,48€ συμπεριλαμβάνεται το ΦΠΑ) ή 1,80€ με την τοποθέτηση της ξυστής κάρτας και αυξάνονται κατά ισόποσο ποσό ανά μία ώρα. Στις θέσεις που προορίζονται για μόνιμους κατοίκους, θα υπάρχει επιπλέον σήμανση, με τα αρχικά ΜΚ(Μόνιμος Κάτοικος) στην αρίθμηση της θέσης και ειδική μπλε πινακίδα σήμανσης της θέσης (Ρ/ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ).

Γ. Θέσεις στάθμευσης στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης ΤΥΠΟΥ ΙΙΙ– Πράσινης Σήμανσης: Στις θέσεις αυτές επιτρέπεται η στάθμευση στους ιδιόκτητους ή ενοικιαζόμενους δημοτικούς χώρους στάθμευσης. Τα τέλη στάθμευσης ανέρχονται για στάθμευση έως δύο (2) ώρες σε 1,48€ με την αποστολή ενός γραπτού μηνύματος (στο κόστος 1,48€ συμπεριλαμβάνεται το ΦΠΑ) ή 1,80€ με την τοποθέτηση της ξυστής κάρτας και αυξάνονται κατά ισόποσο ποσό ανά μία ώρα, προκειμένου για την ορθολογικότερη διαχείριση των διαθέσιμων θέσεων. Στις θέσεις που προορίζονται για μόνιμους κατοίκους θα υπάρχει επιπλέον σήμανση με τα αρχικά ΜΚ (Μόνιμος Κάτοικος) στην αρίθμηση της θέσης και ειδική μπλε πινακίδα σήμανσης της θέσης (Ρ/ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ).

ΟΙ ΩΡΕΣ

Η ελεγχόμενη στάθμευση ισχύει τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) από τις 8:00 έως τις 15:00 και από τις 17:30 έως τις 21:00, ενώ για το Σάββατο από τις 8:00 έως τις 15:00. Η στάθμευση είναι ελεύθερη τις Κυριακές και τις εθνικές και τοπικές αργίες.

Στις θέσεις των κατοίκων και τις ειδικές θέσεις η στάθμευση ισχύει όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες, με την ανάρτηση της κάρτας Μόνιμου Κατοίκου.

Στις ΜΠΛΕ θέσεις ΑΜΕΑ θα μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα όλες τις ώρες και μέρες τα οχήματα που έχουν εφοδιαστεί με το ειδικό ( Π.Δ. 241/2005 ) δελτίο στάθμευσης ΑΜΕΑ.

Αποκλειστικά για τις οδούς εφαρμογής του ΣΕΣ: Επιτρέπεται ελεύθερα η στάση και η στάθμευση φορτηγών οχημάτων, με ωφέλιμο φορτίο μέχρι 8 τόνους, για φορτοεκφόρτωση και τροφοδοσία καταστημάτων στις οδούς εφαρμογής του ΣΕΣ, κατά τις ώρες 06:00 έως 08:00 κάθε μέρα και 15:00 έως 17:00 κάθε Δευτέρα και Τετάρτη. Διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται η στάση και στάθμευση φορτηγών (ΙΧ ή ΔΧ) άνω του ενός(1) τόνου ωφέλιμου φορτίου στο εύρος του ΣΕΣ κατά τις ώρες λειτουργίας του.

Οι χρονικοί περιορισμοί δεν ισχύουν:

  • Για τα δίκυκλα τα οποία επιτρέπεται να σταθμεύουν ελεύθερα όλο το 24ωρο εντός των περιοχών που εφαρμόζεται το ΣΕΣ, μόνο αν και όπου υπάρχει κατάλληλη σήμανση και όχι στις θέσεις που προβλέπονται για τα αυτοκίνητα.
  • Για τα οχήματα που φέρουν το ειδικό (Π.Δ. 241/2005) δελτίο στάθμευσης ΑΜΕΑ.
  • Για τις θέσεις που έχουν ενοικιασθεί σε ετήσια βάση για επαγγελματίες.
  • Για τα οχήματα με κάρτα μόνιμου κατοίκου στους χώρους στάθμευσης

ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ

Η στάθμευση των μόνιμων κάτοικων επιτρέπεται στις θέσεις στάθμευσης επί των οδών ΤΥΠΟΥ ΙΙ και στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης (ιδιόκτητους ή ενοικιαζόμενους), που έχουν επιπλέον σήμανση με τα αρχικά ΜΚ (Μόνιμος Κάτοικος) στην αρίθμηση της θέσης και ειδική μπλε πινακίδα σήμανσης της θέσης (Ρ/ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ), ατελώς, μετά την έκδοση ειδικής ετήσιας κάρτας. Η στάθμευση θα επιτρέπεται με τη τοποθέτηση από τον χρήστη, σε εμφανή σημείο του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου (εμπρόσθιο παρμπρίζ), της ειδικής κάρτας. Πάνω στην κάρτα θα αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, το χρονικό διάστημα ισχύος της και η περιοχή επιτρεπόμενης στάθμευσης. Η κάρτα θα εκδίδεται έπειτα από αίτηση του ενδιαφερόμενου, με το γνήσιο της υπογραφή του, η οποία θα συνοδεύεται από τα ακόλουθα δικαιολογητικά: βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, όπου να αναγράφεται η οδός κατοικίας, αντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας της κατοικίας εντός της περιοχής αίτησης, ή αντίγραφο του μισθωτηρίου κατοικίας εντός της περιοχής αίτησης, αντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ΔΕΗ της μόνιμης κατοικίας, αντίγραφο της φορολογικής τους δήλωσης (έντυπο Ε1) του τελευταίου οικονομικού έτους και πρόσφατο επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για το οποίο θα εκδοθεί η κάρτα. Τα ανωτέρω δικαιολογητικά θα υποβάλλονται με αίτηση του ενδιαφερόμενου προς την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου (Τμήμα Εσόδων). Η ανανέωση της κάρτας θα πρέπει να γίνεται δέκα εργάσιμες μέρες πριν την λήξη της, με ευθύνη του δικαιούχου, εάν το διάστημα είναι μικρότερο το έτους. Προς διευκόλυνση της διαχείρισης των θέσεων αυτών η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου θα πραγματοποιεί ένα μήνα πριν την λήξη κάθε έτους ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος και οι θέσεις θα δίδονται προς χρήση, έπειτα από τον έλεγχο πληρότητας των κριτηρίων με σειρά προτεραιότητας για κάθε νέο έτος. Μετά το πέρας της διαδικασίας έλεγχου και των δικαιολογητικών και το αργότερο μέχρι την λήξη κάθε οικονομικού έτους, θα προκύπτει για κάθε νέο έτος, ο πίνακας των αυτοκινήτων που αποκτούν το δικαίωμα, ο οποίος θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου. Λόγω της διατήρησης του δικαιώματος διακοπής της χρήσης ή της μη ανανέωσης του από τον χρήστη, η περίοδος των αιτήσεων θα διαρκεί έως το τέλος Οκτωβρίου κάθε έτους και επομένως η πρόσκληση θα παραμένει ανοικτή για το ίδιο διάστημα, ώστε οι αιτήσεις που θα κατατίθενται μετά την ανακοίνωση του ετήσιου πίνακα, με τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει το σχετικό δικαίωμα για το έτος και αποχωρούν από την λίστα, να λαμβάνονται υπόψη και αυτές, στην κάλυψη των κενών θέσεων που θα δημιουργούνται. Στην περίπτωση πρόωρης διακοπής της χρήσης, ο χρήστης επιστρέφει την κάρτα στο αρμόδιο τμήμα του Δήμου.

ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

Από την παράταξη Σμυρνιώτη, ο Κώστας Ταλούμης είπε ότι «η ελεγχόμενη στάθμευση είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και η φιλοσοφία δεν είναι μόνο εισπρακτική, αλλά και εξυπηρέτηση όλων των δημοτών. Στο κέντρο άφηναν τα αυτοκίνητα τους για μήνες και ξεκινήσει παλιότερα να φτιάχνουμε την ελεγχόμενη στάθμευση, επί Δημαρχίας Σωτηρόπουλου. Πρέπει να το μελετήσουμε πολύ καλύτερα, αρίστη η δουλειά της κυρίας Σιάμπου, αλλά να ολοκληρωθεί πρώτα η κυκλοφοριακή μελέτη. Εμείς είμαστε παρόντες στο θέμα αυτό».

Ο Κώστας Τζιούμης είπε ότι «έχουμε νοικιάσει δυο χρόνια παρκινγκ, δεν έχουμε πληρώσει, θα τα πληρώσουμε και δεν τα έχουμε χρησιμοποιήσει. Ίσως υπάρχουν και ποινικές ευθύνες για το θέμα αυτό. Δίνω συγχαρητήρια στην υπηρεσία που έκανε μια σοβαρή προσπάθεια. Είμαστε σύμφωνοι να ξεκινήσει άμεσα να λειτουργήσει ένα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Υπήρχε σύστημα με 1 ευρώ την ώρα και σταμάτησε να λειτουργεί. Για να είναι αποδοτικό όποιο σύστημα, πρέπει να υπάρχει έλεγχος. Τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν μπορούν να δεσμεύσουν θέσεις οι ενδιαφερόμενοι. Αφού υπάρχει κάρτα και sms, δεν μπορεί να γίνει αυτό. Από 1,5 ευρώ που κάνει το sms, τα 50 λεπτά έρχονται στο δήμο. Από το 1,80 που θα πληρώσω για κάρτα, στο δήμο μένει 1,60. Οι τιμές είναι εξωπραγματικές και μόνο για αυτό το λόγο δεν ψηφίζουμε. Είναι ένα χαράτσι για τους πολίτες. Είναι ένα πάρα πολύ ακριβό σύστημα, με οφέλη κυρίως για τις εταιρείες. Να το πάρετε πίσω και να δείτε πάλι και να μειωθούν οι τιμές.»

Ο Νίκος Τσιαμούλος είπε ότι «είναι ένα σοβαρό θέμα. Δεν διαφωνούμε να έρθει μία νέα μέθοδος. Για τα χρήματα διαφωνήσαμε από την πρώτη στιγμή. Που πήγαν οι 80-100.000 ευρώ κάθε χρόνο που σταματήσαμε την ελεγχόμενη; Για αυτό δεν λέτε τίποτα. Το αφήσαμε, μισθώναμε πάρκινγκ και έρχεστε σήμερα να πάρουμε άρον – άρον μία απόφαση. Δεν έχουμε καν την κυκλοφοριακή μελέτη. Γιατί τέτοια βιασύνη; Έχουμε χάσει λεφτά και το θέμα είναι ποινικό. Η παράταξή μας ψηφίζει παρών».

Ο Γιάννης Λάζαρης από την Μαντινειακή Συμπολιτεία είπε ότι «η ελεγχόμενη πρέπει να είναι ένας λόγος να εξυπηρετείται η ζωή της πόλης και όχι μόνο να έχει είσπραξη ο δήμος. Και όχι τα 2/3 των εισπράξεων να πηγαίνουν εκτός δήμου. Ο έλεγχος είναι πάλι του δήμου. Το ξυστό βάζουμε πιο ακριβό από το sms, ενώ το ποσοστό του κέρδους είναι πιο μεγάλο, γεννιέται άλλο θέμα. Πριν έξι χρόνια είναι δυνατόν να έχει ένα ευρώ η ώρα και τώρα να ζητάμε 3 ή 3,60; Κάτι δεν πάει καλά. Στο Δήμο Αθηναίων, η μέγιστη στάθμευση 3 ώρες, κοστίζει 50 λεπτά το ημίωρο για τις πρώτες δύο ώρες. 2,5 ώρες 4 ευρώ. Στην Πάτρα κοστίζει 30 λεπτά την ώρα. Μπαίνουμε σε ένα σύστημα και που δεν εξυπηρετεί τον πολίτη και είναι οικονομικά δυσβάσταχτό. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό που γίνεται μέχρι τώρα. Πως οι ιδιωτικές επιχειρήσεις να δίνουν φθηνότερα σε σύγκριση με τον δήμο; Εμείς θα το καταψηφίσουμε.»

Ο Δημήτρης Νικολάου είπε ότι «βρήκαμε έναν τρόπο να ληστέψουμε τους δημότες. Έχουμε ένα δήμο επιχειρηματία και άκουσα το ανατριχιαστικό ότι επειδή πατενταρισμένη η εφαρμογή θα παίρνουμε 10% και από άλλους δήμους, θα ληστεύουμε δημότες και από άλλους δήμους. Και ο δήμος νταβατζηλίκι και ένα δημόσιο πανεπιστήμιο ακόμα χειρότερα. Βρίσκουμε τρόπους να επιβάλλουμε νέα χαράτσια. Από το σύνολο των εισπράξεων, μόνο το 1/3 μένει στο δήμο. Εμείς το θεωρούμε έκτρωμα. Καταψηφίζουμε ένα βάρβαρο μέτρο που στοχεύει σε επιπλέον φορολόγηση του λαού για υπηρεσίες που δικαιούται δωρεάν».

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΥΛΗ

«Αφαιρώντας το ΦΠΑ, στο δήμο μένει το 50% και όχι το 1/3. Είναι αρνητικό το 1,80, αλλά δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Υπάρχει απόλυτη ταύτιση με τον μελετητή της κυκλοφοριακής μελέτης. Τα οφέλη για το δήμο θα είναι πολλαπλά. Ένα τρίμηνο θα λειτουργήσει πειραματικά για να καταλάβει ο κόσμος το σύστημα, Ετοιμάζονται οι πινακίδες που θα μπουν σε όλα τα σημεία. Οι τιμές ήταν μεγαλύτερες και έπεσαν, ύστερα από διαπραγμάτευση με τις εταιρείες. Λάθη θα γίνουν, αλλά θα υπάρξουν και διορθωτικές κινήσεις. Δεν θέλουμε να λειτουργήσουμε τιμωρητικά, αλλά να εξυπηρετούνται οι πολίτες».

Δείτε αναλυτικά το Σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης για το κέντρο της Τρίπολης

Προηγούμενο άρθροΗ Ορθοδοξία και οι “εντός των τειχών” άφρονες
Επόμενο άρθροΣτην Αθήνα όλες οι δημοτικές παρατάξεις για να μην κλείσουν τα αστυνομικά τμήματα